جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • هنر منجوق دوزی چیست؟
    هنر منجوق دوزی چیست؟

    هنر منجوق‌دوزی  یا منجوق‌بافی فقط یک هنر دستی نیست در واقع هنری جاودانه است که برای قرن‌ها فرهنگ‌های...

  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

  • هنر نقاشی روی مس
    هنر نقاشی روی مس

    نقاشی روی مس که به مس و پرداز نیز شهرت دارد از رشته‌های خاص و جذاب صنایع‌دستی است. نقاشی روی مس از...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    روانشناسی رنگ‌ها نشان می‌دهد که رنگ‌های مختلف می‌توانند بر خلق‌وخو، احساسات و حتی رفتار ما تأثیر بگذارند. برای مثال تصور می‌شود که رنگ صورتی رنگی آرام‌بخش، با عشق، مهربانی و زنانگی است. در ادامه قصد داریم به طور کامل به روانشناسی رنگ صورتی بپردازیم و اطلاعات جذابی را درباره این رنگ در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

    روانشناسی رنگ صورتی

    رنگ صورتی به چه معناست؟

    مهم است که به یاد داشته باشید که تداعی‌های رنگی به شدت تحت تأثیر تجربیات فردی و تأثیرات فرهنگی قرار می‌گیرند. علاقه به یک رنگ اغلب به تجربیات گذشته فرد مرتبط است.

    افرادی که به سمت صورتی (هر رنگ خاصی) کشیده می‌شوند، معمولاً خاطرات خوشایندی از آن رنگ دارند، در حالی که کسانی که آن را دوست ندارند ممکن است تداعی‌های منفی یا ناخوشایندی با آن داشته باشند.

    صورتی چه حسی به شما می‌دهد؟ آیا رنگ صورتی را با ویژگی‌ها یا موقعیت‌های خاصی مرتبط می‌دانید؟ در ادامه برخی از واکنش‌هایی که افراد در مواجهه با رنگ صورتی دارند، بیان می‌شود.

    بسیاری از افراد رنگ صورتی را نشانگر یک رنگ زنانه یا دخترانه می‌دانند. همچنین ممکن است با دیدن رنگ صورتی مناسبت‌های عاشقانه مانند روز ولنتاین را به خاطر بیاورند. برخی از سایه‌های صورتی کم رنگ آرامش‌بخش هستند، در حالی که سایه‌های بسیار تند رنگ صورتی می‌تواند تحریک‌کننده یا حتی تشدیدکننده باشند.

    صورتی یک رنگ قرمز روشن است و معمولاً با عشق و عاشقی همراه است. این رنگ اغلب به عنوان یک رنگ زنانه توصیف می‌شود، شاید به دلیل تداعی‌‌هایی که در ذهن افراد در اوایل کودکی ایجاد می‌کنند. "اسباب‌بازی‌های دخترانه" معمولا صورتی و بنفش هستند، در حالی که "اسباب‌بازی‌های پسرانه" اغلب رنگ زرد، قرمز، آبی یا رنگ سبز هستند.

    مردم این رنگ را با ویژگی‌هایی مرتبط می‌دانند که اغلب به عنوان زنانه در نظر گرفته می‌شوند، مانند نرمی، مهربانی، مراقبت و شفقت.

    در حالی که اثر آرامش‌بخش صورتی ثابت شده است اما محققان روان‌شناسی رنگ دریافته‌اند که این اثر تنها در هنگام مواجهه اولیه با رنگ رخ می‌دهد. هنگامی که از این رنگ در زندان استفاده می‌شود، زندانیان اغلب پس از عادت کردن به این رنگ بیشتر آشفته می‌شوند.

    به خاطر خصوصیت آرامش‌بخشی صورتی از این رنگ برای نقاشی اتاق‌های رختکن (مکانی که تیم‌های رقیب یکدیگر را ملاقات می‌کنند) استفاده می‌کنند چون در پایین آوردن تشنج بین تیم‌ها موثر است.

    خواص رنگ   صورتی

    رنگ صورتی نماد چیست؟

    به یاد داشته باشید که روانشناسی پشت هر رنگ می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد؛ تجربیات گذشته، تأثیرات فرهنگی، سلیقه شخصی و سایر عوامل همگی می‌توانند بر احساس فرد نسبت به یک رنگ خاص، از جمله رنگ صورتی تأثیر بگذارند.

    صورتی یک رنگ بسیار متناقض است. معنای آن می‌تواند تا حد زیادی به فرهنگ و زمینه‌ای که در آن ارائه می‌شود بستگی داشته باشد. می‌توان آن را به زنانه و مردانه، سطحی و لطافت و بسیاری چیزهای دیگر مرتبط کرد. رنگ صورتی در خاطر بسیاری از افراد و در مکان‌های مختلف تداعی‌کننده حالت‌ها و نمادی گوناگونی است.

    ایجاد احساس شادی در افراد

    برخی از افراد با دیدن رنگ صورتی احساس شادی می‌کنند و قوی‌ترین و عمیق‌ترین تاثیر عاطفی را بر آن‌ها می‌گذارد. خیلی‌ها با در معرض قرار گرفتن رنگ صورتی تمام احساس نگرانی و استرس از آن‌ها دور می‌شود و تمام نگرانی‌ها در آن‌ها سرکوب می‌شود.

    ایجاد احساس خلاقیت و نوآوری

    برای یکسری از افراد، صورتی حال و هوای خلاقانه و هنری ایجاد می‌کند. خیلی‌ها ممکن است به این رنگ علاقه نداشته باشند یا لباس‌هایی با رنگ صورتی نپوشند ولی در بخشی از محیط اتاق خود از رنگ صورتی استفاده کنند زیرا در یکسری افراد، صورتی حال و هوای خلاقانه و هنری ایجاد می‌کند.

    ایجاد احساس کودکانه در افراد

    برخی افراد دیدگاه منفی نسبت به رنگ صورتی دارند و در تزئین دکوراسیون، مد و لباس و غیره از این رنگ استفاده نمی‌کنند چون بر این باور هستند که صورتی یک رنگ کودکانه است. آن‌ها بر این باور هستند که صورتی فقط رنگ مورد علاقه دختر بچه‌ها است و فقط در زمان کودکی کاربرد دارد.

    صورتی را می‌توان با شیرینی و معصومیت دوران کودکی مرتبط دانست و گاهی اوقات ساده‌لوحانه یا احمقانه به نظر می‌رسد. صورتی رنگی است که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری و جوانی است.

    انواع رنگ صورتی

     صورتی نماد سرخوشی است

    صورتی رنگی است که نشان‌دهنده امید است، اما گاهی اوقات می‌تواند با ندیدن جنبه‌های منفی واقعیت همراه باشد. سایه‌های مختلف صورتی می‌تواند حالات مختلفی را در افراد برانگیزد، برخی از حس و حال افراد در مواجهه با رنگ صورتی عبارت است از:

    • صورتی تند، سرزنده و شادی بخش است.
    • صورتی سرشار از زندگی و شخصیت است.
    • صورتی نشان‌دهنده جوانی و معصومیت است.

    صورتی نماد رنگی زنانه و دخترانه

    در دنیای غرب، صورتی در درجه اول یک رنگ زنانه است. بسیاری از محصولاتی که برای زنان و دختران طراحی‌ شده‌اند، به شدت از رنگ صورتی برای نشان دادن جنسیت مورد نظر استفاده می‌کنند. با این حال، این تقسیم‌بندی جهانی نیست و در فرهنگ‌های دیگر، مانند ژاپن، صورتی با ویژگی‌های مردانه مرتبط است.

    صورتی نماد عشق است

    صورتی هم مانند قرمز با عشق مرتبط است. با این حال، در حالی که قرمز نشان‌دهنده اشتیاق است، صورتی نشان‌دهنده لطافت است. این عشقی است که بر صمیمی بودن با یکدیگر و مراقب بودن متمرکز است. این رنگی است که نشان‌دهنده نوع ملایم عشق است.

    صورتی رنگی آرامش‌بخش است

    صورتی رنگی است که اثر آرام بخشی بر افراد دارد؛ مانند قرمز تهاجمی نیست، بلکه نشان‌دهنده ایمنی و آسیب‌پذیری است. رنگ صورتی در دوزهای کم، افراد را آرام می‌کند اما اگر بیش از حد از آن استفاده شود می‌تواند منجر به تحریک و القای احساس ضعف به خصوص در مردان شود.

    رنگ صورتی ملایم

    شخصیت‌شناسی رنگ صورتی

    افرادی که رنگ صورتی را به عنوان رنگ موردعلاقه خود دوست دارند، چه ویژگی‌های شخصیتی دارند و صورتی چه تأثیراتی بر افراد می‌گذارد؟ در اینجا شرح مفصلی از روانشناسی رنگ صورتی است. اگر صورتی رنگ موردعلاقه شما است، خود را جایی در توضیحات زیر پیدا خواهید کرد. همچنین ممکن است متوجه شوید برخی از ویژگی‌های منفی را از خود نشان می‌دهید، به خصوص زمانی که استرس دارید.

    شخصیت شناسی رنگ صورتی

    اگر صورتی رنگ مورد علاقه شماست، شما دوست داشتنی، مهربان، سخاوتمند و نسبت به نیازهای دیگران حساس هستید.

    شما فردی بسیار دلسوز هستید که به دیگران اهمیت زیادی می‌دهید.

    شما دوستانه و صمیمی هستید و دیگران خیلی راحت به شما جذب می‌شوند.

    با رنگ صورتی شخصیت، غریزه مادرانه دارید و نیاز به محافظت و مراقبت از دیگران دارید. شما همچنین نیاز دارید که این مراقبت متقابل باشد، زیرا تمایل دارید در تصمیم خود برای مراقبت از نیازهای دیگران از خود غافل شوید.

    شما دارای شخصیتی رمانتیک، عاشقانه و حساس هستید.

    با نگاه خوش بینانه و مثبت خود به زندگی، خوبی‌ها را در همه می‌بینید.

    شما روشمند و منظم هستید، اگرچه گاهی اوقات زمانی که جنبه دخترانه نابالغ صورتی ظاهر می‌شود، می‌توانید نسبتاً تندخو باشید.

    شما ذاتاً فردی عملی یا تحلیل‌گر نیستید، بیشتر توسط غرایز و شهود خود کنترل می‌شوید.

    شما فردی باصفا، محتاط، آرام و بدون خشونت هستید که ممکن است گاهی احساس خجالت کنید.

    احساس خودشیفتگی و زیبایی در مورد خود دارید که می‌تواند در برخی از افراد نشانه نابالغی آن‌ها باشد.

    شما حتی تا سنین پیری ظاهری جوان دارید، جوان‌تر از آنچه هستید، حتی تا حدی که ظاهری ظریف، ضعیف و آسیب‌پذیر دارید.

    افرادی که رنگ صورتی دوست دارند، معتقد هستند بیشتر متکی به خود شوید و یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید، سپس عشق و پذیرش چند برابر به شما بازگردانده می‌شود.

    روانشناسی رنگ صورتی در دکوراسیون

    شخصیت شناسی افرادی که به صورتی علاقه ندارند

    شما از دوران کودکی با مادر یا پدرتان مشکلات عاطفی حل نشده‌ای دارید.

    ممکن است در زندگی خود به هوس، هیجان و نیاز بیشتری داشته باشید.

    صورتی ممکن است برای شما به عنوان رنگی خیلی دخترانه و زنانه باشد.

    شما فردی دلسوز نیستید  و نیازهای دیگران برای شما چندان اهمیتی ندارد.

    عاشقان رنگ صورتی

    ویژگی‌های رنگ صورتی

    آرامش‌بخش: صورتی انرژی‌های عاطفی ما را آرام می‌کند.

    غیر تهدیدکننده: صورتی فاقد هرگونه پرخاشگری یا عصبانیت است، اگرچه صورتی‌های عمیق‌تر می‌توانند قاطعیت و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

    محبت‌آمیز: صورتی گرما و لطافت را به دوستان و خانواده ارائه می‌دهد.

    مراقبت: حساسیت و مراقبت محبت‌آمیز به انرژی‌های زنانه و شهودی صورتی مربوط می‌شود.

    نابالغ: صورتی رنگ دختر جوان شیرین است، قبل از اینکه تجارب زندگی تسخیر شود.

    عشق بی‌قید و شرط: صورتی هم به عشق بی‌قید و شرط و هم به عشق رمانتیک مربوط می‌شود.

    امید: صورتی احتمال یک نتیجه مثبت را القا می‌کند.

    روانشناسی رنگ صورتی در کودکان

    رنگ صورتی در مد و لباس

    پوشیدن لباس‌های صورتی می‌تواند نشانه‌ای از نیاز به ابراز وجود و زنانگی باشد. شما ممکن است فردی شهودی باشید که به نظرات دیگران توجه زیادی نمی‌کند و زیاد نگران انطباق با هنجارهای اجتماعی نیست. شما احتمالاً فردی تکانشی هستید که تمایل دارد قبل از فکر کردن عمل کند.

    امروزه بسیاری از مردان پیراهن صورتی می‌پوشند چون مد روز در نظر گرفته می‌شود. این نشان می‌دهد که آن فرد به روند و مد توجه می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که شخص به آنچه در اطرافش می‌گذرد توجه می‌کند. افرادی که لباس صورتی می‌پوشند برون‌گرا هستند و به این که دیگران چگونه آن‌ها را درک می‌کنند، علاقه دارند.
    روانشناسی رنگ صورتی در مد و استایل

    تأثیر رنگ صورتی در شخصیت افراد

    صورتی از ترکیب رنگ آبی، قرمز و سفید ساخته شده است که برخی از ویژگی‌های خود را از این رنگ‌ها به دست می‌آورد. اشتیاق و انرژی از قرمز و صلح و آرامش از آبی و سفید می‌آید. در حالی که قرمز بیشتر با اشتیاق و شهوت مرتبط است، صورتی رنگی ملایم‌تر و دوست داشتنی است. بیشتر با عاشقانه و عشق همراه است، جنبه حساس‌تری دارد.

    صورتی جزء بردبارترین و صبورترین رنگ‌ها است و تشویق به مهربانی می‌کند. وقتی شخص حالت تهاجمی نسبت به دیگران دارد او را آرام می‌سازد. صورتی آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است و تصور می‌شود که به هضم غذا کمک می‌کند.

    به عنوان رنگ زنانه مورد توجه قرار می‌گیرد، صورتی همراه با رحم و شفقت پرورش می‌یابد. مردان صورتی هلویی را به صورتی‌های ارغوانی ترجیح می‌دهند

    رنگ صورتی تنظیم‌کننده خلق‌وخو است. صورتی تیره اثراتی مشابه قرمز دارد، در حالی که صورتی کم رنگ آرامش‌بخش‌تر است.

    مطالعات نشان می‌دهد که این رنگ می‌تواند به طور خیلی مؤثر در اتاق کودکان برای آرام کردن شیطنت‌های آن‌ها به کار گرفته شود بدون این که باعث افول بازیگوشی و حالت خندان کودکان شود.

    تاریخچه رنگ صورتی

    جنبه‌های مثبت و منفی رنگ صورتی

    صورتی تداعی‌های مثبت زیادی دارد. یک رنگ آرام‌بخش و غیر تهدیدکننده است با بی‌گناهی، امید و خوش‌بینی مرتبط است. همچنین نشان‌دهنده جنبه‌های مثبت زنانگی سنتی مانند پرورش و مهربانی است. جنبه‌های منفی آن این است که می‌تواند ضعیف، آسیب‌پذیر و احمقانه به نظر برسد. همچنین با سطحی بودن و ندیدن واقعیت مرتبط است.

    صفات مثبت رنگ صورتی عبارتند از:

    • عشق بی‌قید و شرط و عاشقانه
    •  شفقت و درک
    • عاشقانه
    • امید
    • آرامش
    • انرژی زنانه
    • شهودی

    صفات منفی رنگ صورتی عبارتند از:

    •  ضعف جسمانی
    • بیش از حد احساسی و محتاط بودن
    • نیازهای عاطفی یا انتظارات غیر واقعی
    • ساده‌لوح بودن
    • نابالغ بودن
    • فقدان قدرت اراده


    روانشناسی رنگ صورتی در بازاریابی

    استفاده از رنگ صورتی در تجارت و بازاریابی

    رنگ‌ها جنبه مهمی هستند که باید هنگام طراحی لوگو برای شرکت یا هر عنصر مرتبط با نام تجاری به آن توجه کنید.

    صورتی با شفقت، گرما، امید و درک همراه است، به همین دلیل است که بسیاری از مؤسسات خیریه استفاده از آن را به عنوان یکی از اجزای اصلی برنامه بازاریابی خود انتخاب می‌کنند.

    صورتی نشان دهنده نرمی، ملایمت و انرژی شهودی است که برای بسیاری از محصولات و وب سایت‌هایی که محصولات و خدمات زنانه را تبلیغ می‌کنند، مانند سالن‌های زیبایی، مشاغل مد و آرایشگران، به خوبی کار می‌کند.

     این رنگ برای قنادی‌ها (شیرینی فروش‌ها) و سایر مشاغلی است که محصولات شیرین می‌فروشند، بسیار کاربردی است.

    رنگ‌های صورتی روشن برای تبلیغ محصولات ارزان‌تر و مد روز به بازار نوجوانان مفید هستند.



    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منابع: روانشناسی رنگ‌ها، هارمونی رنگ‌ها، colorpsychology.org،verywellmind.com

    با ارسال دیدگاه و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

    اشتراک گذاری این مطلب

    دیدگاه (8)

      • ناشناس
      خیلی توصیفات قشنگی بود !هر چند در ذهن صورتی یعنی باربی ?خب البته بگم به نظر من تو تن دختر بچه ها حس معصومیت میده و خب البته هر کس نظری داره
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از این که نظر خود را درباره روانشناسی رنگ صورتی با ما به اشتراک گذاشتید.
      • Elen
      دقیقا همینه خیلی قشنگ بود من رنگ صورتی دوست دارم اعتماد به نفس دارم زیبا هستم از نظر خودم که میشه خودبین ? مهربون عاشق بشم بی قید و بند شهودی عاشق بچه و انرژی مثبت خوشبین ارام گاهی اوقات تند خو بیشتر وقت ها بی حوصله ولی مثه مامانا رفتار می کنم منطقی پر رو زبون دراز ولی خوش زبون شیرین دوست داشتنی بد ترین صفتم اگر عاشق بشم احساس نیاز می کنم یکم بی اراده دارای امید خوشبین ارام هستم می گن آرامش میدی نمیدونم
      • پرنون
      سلام دوست عزیز ممنون بابت مواردی که در مورد روانشناسی رنگ صورتی و شخصیت شناسی رنگ صورتی توضیح دادید، شاد و پیروز باشید.
      امید وارم یه روزی بفهمید رنگ ها جنسیت ندارند و صورتی دخترانه نیست
      • پرنون
      سلام و عرض ادب ممنون از این که نظرتان را در مورد روانشناسی رنگ صورتی با ما به اشتراک گذاشتید.
      • ژاله
      توضیحاتتون را خیلی دوست داشتم عالی بود
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب روانشناسی رنگ صورتی مورد توجه شما قرار گرفته است.

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR