جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 13,050,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    رنگ سبز، نماد طبیعت، حیات و سرزندگی است. این رنگ از ترکیب آبی و زرد به دست می‌آید و از لحاظ روانشناسی نیز  در این رنگ ترکیبی از حس آرامش رنگ آبی و خوش‌بینی رنگ زرد وجود دارد. سبز نه تنها نمایانگر زندگی و رشد است بلکه آرامش‌دهنده‌ترین رنگ در طیف است. این خصوصیت به دلیل فیزیولوژی این رنگ است. برخلاف رنگ مایه‌های دیگر؛ سبز به‌طور مستقیم روی شبکیه متمرکز می‌شود بدون این که تجزیه و شکسته شود و به همین دلیل خیلی راحت روی چشم قرار می‌گیرد. اگر به دنبال کسب اطلاعات جذاب درباره رنگ سبز هستید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

    روانشناسی رنگ سبز

    تأثیر رنگ سبز در شخصیت افراد

    اگر فردی هستید که به رنگ سبز علاقه دارید و یا در اطراف شما افرادی علاقه‌مند به این رنگ هستند، بهتر است بدانید که این افراد عاشق طبیعت هستند؛ بنابراین ثبات و تعادل در رفتار این افراد دیده می‌شود. رنگ سبز احساس امنیت به شما می‌دهد و باعث می‌شود با دیدن این رنگ امید به پیشرفت در زندگی، در شما زنده شود. احتمالا شما هم برای این که حس طبیعت را به خانه بیاورید از ترکیب رنگ‌های سبز در دکوراسیون منزلتان استفاده می‌کنید.

    این رنگ دارای قدرت‌های شفابخش بزرگ می‌باشد و توانایی تسکین دادن و نیروی تازه بخشیدن به انسان را دارد. بر اساس نظریه کارشناسان، مردمی که در محیط‌های سبز کار می‌کنند دارای معده دردهای کمتری هستند. هر چه سبز کم‌رنگ‌تر باشد، خصوصیت آرامش‌بخشی آن بیشتر است.

    یک از دلایلی که دیوارهای بیمارستان‌ها را اغلب به رنگ کف‌های روی دریا نقاشی می‌کنند برای آرام بخشیدن نگرانی بیماران و ملاقات‌کنندگان است. استفاده از صحنه پشتی اتاق‌های سبز در تئاترها و تلویزیون نشان می‌دهد که باعث پایین آوردن اضطراب اجراکنندگان می‌شود.

    تأثیر رنگ سبز در شخصیت افراد

    کیفیت اطمینان بخشی رنگ سبز باعث شده که این رنگ به عنوان رنگ رسمی ایمنی سلامتی جهانی تبدیل شود. همان‌طور که در علائم ترافیکی بی‌خطر هم از این رنگ استفاده می‌شود، اداره‌ها در لندن متوجه استفاده‌ی بی‌خطر این رنگ شده‌اند. با رنگ کردن پل بلک فرارس با رنگ سبز ملایم باعث شده‌اند که به‌طور قابل‌توجهی آمار افرادی که برای خودکشی از این پُل می‌پرند، کاهش دهد.

    انواع رنگ سبز تنوعی از پیام‌ها را می‌فرستد که این بر اساس درجه‌ی رنگی است. سبزهای زنده در ذهن یادآور بهار و فضای بیرون است و انتقال‌دهنده احساسات شاد جوانی است همچنین می‌تواند القا‎کننده نارسی و بی‌تجربگی باشد مثل یک تازه‌کار که خیلی سبز است تا موفق شود.

    سبز جنگلی به عبارت دیگر، رنگ درختان رشد کرده بالغ است و نمایانگر ثبات و رشد است. شگفت‌انگیز نیست که این رنگ اغلب در دفاتر حقوقی و موسسات اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خاطر بسپارید سبز رنگ پول هم هست، سبز زیتونی قدرتمندترین رنگ است زیرا آن یادآور افراد نظامی و ارتش است در حالی که ارتباط سبز علفی با زندگی جدید و رشد و سمبل حاصلخیزی است و این رنگ مطلوب لباس عروس در قرون وسطی بوده است.

    شخصیت شناسی افرادی که به رنگ سبز علاقه دارند

    رنگ سبز نماد چیست؟

    سبز روشن از لحاظ روانشناسی آرام‌بخش‌ترین و تسکین دهنده‌ترین رنگ در طیف است و از آنجایی که راحت‌ترین رنگ روی چشم است می‌تواند باعث بهبود در دید شود. سبزهای احتراز کننده در مردم یادآور بهار، طبیعت، زندگی و جوانی است.

    سبزهای تیره‌تر نمایانگر ثبات و رشد است و القاکننده وضعیت اقتصادی بالا و موفقیت است. سبز سمبل جهانی ایمنی است. همچنین سبز به مفهوم رفتن به جلو می‌باشد.

    مردمی که لباس سبز می‌پوشند تصور می‌شود که مهربان، وابسته و سخاوتمند هستند.

    گاهی سبز مفاهیم منفی هم دارد مثل آنچه که اسکارلت آهارا گفته است: سبز نخودی همراه با حسادت می‌آید. وقتی شخصی دچار دریا گرفتگی می‌شود ما می‌گوییم آن‌ها به نظر می‌رسند که کمی سبزی در اطراف شُش‌ها گرفته است.

    نماد رنگ سبز

    سبز شارتروز (رنگی بین زرد و سبز است که به دلیل شباهت آن به رنگ سبز یکی از عرقیات فرانسوی به این نام، نام‌گذاری شده است.) پیوسته به‌عنوان تهوع‌آورترین رنگ شمرده می‌شود.

    به‌طورکلی در بیشتر کشورها، سبز تداعی‌کننده طبعیت  است. برای مثال در اسلام اعتقاد بر این است که بهشت مکانی سرسبز است و این یکی از دلایل استفاده گسترده از رنگ سبز در فرهنگ اسلامی است. سبز همچنین به خاطر رابطه‌اش با طبیعت به‌عنوان نماد اصلاح، حاصلخیزی و تجدید حیاط نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    امروزه گروه‌های سیاسی از رنگ سبز به‌عنوان نمادی از حفاظت محیط‌زیست و عدالت اجتماعی بهره می‌گیرند.  ترکیب آرامش و صلح‌جویی رنگ سبز با پیام‌های خارج از مرحله آگاهی پاکیزگی ضدعفونی شده رنگ مناسبی است.

    در بسته‌بندی، انواع سبزها حسی از خالص بودن و تازگی می‌دهد به همین خاطر در ظروف ژل‌ها و روغن‌ها مو و چهره از این رنگ بیشتر استفاده می‌شود. روکش‌های سبز روی کالاها تصوری از سلامتی، طبیعی بودن و از لحاظ محیطی دوستانه را ایجاد می‌کند و از آنجایی که انواع رنگ سبز مزه‌ای ترش را در ذهن ایجاد می‌کند اغلب آن‌ها برای بطری‌های آب‌معدنی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

     

    رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

    سبز، رنگ درمان و آرامش است و استفاده از آن در دکوراسیون باعث کاهش استرس و آرام کردن ذهن و دور کردن نگرانی‌ها همراه با افزایش نیروی بدن از آثار روانی و ذهنی می‌شود. رنگ سبز گستره زیادی را در بر می‌گیرد، نمونه‌ای از طیف گسترده از انواع رنگ سبز عبارتند از:

    • سبز فسفری
    • سبز لجنی
    • سبز زمردی
    • سبز یشمی
    • سبز ارتشی
    • سبز پسته‌ای

    هریک از تناژهای رنگ سبز، احساسات خاصی را در انسان ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال سبز تیره، حس جاه‌طلبی را در انسان به وجود می‌آورد. سبز زیتونی حس امنیت و آرامش را به فرد القا می‌کند. سبز روشن نیز، تداعی‌کننده حس هیجان است.

    رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

    در دکوراسیون بسیاری از درجات رنگ سبز باعث ایجاد هارمونی‌هایی در خانه می‌شود. سبزهای زنده ایجاد احساس طبیعت در درون می‌کند و می‌تواند یک جریان بصری فرم و یکنواخت بین شاخ و برگ‌های داخل و خارج شود. این رنگ مایه‌ها همچنین دارای یک کیفیت دوباره تازه شدن و پرورش می‌باشد و به‌خصوص آن‌ها در اتاق‌های غذاخوری و آشپزخانه به کار می‌روند. چون سبز کم‌رنگ باعث ایجاد احساسات دلپسند آرامش و صفا می‌شوند این رنگ مطلوبی برای مکان‌های مقدس و مکان‌های خلوت خانه مثل حمام و اتاق‌خواب می‌باشد.

    استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی تأثیرات شگرفی بر رفتار افراد و کمک به درمان برخی از بیماری‌ها دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

    1- رنگ سبز یک رنگ مناسب بری اتاق مطالعه است چرا که سرعت مطالعه افراد را افزایش می‌دهد.

    2- استفاده از این رنگ در دکوراسیون برای بهبود روابط افراد خجالتی موثر است.

    3- رنگ سبز، به بهبود التهابات مفاصل کمک می‌کند.

    4- این رنگ حس توازن و تناسب را در ذهن تداعی می‌کند.

    5- استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل و محیط کار برای افرادی که دچار استرس‌های روزانه یا افسردگی هستند بسیار موثر است.

    تاثیر رنگ سبز در کوراسیون

    مکمل‌های رنگ سبز

    رنگ سبز در گروه رنگ‌های سرد به شمار می‌آید؛ بنابراین استفاده از رنگ‌های گرم و در بعضی موارد رنگ‌های ترکیبی در کنار رنگ سبز، اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. رنگ سبز جزء رنگ‌هایی است که به سختی با هر رنگی ست می‌شود؛ اما تا حدودی تنالیته و طیف گسترده رنگ سبز به کمک این رنگ می‌آید. برخی از رنگ‌های مکمل سبز عبارتند از:

    • آبی
    • قرمز
    • مشکی
    • زرد
    • سفید
    • کرمی

    مکمل‌های رنگ سبز

    از آنجا که رنگ سبز دارای طیف‌های مختلفی است باید هنگام انتخاب مکمل آن دقت کنید مثلا اگر رنگ سبز تیره باشد بهترین رنگ مکمل برای آن آبی است.

    اگر رنگ سبز یشمی و سبز لجنی باشد بهترین رنگی که با آن‌ها می‌توانید ست کنید، رنگ قرمز (جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب روانشناسی رنگ قرمز مراجعه کنید.) است. یکی از ترکیب رنگ‌های بسیار جذاب و خاص ترکیب رنگ سبز و زرد است و اگر می‌خواهید درخشش رنگ سبز بیشتر باشد باید از رنگ‌های مکمل مات مانند رنگ کرمی استفاده کنید.

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

     

    اشتراک گذاری این مطلب

    دیدگاه (12)

      • امین سادات
      سلام وقت بخیر من با دیدن عکس های سبز رنگ مثل طبیعت و جنگل ی حس عجیبی توی ذهنم پیش میاد که نمیدونم علتش چیه .
      • پرنون
      درود وقت شما هم بخیر، همانطور که در بخش تاثیر رنگ سبز در شخصیت افراد توضیح دادیم ایجاد این حس در شما نشان‌دهند این است که شما عاشق طبیعت هستید.
      • زیبا پورصمدی
      سلام ممنون از توضیحات خوبتون واقعا خسته نباشید
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از این که نظرتان را در مورد روانشناسی رنگ سبز با ما در میان گذاشتید.
      • سلاله معیری
      من واقعا عاشق رنگ سبز هستم آرامش عجیبی داره
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما خانم معیری، بله ما هم با نظر شما موافق هستیم رنگ سبز جزء رنگ‌های آرامش‌بخش محسوب می‌شود و سپاس از این که نظرتان را در مورد روانشناسی رنگ سبز با ما به اشتراک گذاشتید.
      • ناشناس
      جالبه من خودم سیاه رو دوس دارم چون حال این روزامه هر چن سبزم واقعا با افکار اسکارلت همون معنی داره جدی میگم جاش بودم وقتی رت رفت میگفتم آخیش بالاخره از شرش خلاص شدم رف مردک هرزه پیرمرد !!وقتی هم اشلی اگه یه ذره اوضاعش بهتر میکرد (چون خودش و زنش آویزون بود) می رفتم زنش می شدم قال قضیه رو می کندم به هرحال ملی دیگه مرده !! والله بخدا
      • پرنون
      درود دوست عزیز، سپاس از این که نظرتان را در مورد رنگ سبز با ما به اشتراک گذاشتید.
      • علیرضا محبی
      جالب بود ممنون
      • پرنون
      سلام و عرض ادب ممنون از این که نظر خود را در مورد مطلب روانشناسی رنگ سبز با ما به اشتراک گذاشتید.
      • پرنون
      درود دوست عزیز ممنون سلامت باشید، خوشحالیم که اطلاعات موجود درباره روانشناسی رنگ سبز مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • شراره
      سلام خسته نباشید اطلاعات خوبی بود

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR