جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • راهکارهای ارتقا جایگاه صنایع‌ دستی
    راهکارهای ارتقا جایگاه صنایع‌ دستی

    ارتقا جایگاه صنایع‌دستی در ایران بسیار حائز اهمیت است زیرا صنایع‌دستی یکی از روش‌های شناخت فرهنگ ایران و...

  • هنر منجوق دوزی چیست؟
    هنر منجوق دوزی چیست؟

    هنر منجوق‌دوزی  یا منجوق‌بافی فقط یک هنر دستی نیست در واقع هنری جاودانه است که برای قرن‌ها فرهنگ‌های...

  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    رنگ بنفش یکی از رنگ‌های خاص و جذاب در طبیعت است که زیبایی منحصربه‌فردی دارد. هر رنگی تأثیر خاص خود را دارد، اما احساسی که هر رنگ ایجاد می‌کند می‌‌تواند بر اساس تجربه و فرهنگ متفاوت باشد؛ مانند رنگ‌های دیگر، بنفش می‌تواند به احساسات، عواطف و تداعی‌های متفاوت منجر شود.

    در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد روانشناسی رنگ بنفش، ویژگی‌های رنگ بنفش، شخصیت‌شناسی رنگ بنفش، تأثیر رنگ بنفش در دکوراسیون و غیره برای شما تهیه کرده‌ایم پس اگر به دنبال اطلاعات جذاب در مورد این رنگ هستید تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

    روانشناسی رنگ بنفش

    رنگ بنفش به چه معناست؟

    رنگ بنفش با معانی مختلفی از جمله خرد، خلاقیت، سلطنت، قدرت، جاه‌طلبی و تجمل همراه است. همچنین می‌‌تواند نشان‌دهنده جادو، اسراف، صلح، غرور، استقلال و ثروت باشد. همانند سایر رنگ‌ها، بنفش نیز موضوع روانشناسی رنگ‌ها است که نشان می‌دهد رنگ‌ها می‌توانند تأثیر قدرتمندی بر خلق‌وخو و حتی رفتارها داشته باشند.

    مردم اغلب این رنگ را مرموز، معنوی و تخیلی توصیف می‌‌کنند. بنفش به‌ندرت در طبیعت دیده می‌شود، بنابراین به‌عنوان کمیاب و جذاب دیده می‌شود. رنگ بنفش اغلب برای نماد خلاقیت، سلطنت، زنانگی و معنویت استفاده می‌شود. در برخی موارد از رنگ بنفش برای نماد ثروت و سلطنتی بودن، استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات با جادو، صلح و غرور همراه است.

    و بنابراین به اولین رنگ ثانویه خود می‌رسیم. ترکیبی زیبا از قرمز و آبی، بنفش دقیقاً در نیمه راه بین این دو در چرخه رنگ قرار می‌گیرد، اگرچه تغییر هر مقدار می‌‌تواند باعث ایجاد سایه‌های جدید شود.

    بیشتر بخوانید: رنگ سبز یکی از رنگ‌های مورد علاقه در بین اکثر افراد است که برای آشنایی با انواع ویژگی‌های مثبت و منفی این رنگ و آشنایی با شخصیت افرادی که به رنگ سبز علاقه دارند فقط کافی است به مطلب روانشناسی رنگ سبز مراجعه کنید. 

    بنفش با توجه به رنگ اصلی قرمز خود، اغلب با تجمل و قدرت همراه است با این حال، برخلاف تمایل قرمز به انعکاس جنبه‌های مادی قدرت و جاه‌طلبی، بنفش به‌عنوان سلطنت و اشرافیت شناخته می‌شود. رنگ‌های آبی حس آرامش و ثبات را به ارمغان می‌آورند که در کنار انرژی قرمز سنتز می‌شود و احساس خِرَد و حس خوب را ایجاد می‌کند.

    رنگ بنفش نیز معمولاً با عرفان و جادو مرتبط است. از این رنگ می‌‌توان برای القای حس ناشناخته، کنجکاوی و رمز و راز استفاده کرد. به‌طور مشابه، بنفش اغلب الهام‌بخش خلاقیت است. داشتن رنگ بنفش در نزدیکی شما می‌تواند جرقه ایده‌های جدید و همچنین اشتیاق و رضایتی باشد که ممکن است در وهله اول آن‌ها را فراخواند.

    در یک مفهوم دیگر فیزیولوژیکی، بنفش اثر آرام بخشی بر ذهن و بدن دارد. در حالی که اغلب نشاط آور و الهام‌بخش است، ته رنگ آبی که در بنفش دیده می‌شود نیز تضمین می‌کند که یک اثر تسکین‌دهنده احساس می‌شود و فشارخون و ضربان قلب را کاهش می‌دهد.

    رنگ بنفش نماد چیست

     

    ویژگی‌های مثبت رنگ بنفش

    بنفش شاد، غریب و بازیگوش است. با فرار از واقعیت و تصاویر جادویی همراه است. بنفش اغلب بیانگر استقلال است زیرا رنگ اصلی نیست و اغلب نشانه‌ای از ادغام امور روزمره با نوآورانه است.

    بنفش همچنین با شجاعت همراه است و قلب بنفش به اعضای نیروهای مسلح ایالات متحده که در حین انجام وظیفه مجروح شده‌اند اعطا می‌شود. استفاده حرفه‌ای از رنگ بنفش نشان‌دهنده شجاعت بالا و اهداف عالی است.

     

    ویژگی‌های منفی رنگ بنفش

    از آنجایی که بنفش بین قرمز و آبی متعادل است، می‌‌توان آن را رنگی ناپایدار و غیر سنتی در نظر گرفت. مفاهیم سلطنت و تشریفات می‌‌تواند برای حساسیت‌های دموکراتیک‌تر آزاردهنده باشد و بنفش می‌‌تواند احساسات غرور و اغماض را منتقل کند. رنگ بنفش که به‌صورت حرفه‌ای استفاده می‌شود، می‌‌تواند این تصور را ایجاد کند که کمی تند و در نتیجه ناراحت‌کننده است.

    شخصیت شناسی رنگ بنفش

    شخصیت‌شناسی رنگ بنفش

    داشتن رنگ بنفش یا بنفش به عنوان رنگ مورد علاقه شما به این معنی است که شما حساس و دلسوز، فهمیده و دلسوز هستید، قبل از خود به دیگران فکر می‌‌‌کنید، شما فردی هستید که دیگران برای کمک به او مراجعه می‌‌کنند و تکیه‌گاه دیگران بودن به شما انگیزه می‌دهد اما گاهی اوقات مردم از شما سوءاستفاده می‌‌کنند.

    روانشناسی رنگ بنفش نشان می‌دهد که افرادی که به رنگ بنفش علاقه دارند دارای روح مهربان و آزاده‌ای هستند و احساسات آن‌ها عمیق است و می‌‌توانند نسبت به نظرات آزاردهنده دیگران کاملاً حساس باشند، اگرچه هرگز آن را نشان نمی‌دهند.

    اگر شما به رنگ بنفش علاقه دارید مردم جذب انرژی کاریزماتیک و فریبنده شما می‌‌‌شوند. شما بیشتر درون‌گرا هستید تا برونگرا و ممکن است خجالتی باشید. افرادی که رنگ بنفش را دوست دارند، خلاق هستند و دوست دارند در بیشتر تلاش‌های خود، از جمله لباس‌ها و دکوراسیون منزل، خودشان تصمیم‌گیری کنند.

     شخصیت‌شناسی رنگ بنفش نشان می‌دهد که افرادی که بنفش را دوست دارند، عاشق کارهای غیرمتعارف هستند، ایده آلیست و اغلب غیرعملی هستند و با تخیل بزرگ، رویای آینده‌ای را در یک دنیای فانتزی ایده‌آل می‌بینید که در آن جنبه زشت واقعیت را حذف می‌کنند. افرادی که شما را درک نمی‌‌کنند، گاهی فکر می‌‌کنند که شما عجیب و غریب هستید، زیرا زمان زیادی را در دنیای خیالی خود می‌گذرانید.

    شخصیت‌شناسی بنفش اثبات کرده است که افرادی که به این رنگ علاقه دارند، افکار خلاقانه و توانایی خود را برای مقابله مثبت با ناملایمات به دیگران القا می‌کنند همچنین آن‌ها بسیار شهودی و به رشد معنوی علاقه‌مند هستند. به‌عنوان شخصیت رنگ بنفش، شما فردی سخاوتمند هستید که در ازای آن چیزی جز دوستی نمی‌خواهید.

    بیشتر بخوانید: برای آشنایی بیشتر با رنگ آبی و ویژگی‌های افرادی که به این این رنگ علاقه دارند فقط کافی است به مطلب روانشناسی رنگ آبی مراجعه کنید.

    شما می‌‌توانید محفوظ باشید، حتی نزدیک‌ترین دوستانتان شما را به خوبی نمی‌شناسند. اگر دائماً خود را با رنگ بنفش بیش از حد احاطه کنید، ممکن است بد خُلق شوید در این حالت بنفش را با کمی سرخابی متعادل کنید.

    شما از مسئولیت بیزارید و به سختی می‌‌توانید با مشکلات واقعی روزمره کنار بیایید. شما دوست ندارید بخشی از جمعیت باشید و می‌خواهید از آن متمایز شوید، دوست دارید فردیت شما مورد توجه قرار گیرد، شما دوست ندارید از دیگران کپی کنید و دوست ندارید از شما کپی کنند.

    کسانی که به بنفش را دوست دارند فردی رویایی هستند، با جاه‌طلبی‌ها، رویاها و خواسته‌های بزرگ و اجباری برای کمک به بشریت و بهبود سیاره زمین درگیر هستند. شما اغلب در موقعیت‌های قدرت هستید زیرا رویایی دارید، اما تمام جزئیات جزئی را که برای شما جالب نیست به دیگران واگذار می‌‌‌کنید.

    با شخصیتی بنفش دوست دارید بهترین‌ها را داشته باشید، بنابراین هدفتان بالاست و با داشتن روحیه آزاد، عاشق سفر برای تجربه فرهنگ‌های مختلف و ملاقات با افراد جدید هستید. شما قاضی خوبی در مورد شخصیت هستید و دیگران را نسبتاً سریع و دقیق خلاصه می‌‌‌کنید، اگرچه تمایل دارید بهترین‌ها را در همه ببینید.

    زمان برای شما اهمیت کمی دارد و اغلب برای همه چیز دیر می‌‌‌کنید. علاقه‌مندان رنگ بنفش باید مراقب باشند که پروژه‌های زیادی را به‌طور همزمان انجام ندهند، زیرا می‌‌توانید افکار خود را پراکنده کنید و منجر به استرس و سردرگمی شوید.

    مدیتیشن یک فعالیت خوب برای کمک به تمرکز و تعادل در این افراد است اگر از منظر منفی عمل کنید، گاهی اوقات ممکن است مغرور و متکبر به نظر برسد. دوستداران رنگ بنفش ممکن است خودخواه باشند زیرا دوست ندارند باورها و معیارهای دیگران به آن‌ها تحمیل شود.

    انواع رنگ بنفش

    انواع رنگ بنفش

    رنگ اسطوخودوسی: اسطوخودوس یک رنگ بنفش روشن با ته مایل به آبی است. رنگی است که جذب چیزهای زیبا می‌شود و شکنندگی، حساسیت و آسیب‌پذیری دارد.

    رنگ یاسی: رنگ یاسی یک نوع بنفش مات و کم‌رنگ مایل به صورتی است. دلالت بر ناپختگی، سطحی‌نگری و جوانی دارد. برون‌گرا و مشتاق، الهام‌بخش زرق و برق، عاشقانه و نشان‌دهنده غرور است.

    رنگ ارغوانی: ارغوانی بین اسطوخودوس و یاسی قرار دارد. به ما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب‌ها و تصمیم‌ها را بگیریم. به عدالت اهمیت می‌دهد و همیشه کار درست را انجام می‌دهد. از سوی دیگر، می‌‌تواند نشان‌دهنده درجه‌ای از ابتذال باشد، کوهنورد اجتماعی که آرزوی آرمان‌های بالاتر را دارد.

    بنفش تیره: بنفش تیره به دستاوردهای معنوی بالاتر مربوط می‌شود. این یک رنگ قدرتمند است، اما همچنین می‌‌تواند نشان‌دهنده تکبر و بی‌رحمی باشد.

    همان‌طور که ممکن است متوجه شده باشید، روانشناسی رنگ بنفش بسیار گسترده و جالب است. اگر می‌خواهید در مورد روانشناسی رنگ‌های دیگر بیشتر بدانید، به بخش وبلاگ پرنون مراجعه کنید و مطالب دیگر در زمینه روانشناسی رنگ‌های مختلف را مطالعه کنید، جایی که ما اسرار تمام رنگ‌ها را فاش می‌کنیم.

     

     

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

     با ارسال دیدگاه و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

     

    اشتراک گذاری این مطلب

    دیدگاه (10)

      • IREMA
      خیلی ممنون قشنگ خودمو توصیف کرد
      • پرنون
      سلام و عرض ادب، سپاس از این که نظرتان را در مورد روانشناسی رنگ بنفش با ما به اشتراک گذاشتید.
      • یاس
      سلام من یاس هستم این مطالب خیلی مفید و خوب بود برام
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم از این که مطلب معرفی رنگ بنفش مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • بنفشه
      من بنفشه هستم و رنگ بنفش هم خیلی دوست دارم می‌خوام دکوراسیونم اتاقم رو بنفش کنم ممنونم از شما که در مورد رنگ بنفش توصیف کردید
      • پرنون
      درود و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، ممنون از این که نظرتان در مورد مطلب روانشناسی رنگ بنفش با ما به اشتراک گذاشتید.
      • لیسا
      واقعا کمک که بتونم خودم رو بشناسم و اخلاقم رو بدونم منم ممنونم ??????
      • پرنون
      درود وقت بخیر، سپاس بیکران از این که نظرتان را در مورد روانشناسی رنگ بنفش با ما به اشتراک گذاشتید.
      • انصاری
      مطلب جامع و خوبی بود، موفق باشید و پر سود
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، ممنون از این که نظرتان را در مورد مطالب ارئه شده در مورد روانشناسی رنگ بنفش با ما به اشتراک گذاشتید.

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR