جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    یکی از موضوعاتی که در روانشناسی بسیار مهم است، شناخت شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی بر اساس رنگ‌ها است. همه ما در زندگی به بعضی از رنگ‌ها علاقه بیشتری نشان می‌دهیم و بیشتر در نوع لباس و محیط اطراف خود از آنان استفاده می‌کنیم. با توجه به نقشی که رنگ‌ها در جنبه‌های مختلف زندگی افراد می‌گذارند در ادامه قصد داریم به‌طور اختصاصی به روانشناسی رنگ قرمز بپردازیم و اطلاعات جذابی را درباره آن در اختیار شما قرار دهیم.

    روانشناسی رنگ قرمز

    تاثیر رنگ قرمز در شخصیت افراد

    رنگ قرمز، رنگی است که با شور و احساسات درآمیخته و باعث می‌شود فضا در ذهن‌تان باقی بماند. احساسات با این رنگ پرشور، گیرا و برانگیخته می‌شوند.

    رنگ قرمز بسیار گرم و پرشور است. این رنگ فقط یک عکس‌العمل احساسی نیست بلکه یک عکس‌العمل فیزیکی هم هست. قرمز یک شوک نسبت به سیستم بدن است؛ ربودن توجه شما و نیاز به یک اثر برای دیدن است. به عنوان مثال: وقتی یک گاو باز شنل قرمز را در حلقه تکان می‌دهد او به همان نسبت که برای گاو نر نمایش می‌دهد برای جمعیت هم نمایش می‌دهد، گاوهای نر واقعا کور رنگ هستند و فقط به حرکت شنل واکنش نشان می‌دهند؛ اگر چه حضار کاملا انرژی قرمز لرزان تصدیق می‌کنند. رنگ قرمز گویای خطر، هیجان، شور، نیرو، حمله و موفقیت است.

    رنگ قرمز فشار خون شما را بالا می‌برد و ضربان قلب شما را سرعت می‌بخشد. هرگز تعجب نکرده‌اید که چرا تعداد بسیاری از رستوران‌های فست‌فود قرمز رنگ‌آمیزی می‌شوند؟ این رنگ، غده‌های بزاقی شما را فعال می‌سازد و باعث می‌شود شما به محض این که چشمتان به این فروشگاه می‌افتد احساست گرسنگی کنید و شما را تشویق می‌کند که مقدار غذای بیشتری را بخورید و خیلی سریع آنجا را ترک کنید و از آنجایی که قرمز اولین رنگی است که ما به آن توجه می‌کنیم، این رنگ می‌تواند روی سیستم عصبی به صورت اتوماتیک باعث بی‌قراری و عصبانیت شما شود.

    تاثیر رنگ قرمز در شخصیت افراد

    در مراکز شرط‌بندی متوجه شده‌اند که مردم در زیر نور قرمز شرط‌بندی‌های بزرگتری انجام می‌دهند بنابراین اغلب آن‌ها در تیرک‌های بلند از رنگ قرمز استفاده می‌کنند. این رنگ مردم را تحریک می‌کند تا انتخاب‌های سریع داشته باشند به همین دلیل است که دکمه‌های خرید یا ثبت سفارش بر روی وب‌سایت‌های خرده‌فروشی یا فروشگاه‌های آنلاین به رنگ قرمز است.

    رنگ قرمز، انرژی و جرأت را انتقال می‌دهد و به شخص حسی از قدرت انجام کار را می‌دهد به همین دلیل سیاستمداران اغلب کراوات‌های رنگ قرمز می‌پوشند و یک مطلوب خاص در مباحث مربوط به سران کشورها است.

    همان‌طور که در بخش بهترین رنگ‌ها برای هدیه اشاره کردیم قرمز جزء خاطره انگیزترین رنگ‌ها است و یک هدیه قرمز رنگ یا بسته‌بندی شده با رنگ قرمز، تحریک‌کننده احساسات قوی و شدید است و در عین حال با شور و هیجان‌تر از همه رنگ‌ها است. رنگ قرمز مطلوب روز ولنتاین است و به طور اختصاصی به نام نور قرمز نامیده می‌شود.

    خانم‌ها اغلب با رنگ قرمز به عنوان شوخ، برون‌گرا و بذله‌گو ظاهر می‌شوند و زمانی که یک خانم لباس قرمز می‌پوشد، رنگ قرمز باعث می‌شود که او را غالب‌تر نشان دهد و ضربان قلب مرد را سریع‌تر می‌کند.

    وضوح و دید بالای رنگ قرمز باعث شده که استفاده از این رنگ برای جلب توجه چشم شما در تبلیغات و کالاهای ایمنی ایده‌آل باشد، از قوطی‌های کمپوت گرفته تا دستگاه‌های آتش‌نشانی و علائم خروج که به رنگ قرمز هستند. همچنین به خاطر خاصیت دینامیکی رنگ قرمز عموما این رنگ بیشترین رنگ استفاده شده در پرچم‌های ملی است.

    تاثیر رنگ قرمز در شخصیت افراد

    رنگ قرمز نماد چیست؟

    رنگ قرمز، ارتعاشی‌ترین و گیراترین رنگ در طیف می‌باشد و نمایانگر هیجان، سرعت، قدرت، لذت، شور و هیجان است.

    قرمز باعث جلب توجه فوری می‌شود و اشیا یا تصاویر را به پیش زمینه منتقل می‌کند.

    قرمز باعث می‌شود مردم احساس گرمی کنند. قهوه در یک فنجان قرمز گرم‌تر به نظر می‌رسد تا در یک فنجان آبی.

    قرمز اولین رنگی است که شما در تاریکی می‌بینید و در فاصله زیاد به خوبی دیده نمی‌شود.

    در چین قرمز، نمایانگر خوش‌اقبالی است و عروسان قرمز می‌پوشند و در مراسم از تخم‌مرغ قرمز برای مبارک باد فرزند تازه متولد شده استفاده می‌کنند.

    طبیبان باستان از قدرت رنگ قرمز برای بیرون آوردن انرژی بد یا انرژی منفی از خانه استفاده می‌کردند.

    رنگ قرمز جزء رنگ‌های گرم محسوب می‌شود که رنگ‌های گرم تسلی‌بخش و مطلوب هستند، مانند غروب خورشید که گرمای این رنگ‌مایه‌ها به سمت بیرون می‌تابد و بر محیط پیرامون خود احاطه دارند.

    نماد رنگ قرمز

    رنگ قرمز در دکوراسیون

    رنگ قرمز از رنگ های اصلی است ولی محدوده کلی رنگ قرمز از صورتی روشن تا ارغوانی تیره متفاوت است. اگر می‌خواهید رنگ قرمز را به دکوراسیون خانه خود وارد کنید در فضای کوچک، قرمز متوسط بهترین انتخاب است. در حالی که طیف قرمز روشن یا قرمز تیره برای فضای بزرگ مناسب هستند. برای این که در نمای کلی، خانه هماهنگ به نظر برسد، جایگاهی که رنگ‌های دیگر در طراحی داخلی خانه دارند را در نظر بگیربد. رنگ قرمز زمانی که در کنار رنگ‌های خنثی به کار برده می‌شود، باشکوه و دلپذیر دیده می‌شود.

    قرمز می‌تواند همه جا از شادی و خوشحالی تا عصبانیت و خشم به کار رود به همین علت است که وقتی از آن در اتاق‌تان استفاده می‌کنید باید مراقب باشید و زیاد از آن استفاده نکنید و بهتر است رگه‌های قرمز را در دکوراسیون به کار ببرید.

    رنگ قرمز در دکوراسیون

    در دکوراسیون قرمز همراه با یک هشدار می‌آید و از آن فقط باید در اتاق‌هایی استفاده کنید که می‌خواهید مشوق فعالیت و ارتباطات زنده باشید مثل اتاق پذیرایی یا اتاق غذاخوری (اگر شما از این رنگ برای اتاق غذاخوری استفاده می‌کنید این آمادگی را داشته باشید که مهمان‌هایتان دو برابر غذا میل خواهند کرد.)

    قرمز یک انتخاب مناسب برای فضاهای عبوری است جایی که شما فرصت زیادی را برای ماندن ندارید، مثل راهروها یا سرسراهایی که نمایندگان در آنجا مردم را ملاقات می‌کنند. در اتاق کودک بهتر است از قرمز استفاده نکنید چون این رنگ می‌تواند واقعا باعث بی‌خوابی شود. رنگ‌های قرمز مایل به صورتی گزینه‌های مناسبی برای فضاهای زنانه مانند سالن‌های زیبایی و آرایشی هستند.

    رنگ قرمز زمینه‌ای برجسته در طراحی و کارهای هنری ایجاد می‌کند و به همین دلیل انتخاب خوبی برای استفاده در گالری هنری که در ذهن دارید، است. رنگ قرمز در کنار رنگ‌های گرم دیگر مانند زرد و نارنجی نیز ترکیب خوبی به وجود می‌آورد و برای فضاهای عمومی مانند نشیمن، پذیرایی و غذاخوری مناسب است.

     

    مکمل‌های رنگ قرمز

    رنگ قرمز نشانه انرژی است و یکی از رنگ‌های شادی‌‌بخش و فعال است اما جزء آن دسته از رنگ‌هایی است که نباید به‌طور یکنواخت هنگام لباس پوشیدن و چیدمان دکوراسیون از آن نباید استفاده کرد چرا که انرژی مثبت این رنگ را جذب نخواهید کرد و بهتر است از رنگ‌هایی که با آن همخوانی دارند، استفاده کنید. برخی از مکمل‌های رنگ قرمز عبارتند از:

    • مشکی
    • سفید
    • طوسی
    • سبز
    • آبی
    • سورمه‌ای

    مکمل‌های رنگ قرمز

    این رنگ در کنار سبز و آبی جلوه و درخشندگی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند ولی در زمینه‌ی بنفش شدت خودش را از دست می‌دهد. در زمینه‌ی رنگ زرد چشم را خیره می‌کند. رنگ قرمز وقتی در زمینه‌ی سفید قرار می‌گیرد از درخشش کم می‌شود. ولی اگر در زمینه‌ی رنگ سیاه قرار بگیرد به گرمی متمایل می‌شود و روشنی بیشتری به خود می‌گیرد.

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

    اشتراک گذاری این مطلب

    دیدگاه (4)

      • یاسمن
      رنگ مورد علاقه ی من قرمز است رنگ قرمز را دوست دارم
      • پرنون
      درود وقت بخیر، سپاس بیکران بابت این که نظر خود را در مورد مطلب روانشناسی رنگ قرمز با ما به اشتراک گذاشتید.
      • پرنون
      درود دوست عزیز سلامت باشید، ممنون از این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
      • صبا
      سلام خسته نباشید ممنون بابت اطلاعات خوبی که نوشته بودید

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR