جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 13,050,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    آبی جزء دوست داشتنی‌ترین رنگ‌ها است و طبق بررسی‌های انجام‌شده افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند، همراهان و حامیان خوبی هستند. درجات رنگی روشن تا متوسط رنگ آبی بسیار خوشایند و آرامش‌بخش است. در حقیقت نگاه خیره به آبی واقعا ضربان قلب و سرعت تنفس شما را پایین می‌آورد و فشارخون شما را کاهش می‌دهد. اگر به دنبال کسب اطلاعات جذاب در مورد روانشناسی رنگ آبی هستید ما اطلاعات منحصربه‌فردی را در مورد رنگ آبی برای شما تهیه کرده‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید.

    روانشناسی رنگ آبی

    تاریخچه رنگ آبی

    عملا همه ارتباطات ما با آبی مثبت است. وقتی ما آبی‌های سرد و اقیانوسی را می‌بینیم بسیاری از ما به یاد آسمان و آب‌های آرام‌بخش و یا شاید یک فرصت در یک جزیره‌ی ناشناخته می‌کنیم. در بسیاری از فرهنگ‌ها، آبی به‌عنوان حفاظی‌ترین رنگ‌ها شناخته می‌شود؛ مثلا در خاورمیانه، درهای آبی به‌عنوان گاردی در مقابل ارواح شیطانی تصور می‌شد زمانی مردم در جنوب غربی آمریکا برای دفع کردن ارواح، اغلب سقف‌های دالان‌هایشان را آبی می‌کردند.

    قبل از ظهور یخچال‌ها و دستگاه‌های سردکننده، آبی کبالت در آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت زیرا حشرات برخلاف انسان‌ها نسبت به این رنگ تنفر دارند. آشپزخانه‌های آبی در این زمان بسیار رایج شده بود. آبی سیر (کبود) به‌خصوص نمایانگر وفاداری، صداقت و قابل‌اعتماد بودن است بنابراین رنگ آبی برای نشان دادن صداقت و بی‌ریایی و قابل‌اعتماد بودن به کار می‎رود وقتی سیاستمداران به دفاتر کاریشان می‌روند آن‌ها اغلب آبی سیر را برای لباس‌شان انتخاب می‌کنند. آبی سیر همچنین احترام را هم به همراه دارد همان‌گونه که با لباس‌های فرم پلیس و ارتش دیده می‌شود وقتی قوانین آبی برای اجرای استانداردهای اخلاقی به وجود آمد.

    آبی‌های تیره‌تر نمایانگر نژاد خوب، موقعیت اجتماعی بالا، ثبات، وقار و بزرگی است. عبارت خون آبی در اسپانیا ریشه در جایی دارد که طبقه اشراف موریش واقعا اعتقاد داشتند آن‌ها سیاهرگ آبی‌تری نسبت به آن‌ها که نژادشان دورگه هستند. همین تصور در مصر باستان هم بود جایی که عروض آبی به‌عنوان علامتی از شرافت و زیبایی بود و به همین دلیل زنان ثروتمند آن‌ها را روی پاهایشان با رنگ آبی نقاشی می‌کردند. این مطالب مربوط به آن روزها بوده است.

    آبی از زمان‌های قدیم سمبل وفاداری، امیدواری، ایمان و عقیده است به همین خاطر در سنت‌های ازدواج عروس لباس آبی‌رنگ می‌پوشید. در خانه، آبی‌های تیره‌تر یک حالت شاهانه و سلطنتی و فضایی جدی به اتاق می‌بخشید در حالی که آبی‌های روشن‌تر و شفاف‌تر دارای فریبندگی و شیرینی خاصی هستند.

    در حقیقت آّبی دارای مزه‌ای شیرین است به همین دلیل پیوسته در بسته‌بندی‌های شکر و کالاهای مرتبط با این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. انسان‌ها در اتاق‌های آبی رنگ دارای نیروی تولید بیشتری هستند و مطالعات واقعا نشان داده شده است که وزنه‌برداران در یک ورزشگاه آبی‌رنگ می‌توانند، وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کنند.

    اتومبیل‌های تجملی اغلب به رنگ آبی نقره‌ای یا آبی سیر هستند که سمبل قدرت و موفقیت است. در حالی که اتومبیل‌های اسپرت با سایه‌روشن‌های آبی به بازار ارائه می‌شود زیرا برای سرگرمی و تفریح است.

    تاریخچه رنگ آبی

    تأثیر رنگ آبی در شخصیت افراد (تیپ شخصیتی آبی)

    افرادی که به رنگ آبی علاقه دارنددارای شخصیتی با اعتمادبه‌نفس بالا، وفادار و آرام هستند. آن‌ها توجه را دوست ندارند، ترجیح می‌دهند با جمعیت ترکیب شوند. معمولا افرادی که عاشق رنگ آبی هستند درون‌گرا هستند. آن‌ها می‌توانند زمان زیادی را صرف تجزیه‌وتحلیل افکار و احساسات خود کنند همچنین این افراد شنونده و دوست خوبی برای دیگران هستند.

    آن‌ها روابط قوی و عمیق را در مقایسه با روابط سطحی ترجیح می‌دهند. با وجود این، آن‌ها در معرض خطر وابستگی عاطفی قرار دارند. این افراد گاهی اوقات به‌سختی می‌توانند گذشته را رها کنند و تجسم اشتباهات اغلب انرژی آن‌ها را تخلیه می‌کند.

    اصولا افرادی که به رنگ آبی علاقه دارند از درگیری‌ها اجتناب می‌کنند و برای آن‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد در یک رابطه، توانایی برقراری ارتباط صریح و صادقانه است. افراد با شخصیت آبی اغلب مهربان، حساس و خونگرم هستند. علاوه بر این، شرکای آن‌ها همواره مورد حمایت و تشویق هستند. در اصل یکی از اهداف زندگی افرادی با تیپ شخصیتی آبی توانایی آن‌ها در کمک به رفاه دیگران مرتبط است.

    مردان خصوصا رنگ آبی را دوست دارند. انواع آبی‌های روشن برای پوشیدن در مهمانی‌ها و اجتماعات بسیار مناسب است اگر شما بخواهید آخرین شایعات بی‌اساس درباره‌ی خودتان را دفع کنید مردم متمایل‌اند روی گشاده به شما نشان دهند زیرا آبی خیلی دوستانه و خوشایند است. برخی از احساسات که با دیدن رنگ آبی در افراد القا می‌شوند عبارتند از:

    • آرامش
    • سعادت
    • دانش
    • هوش و خرد
    • قدرت
    • جدیت
    • ایمان
    • اعتماد
    • وفاداری
    • راستی
    • شجاعت
    • صداقت

     تاثیر رنگ آبی در شخصیت افراد

    ویژگی‌های منفی رنگ آبی

    گاهی آبی می‌تواند یخی، سرد و غیر دوستانه به نظر برسد. عبارت "احساس آبی" به توانایی آن در برانگیختن احساس غم و افسردگی اشاره دارد. افرادی که رنگ آبی را نسبت به رنگ‌های دیگر انتخاب می‌کنند، بیش‌ازحد محتاط، مضطرب و مایل به کنترل نیستند. هنگامی‌که تحت فشار قرار می‌گیرند، رفتار می‌کنند یا بی‌تفاوت می‌شوند، به همین دلیل است که گاهی اوقات دیگران آن‌ها را بسیار خونسرد می‌دانند. پیش‌بینی پذیری آن‌ها اغلب آن‌ها را یکنواخت یا حتی خسته‌کننده می‌کند. آن‌ها فاقد حس ماجراجویی و خودانگیختگی هستند.

    ویژگی‌های منفی رنگ آبی

     

    تأثیر رنگ آبی در کسب‌وکار و تجارت

    آبی رنگ اعتماد است و وفاداری و صداقت را نشان می‌دهد، به همین دلیل برای مشاغلی که می‌خواهند قابلیت اطمینان، امنیت و آرامش را نشان دهند، یک انتخاب عالی است. رنگ‌های مختلف آبی در برندسازی و تبلیغات می‌تواند به همه جنبه‌های مثبت رنگ کمک کند.

    از آنجا که رنگ آبی با قابلیت اطمینان و قابلیت اطمینان همراه است، دفاتر کاری که با این رنگ، رنگ‌آمیزی شده‌اند می‌توانند مشارکت تجاری را بهبود بخشند. آبی همچنین نشان‌دهنده آرامش و مسئولیت‌پذیری است، بنابراین می‌تواند انگیزه را در محل کار افزایش دهد و همچنین فضایی آرامش‌بخش و راحت ایجاد کند. رنگ آبی مورد علاقه مردان و زنان است، این دلیل خوبی دیگر برای استفاده از آن برای مشاغل است.

    آبی اغلب برای لوگوهای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. یکی از دلایل آن این است که رنگ آبی نشان‌دهنده هوش، ارتباطات و اعتماد است. در واقع، از بین همه رنگ‌های موجود در چرخه رنگ، آبی تا حد زیادی قابل اعتمادترین رنگ است. این یکی از دلایل اصلی انتخاب این رنگ محبوب در بازاریابی است.

    علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که افراد 15 درصد بیشتر به فروشگاه‌هایی که دارای رنگ‌آمیزی آبی هستند نسبت به فروشگاه‌هایی که با رنگ گرم رنگ‌آمیزی شده‌اند مراجعه می‌کنند. رنگ آبی تهاجمی نیست و نشان‌دهنده وفاداری و قابلیت اطمینان است.

    همچنین یکی از رنگ‌های کمیابی است که موردعلاقه افراد در هر سنی است. در حالی که می‌تواند در یک لحظه حرفه‌ای بودن و اقتدار را نشان دهد، در لحظه‌ای دیگر، دوستی و امنیت را القا می‌کند.

    رنگ آبی در کسب‌وکار

    رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

    آبی یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها در پالت برای طراحی داخلی است. در مورد تأثیرات روانی رنگ آبی می‌توان گفت: باعث آرامش ذهن می‌شود و ضربان قلب، متابولیسم و فشارخون را منظم و آرام می‌کند. رنگ آبی، به ویژه آبی آسمانی و آبی روشن، تأثیر شفابخشی بر ذهن دارند. ساکنان را به یاد دریا یا استخرهای شنا می‌اندازد. آبی تنها رنگی است که دارای آرایه‌ای از اثرات مثبت است و تأثیرات منفی زیادی روی روان ندارد.

    می‌توانید از سایه‌های مختلف آبی در همه قسمت‌های خانه استفاده کنید. می‌توانید از سایه‌های تیره‌تر مانند آبی رویال به‌عنوان رنگ‌های اصلی استفاده کنید و آن را با زرد ست کنید و برای آشپزخانه، اتاق بازی و غیره استفاده کنید همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ‌های روشن و آبی تیره در اتاق‌خواب و اتاق غذاخوری استفاده کنید.

    اگرچه استفاده از رنگ آبی در اتاق‌های تاریک با فضاهای کوچک می‌تواند احساسی وهم‌انگیز مانند گیر افتادن در یخ ایجاد کند، اما می‌توانید برای خنثی کردن این اثر جلوه‌ای از رنگ‌های گرم به آن اضافه کنید. استفاده از نورهای آبی در دکوراسیون داخلی هرگونه ناراحتی را کاهش می‌دهد. روی هم رفته، رنگ آبی یک طرح رنگی عالی است که با تمام روندهای طراحی داخلی مدرن و معاصر به خوبی کار می‌کند.

    رنگ آبی در دکوراسیون

    رنگ آبی نماد چیست؟

    همه ارتباطات ما با آبی مثبت است و آن یک رنگ آرامش‌بخش صلح‌جو و متعالی است.

    آبی سیر حکم به احترام می‌کند و نمایانگر صداقت و وفاداری، قابل‌اعتماد بودن و درستی است.

    آبی می‌تواند فضا را بزرگ‌تر بسازد و زمان به نظر می‌رسد آرام‌تر از آنچه هست، بگذرد.

    آبی سیر در بسیاری از فرهنگ‌ها نمایانگر توانگری است و وقتی شما بهترین هستید، شما یک روبان آبی دریافت می‌کنید.

    آبی توسط بسیاری از مردم به‌عنوان رنگ مورد علاقه توصیف می‌شود و بیشترین رنگ موردعلاقه مردان است.

    از آنجا که بسیاری از مردم از آبی استقبال می‌کنند، اغلب به‌عنوان یک رنگ غیر تهدیدکننده در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند محافظه‌کار و سنتی به نظر برسد.

    نماد رنگ آبی

    آبی احساس آرامش یا آرامش را به ذهن متبادر می‌کند. اغلب به‌عنوان صلح‌آمیز، آرام، امن و منظم توصیف می‌شود.

    رنگ آبی اغلب نشانه ثبات و قابلیت اطمینان است. مشاغلی که می‌خواهند تصویری از امنیت ارائه دهند، اغلب از رنگ آبی در تبلیغات و بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

    رنگ آبی همچنین می‌تواند احساس غم و اندوه یا گوشه‌گیری ایجاد کند. در نظر بگیرید که چگونه یک نقاشی با رنگ آبی، مانند نقاشی‌هایی که پیکاسو در دوران "آبی" خود تولید کرده است، می‌تواند بسیار تنها، غم‌انگیز یا غم‌انگیز به نظر برسد.

    آبی اغلب برای تزئین دفاتر استفاده می‌شود زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق‌های آبی بهره‌وری بیشتری دارند.

    آبی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها است، اما جز رنگ‌هایی که اشتها را کاهش می‌دهد. برخی از برنامه‌های کاهش وزن حتی توصیه می‌کنند غذای خود را از بشقاب آبی بخورید. آبی به‌ندرت به غیر از بلوبری و برخی از آلوها به طور طبیعی در غذا یافت می‌شود. همچنین، انسان‌ها از غذاهایی که سمی هستند اجتناب می‌کنند و رنگ آبی آن‌ها اغلب نشانه فساد یا سم است.

    رنگ آبی همچنین می‌تواند ضربان قلب و دمای بدن را کاهش دهد.

    رنگ آبی نشانه چیست

    چه رنگ‌هایی با آبی مطابقت دارد؟

    آبی در دسته‌ی رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و ازنظر روانشناسی و زیبایی‌شناسی ویژگی‌های بسیاری دارد. آبی با توجه به رنگ‌هایی که در کنارش قرار می‌گیرند، می‌تواند خودش را بیشتر نشان دهد. در چیدمان داخلی نحوه‌ی استفاده از رنگ‌ها و میزان ترکیب آن‌ها با یکدیگر در حیطه‌ی کار طراحان داخلی قرار دارد، اما بامطالعه معرفی چندرنگ در کنار آبی می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شوید و ترکیب رنگ‌های فوق‌العاده را در خانه و محل کارتان اجرا کنید. برخی از رنگ‌های مکمل آبی عبارت‌اند از:

    • صورتی ملیح
    • سبز
    • نارنجی
    • کرم
    • سفید
    • خاکستری

    مکمل‌های رنگ آبی

    آبی روشن با رنگ زرد و سایه‌های صورتی عالی به نظر می‌رسد.

    آبی رویال با رنگ‌های جسورانه مانند قرمز، سفید، صورتی کم‌رنگ و زرد بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

    آبی کودکی یا baby blue (آبی ملایم) با رنگ‌های مکمل مانند سفید، خاکستری، هلویی، صورتی و آبی تیره بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    سرویس 6 تایی آجیل خوری میناکاری اصفهان

    سرویس 6 تایی آجیل خوری مینا

    1,280,000 تومان (بدون مالیات)
    شکلات خوری میناکاری پایه دار 27 سانتی

    شکلات خوری میناکاری پایه دار 27 سانتی

    1,290,000 تومان (بدون مالیات)
    شیرنی خوری میناکاری اصفهان با قطر 30 سانتیمتر

    شیرینی خوری میناکاری اصفهان

    468,000 تومان (بدون مالیات)
    قندان میناکاری اصفهان

    قندان میناکاری اصفهان

    590,000 تومان (بدون مالیات)
    پارچ مسی میناکاری اصفهان با ارتفاع 37 سانتیمتر، کیفیت و قیمت عالی

    پارچ مسی میناکاری 37 سانتی

    3,240,000 تومان (بدون مالیات) 3,600,000 تومان ‎−10%
    کاسه بشقاب میناکاری 25 سانتی

    کاسه بشقاب میناکاری 25 سانتی

    1,640,000 تومان (بدون مالیات)
    قیمت و مشخصات جفت گلدان میناکاری اصفهان طرح تنه گرد با ارتفاع 30 سانتی

    گلدان میناکاری 30 سانتی تنه گرد

    3,060,000 تومان (بدون مالیات) 3,600,000 تومان ‎−15%

    دیدگاه (6)

      باسلام و درود بسیار مطالب عالی و اموزنده ای بود واقعا. خسته نباشید وسپاس
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، سپاس بیکران از این که نظر خود را در زمینه مطلب روانشناسی رنگ آبی با ما به اشتراک گذاشتید. شاد و پیروز باشید.
      • عطا
      خیلی مطالب جامع و مفیدی بود به شما و تیمتان دست مریضات باید گفت
      • پرنون
      درود وقت بخیر، ممنون از حسن توجه شما و سپاس فراوان بابت این که نظرتان را در مورد مطلب روانشناسی رنگ آبی با ما به اشتراک گذاشتید.
      • شهلا قرائتی
      به مطالب جالبی اشاره کرده بودید، خسته نباشید
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب روانشناسی رنگ آبی مورد توجه شما قرار گرفته است.

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR