جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

آخرین دیدگاه‌های محصولات

مشتری به این محصول امتیاز داده ولی دیدگاهی ارسال نکرده است و یا دیدگاه او در انتظار تایید مدیریت است.
توسط آزاده محمدی در 
خرید تایید شده
در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    همه ما در مقطعی از زندگی خود، عمدتاً در دوران مهدکودک، کمی با آبرنگ سر و کار داشته‌ایم. اگرچه آبرنگ یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی است که به کودکان داده می‌شود تا وقت خود را با آن سپری کنند، اما در اصل نقاشی با آبرنگ آسان نیست و به یادگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های زیادی نیاز دارد. در این نوشته قصد داریم، آموزش نقاشی با آبرنگ را برای مبتدیان و تکنیک‌های مختلف آبرنگ را به شما آموزش دهیم.

    نقاشی با آبرنگ

    وسایل مورد نیاز  نقاشی با آبرنگ

     لیست وسایلی که برای شروع پروژه نقاشی آبرنگ به آن نیاز دارید، عبارتند از:

    •  کاغذ یدکی برای امتحان کردن رنگ‌ها
    • دستمال یا دستمال‌کاغذی
    •  دو یا چند لیوان آب برای شستشو قلم‌مو
    • قلم‌موی رنگ‌آمیزی
    •  روزنامه یا پوشش محافظ
    •  پالت مخلوط کردن رنگ
    • نوار چسب
    •  رنگ‌های آبرنگ
    • کاغذ آبرنگ

    وسایل نقاشی با آبرنگ

    نکات انتخاب کاغذ مناسب برای نقاشی آبرنگ

    مطمئناً می‌توان روی کاغذهای معمولی نقاشی کرد، اما نتایج یکسان نخواهد بود. برای این که کاغذ آبرنگ دچار اعوجاج (موج)، پیچ‌خوردگی و چروک نشود، باید کاغذ آبرنگ با کیفیت بالا خریداری کنید. بهترین کاغذ برای نقاشی آبرنگ انتخاب کاغذ سنگین است که دارای یک پوشش است و به کاغذ کمک می‌کند آب را جذب کند. این پوشش کمک می‌کند تا کاغذی که روی آن نقاشی می‌کنید تا حد ممکن سفت بماند تا از ایجاد چین‌وچروک جلوگیری شود.

    کاغذهای آبرنگ، زمانی ایده‌آل هستند که وزن آن‌ها 300 گرم یا بیشتر باشد و زمانی که به صورت سرد فشرده شوند، بافت سطحی بهتری را فراهم می‌کند. با این حال، کاغذی هم که تحت حرارت فشرده شده است از نظر بافت کمتر زبر است اما به دلیل سطح صاف‌تر این نوع کاغذ نیز محبوبیت دارد.

     مؤثرترین راه برای انتخاب کاغذ آبرنگ این است که چند نوع مختلف را امتحان کنید. علاوه بر این، روشنایی رنگ تحت تأثیر انتخاب کاغذ شما قرار می‌گیرد، بنابراین انتخاب کاغذ آبرنگ تصمیم مهمی است.

    یکی دیگر از نکات نقاشی با آبرنگ این است که کاغذی را که روی آن نقاشی می‌کنید، منبسط کنید. این کار به کاغذ، کیفیت جذب بیشتری می‌دهد. این کار را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد، از جمله استفاده از قاب‌های مخصوص برای کاغذ آبرنگ.

     این کار با خیس کردن کاغذ در آب، اجازه دادن به آن برای مدتی خیس شدن و سپس خشک شدن آن انجام می‌شود. در طول فرآیند خشک کردن، کاغذ کوچک‌تر می‌شود و سطح کاغذ صاف باقی می‌ماند.

    انتخاب کاغذ مناسب نقاشی آبرنگ

    نکات انتخاب قلم‌مو رنگ برای نقاشی آبرنگ

    یادگیری نحوه نقاشی با آبرنگ برای مبتدیان با درک انواع قلم‌موهای مناسب برای کار شروع می‌شود. مارک‌های مختلفی برای قلم‌مو وجود دارد و هر کدام دارای اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند که شما را قادر می‌سازد تا با تکنیک‌های مختلف آبرنگ، نقاشی کنید.

    افراد مبتدی بهتر است با یک قلم‌مو و همچنین یک برس صاف و البته یک قلم‌موی گرد بزرگ، متوسط ​​و کوچک شروع کنند.

    لیوان‌های آبی که در ابتدا تهیه کردید برای شستن رنگ از روی موهای قلم‌مو است. پاک کردن قلم‌مو با آب زمانی انجام می‌شود که می‌خواهید رنگ را تغییر دهید یا زمانی که رنگ‌آمیزی به پایان میرسد. تمیز کردن و شستن قلم‌مو با آب پس از پایان کار بسیار مهم است چون اگر این کار را انجام ندهید زمانی که می‌خواهید کار جدید را شروع کنید، رنگ جدید با رنگی که از قبل به قلم‌مو بوده ترکیب می‌شود و باعث می‌شود که بیش از حد مخلوط شود و ظاهری گِل‌آلود ایجاد شود.

    باید در نظر داشته باشید که اگر زیاد از قلم‌مو استفاده می‌کنید، کاغذ بافت‌دار می‌تواند برای برس قلم‌مو شما تا حدی خشن باشد. برای اطمینان از افزایش طول عمر نوک قلم‌مو، توصیه می‌شود بیشتر روی کناره قلم‌مو کار کنید.

    قلم‌موهای مصنوعی (برخی از قلم‌موها با مو حیوانات درست می‌شوند و به آن قلم‌موهای طبیعی می‌گویند) اغلب توسط هنرمندان ترجیح داده می‌شود زیرا این نوع قلم‌موها آب بیشتری را در خود نگه می‌دارند. قلم‌موهای مصنوعی علاوه بر مقرون به صرفه‌تر بودن، نسبت به قلم‌موهای طبیعی در برابر شکستگی مقاوم‌تر هستند. بیشتر افراد از قلم‌موهای سفت استفاده نمی‌کنند مگر این که بخواهند تکنیک خاصی را اعمال کنند، مانند افزودن یک جلوه بافت به آثار هنری خود.

    انواع قلم مو آبرنگ و نکات انتخاب بهترین قلم مو آبرنگ


    آموزش مقدماتی نقاشی با آبرنگ

    ممکن است فکر کنید یادگیری نقاشی با آبرنگ برای افراد مبتدی ساده‌ترین کار است. برای برخی از شما ممکن است این‌طور باشد، اما برخی دیگر ممکن است سخت باشد و نیاز به یادگیری و تکنیک‌های آن داشته باشید. برای این سبک نقاشی فقط به یک تکه کاغذ ضخیم یا بوم مناسب برای آبرنگ نیاز دارید.

    اگر آماده شروع کار هنری با آبرنگ هستید، هر چه بیشتر در مورد موضوع مطالعه کنید، بهتر متوجه می‌شوید چه کاری باید در هنگام بروز مشکلات یا زمانی که می‌خواهید به یک اثر خاص دست پیدا کنید، انجام دهید. اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه با آبرنگ نقاشی کنید، به نکاتی که در ادامه توضیح داده‌ایم، توجه کنید.

    آماده‌سازی فضای کار

    مطمئن شوید که فضایی که در آن کار می‌کنید برای شروع خوب و تمیز است. یک میز را خالی کنید و فضایی را برای شروع نقاشی خود ایجاد کنید، چند لیوان را پر از آب کنید و در میز کار خود قرار دهید تا در حین کار لازم نداشته باشید که مجددا لیوان‌ها را آب کنید.

    قبل از استفاده از هر رنگ، مقداری از رنگ را روی کاغذ آزمایش کنید و هر قسمت رنگ‌آمیزی را با نوار ماسک یا نوار چسب قهوه‌ای که مخصوص نقاشی آبرنگ است علامت بزنید.

    طراحی و چیدمان

    اکثر هنرمندان ترجیح می‌دهند تصاویر خود را روی کاغذ بکشند تا این که بلافاصله بعد از آن نقاشی کنند. برای برخی از افراد اهمیتی ندارند که خطوط مداد یا گرافیت از طریق رنگ ظاهر شود، اما برخی از افراد علاقه‌ای به دیدن نقاشی زیر آن ندارند.

    برای جلوگیری از این اتفاق، از یک مداد نرم استفاده کنید. حتی اگر از مداد گرافیتی استفاده می‌کنید، می‌توانید خطوط تیره‌تر را با استفاده از پاک‌کن، محو کنید اما قبل از این که بتوانید تصویر را نقاشی کنید، باید این کار را انجام دهید.

    طراحی و چیدمان در نقاشی آبرنگ

    استفاده از مقدار صحیح آب

    آیا هنگام استفاده از رنگ‌های آبرنگ می‌توان از آب زیاد استفاده کرد؟ خوب، این بستگی به آنچه از آثار هنری خود می‌خواهید دارد. آب بیش از حد می‌تواند منجر به روشن شدن رنگ‌ها در جایی که شما نمی‌خواهید باشد. آب بیش از حد باعث می‌شود، رنگ در همه جا پخش شود و رنگ‌ها با یکدیگر ترکیب شوند و ظاهر کار گل‌آلود شود.

    اگر از آب کم یا کافی استفاده نکنید اثر هنری شما زیبا و جذاب نخواهد شد زیرا رنگ به خوبی در آن جاری نمی‌شود. در نهایت، آب زیادی در طول فرآیند رنگ‌آمیزی مورد نیاز است، بنابراین مقدار زیادی آب در دسترس داشته باشید.

    نقاشی از نور تا تاریکی

    در نقاشی آبرنگ اگر با رنگ تیره شروع کنید، رنگ‌های روشن‌تری که باید بعدا اضافه شوند، قابل مشاهده نخواهند بود. در نقاشی آبرنگ شما باید به ترتیب صعودی با رنگ‌ها کار کنید و با روشن‌ترین رنگ‌ها کار را شروع کنید و با رنگ‌های تیره به کار پایان دهید. به این ترتیب جلوه رنگ‌ها به خوبی قابل نمایش است. قبل از اضافه کردن لایه بعدی صبر کنید تا هر یک ابتدا خشک شود.

    همه چیز درباره نقاشی با آبرنگ

    نکاتی کلیدی در نقاشی آبرنگ برای مبتدی‌ها

    رنگ‌های آبرنگ از آب، رنگدانه و یک ماده که محلول در آب است تشکیل شده‌اند. هنگامی که رنگ را با آب مخلوط کردید، آن را روی بوم یا ورق کاغذ بمالید، آب در نهایت تبخیر می‌شود و فقط رنگدانه‌ها روی سطحی که رنگ کرده‌اید، باقی می‌ماند.

    انتخاب رنگ با کیفیت مناسب برای پروژه شما تفاوت را ایجاد می‌کند. برندهای زیادی برای انتخاب وجود دارد. در مقابل، رنگ‌های آبرنگ ارزان‌تر شیری و دانه‌دار هستند، در حالی که رنگ‌های با کیفیت بالاتر باید رنگی صاف و یکنواخت ارائه دهند. رنگ با کیفیت می‌تواند گران‌تر باشد، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

    اگر به عنوان یک مبتدی نکات نقاشی آبرنگ را به دست می‌آورید، ممکن است بخواهید مجموعه‌ای را خریداری کنید که برای مجموعه مهارت شما برای شروع کار مناسب باشد. با مهارت بیشتر، می‌توانید به سمت یک مجموعه آبرنگ حرفه‌ای‌تر حرکت کنید.

    قبل از شروع به کار از یک تکه کاغذ برای تست رنگ استفاده کنید؛ زیرا رنگ‌های آبرنگ زمانی که خشک می‌شوند، رنگ روشن‌تری به خود می‌گیرند.

    هنگام مخلوط کردن رنگ، کمی بیشتر از آنچه نیاز دارید مخلوط کنید چون در صورت تمام شدن رنگ در حین کار ممکن است برای ساخت همان ترکیب رنگ با مشکل مواجه شوید.

    مخلوط کردن بیش از دو رنگ با یکدیگر می‌تواند یک حالت گل‌آلود ایجاد کند، بنابراین در نقاشی آّبرنگ بیش از دو رنگ را با یکدیگر مخلوط نکنید.

    نکاتی کلیدی در نقاشی آبرنگ برای مبتدی‌ها

    تکنیک‌های نقاشی آبرنگ برای مبتدیان

    بسیاری از تکنیک‌های آبرنگ به شما کمک می‌کنند هنگام نقاشی با آبرنگ ترکیب، بافت و جلوه‌های دیگر ایجاد کنید. نقاشی با آبرنگ یک هنر لذت‌بخش است، بنابراین برای یادگیری تکنیک‌های مختلف وقت بگذارید.

    تکنیک خیس در خیس نقاشی آبرنگ (Wet on Wet)

     این تکنیک به اندازه کافی ساده است و شامل رنگ‌آمیزی رنگ مرطوب شما بر روی یک سطح یا کاغذ مرطوب است. سطح مرطوب به رنگی که اعمال می‌کنید کمک می‌کند تا روان‌تر جریان پیدا کند و جلوه‌های منحصربه‌فردی ایجاد کند.

    تکنیک wet on wet در نقاشی آبرنگ

    تکنیک با آبرنگ پاشیدن (Splattering)

    از تکنیک پاشیدن برای نقاشی‌هایی با نقش‌هایی که موج، باران یا غبار دارند، استفاده می‌کنند. از این روش برای ایجاد اثر اسپری آب بهره می‌برند. بسته به نوع قلم‌مویی که دارید، می‌توانید برای پاشیدن رنگ روی سطح، بر روی موها ضربه بزنید یا از انگشتان خود برای این کار استفاده کنید.

     تکنیک Splattering در نقاشی آبرنگ

     تکنیک بافت در نقاشی آبرنگ (Texturing)

    با رعایت این دو نکته می‌توانید بافت‌های غیرعادی با نقاشی‌های آبرنگ ایجاد کنید. اگر می‌خواهید به رنگ آبرنگ بافت اضافه کنید، می‌توانید در حالی که رنگ خیس است، نمک بپاشید. نمک مقداری از رنگ، از جمله رنگدانه‌های آن را جذب می‌کند، به طوری که وقتی تمام آن را پس از خشک شدن پاک می‌کنید، اثرات منحصر به فردی باقی می‌ماند.

    اگر به دنبال یک راه نسبتا آسان برای ایجاد بافت هستید، یک راه‌حل این است که از یک اسفنج برای اعمال رنگ آبرنگ استفاده کنید.

    تکنیک بافت در نقاشی آبرنگ

    تکنیک برداشتن رنگ در نقاشی آبرنگ (Color Lifting)

    اگر در حالی که رنگ خیس است، این تکنیک را انجام دهید، می‌تواند آسان‌تر به دست آید. اگر می‌خواهید از برس یا قلم‌مو استفاده کنید، ابتدا برس را با دستان خود پاک کنید تا آب اضافی آن خارج شود. پس از آن قلم‌مو را روی رنگ مرطوب بمالید و رنگ مرطوب باید توسط قلم‌مو گرفته شود.

    نواحی که شکننده نیستند را می‌توان با دستمال‌کاغذی یا دستمال مالش داد. به محض خشک شدن رنگ آبرنگ، برداشتن آن از روی سطح کمی دشوارتر خواهد بود. به جای دستمال می‌توانید از با یک پاک‌کن این کار را امتحان کنید.

     تکنیک برداشتن رنگ در نقاشی

    تکنیک شکوفه‌های آبرنگی (Making Watercolor Blooms)

    در تکنیک شکوفه‌های آبرنگی امکان استفاده از دو رنگ مختلف برای جلوه‌ای رنگارنگ‌تر وجود دارد. شکوفه‌های آبرنگی وقتی رنگ بسیار مرطوب روی منطقه خشک‌تر (اما نه کاملاً خشک) نقاشی گذاشته می‌شود ایجاد می‌شود. وقتی رنگ خیس را روی کار هنوز مرطوب قرار می‌دهید، مایع رنگدانه اصلی را بیرون می‌کشد و باعث ایجاد این لکه‌های زیبا و نامنظم به شکل شکوفه می‌شود.

    برای ایجاد شکوفه‌های رنگی یک برس تمیز را در مقداری آب فرو کنید و قلم‌مو را روی رنگی که به تازگی رنگ کرده‌اید قرار دهید. پس از گذشت مدتی و تبخیر آب، باید متوجه شکوفه شدن در کاغذ شوید. به غیر از این تکنیک‌ها، تکنیک‌های زیادی وجود دارد که شما شروع به یادگیری می‌کنید.

    اکنون که تمام نکات و ترفندها را برای دستیابی به بهترین تکنیک‌های آبرنگ برای مبتدیان خوانده‌اید، می‌توانید تا زمانی که در نقاشی آبرنگ متخصص شوید، مهارت را تمرین کنید. فقط به یاد داشته باشید که از رنگ‌های روشن تا تیره به ترتیب صعودی کار کنید و از انواع قلم‌موها در اشکال و اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

    تکنیک‌های مختلف به افزایش کیفیت آثار هنری و همچنین مهارت شما کمک می‌کند. در ادامه چند نمونه از تکنیک‌های اضافی که می‌توانید یاد بگیرید آورده شده است:

     

    انواع تکنیک نقاشی آبرنگ

    توضیحات

    تکنیک Stippling

    این تکنیک را می‌توان با اسفنج یا قلم‌مو نوک تیز انجام داد. برای نتایج دلخواه، کاغذ را به آرامی خیس کنید یا ضربه بزنید.

    تکنیک پر کردن (Feathering)

    این روش را می‌توان با رنگ خشک یا مرطوب انجام داد و به ایجاد لبه‌هایی که نرم‌تر به نظر می‌رسند کمک می‌کند

    تکنیک زیر رنگ‌آمیزی (Underpainting)

    یک تکنیک تک رنگ است که برای اولین لایه نقاشی استفاده می‌شود. لایه‌هایی از رنگ‌های شفاف را به عنوان لایه‌ی اول اضافه خواهید کرد که جلوه‌هایی واقع‌گرایانه و درخشان به کار شما می‌دهند.

    تکنیک قلم‌موی خشک (Dry-brushing)

    در این روش با استفاده از یک قلم‌مو خشک، روی کار خود را رنگ کنید تا از نظر ظاهری زبرتر شود

    تکنیک لایه‌ای (Color Layering)

    در این تکنیک، با افزودن رنگ‌ها بر روی رنگ‌ها انجام می‌شود.

    تکنیک ترکیبی (Blending)

    این روش شامل ترکیب رنگ‌ها با هم است.

    تکنیک Scumbling

    رنگ‌آمیزی (روی یک لایه خشک شده رنگ) یک لایه نازک رنگ، با استفاده از قلم‌مو خشک، باعث عمق بخشیدن به نقاشی می‌شود.

    سوالات متداول نقاشی با آبرنگ

    نقاشی با آبرنگ سخت است؟

    افرادی که به تازگی با آبرنگ شروع کرده‌اند ممکن است بگویند که یادگیری این هنر بسیار مشکل است، اما زمانی که نحوه عملکرد آن را درک کنید، برای شما آسان‌تر می‌شود.

    آیا لازم است قبل از نقاشی با آبرنگ طراحی کنید؟

    داشتن نقشه نقاشی و حفظ روند نقاشی با کمک طرح بسیار مهم است. روند طراحی از قبل یک ضرورت مطلق نیست، برخی از مردم ترسیم را از قبل ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند.

    محتویات یک پالت آبرنگ اصلی چیست؟

    یک پالت آبرنگ اصلی در گزینه‌های رنگی محدود است. این برای مبتدیان بهتر است زیرا آن‌ها وسوسه نمی‌شوند که رنگ‌های خود را بیش از حد مخلوط کنند. آن‌ها معمولاً به 12 رنگ مختلف از جمله رنگ‌های اصلی مجهز هستند.

    آیا پس زمینه آبرنگ ضروری است؟

    شکی نیست که یک قطعه آبرنگ بدون پس‌زمینه ناقص است، به همین دلیل است که اغلب این تصور وجود دارد که آیا باید پس‌زمینه را قبل یا بعد از نقاشی موضوع نقاشی کنید. توصیه می‌شود که هنرمندان جنبه‌های نقاشی را با پوشاندن سوژه با مایع ماسک، ابتدا پس‌زمینه، سپس برداشتن مایع ماسک‌کننده و ادامه دادن به رنگ‌آمیزی، جدا کنند.

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: fluid-painting.com

    با ارسال دیدگاه و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    تابلو نقاشی آبرنگ طرح جواهر زرد

    تابلو نقاشی آبرنگ طرح جواهر زرد

    220,000 تومان (بدون مالیات)
    تابلو نقاشی عشق بنفش

    تابلو نقاشی عشق بنفش

    400,000 تومان (بدون مالیات)
    تابلو نقاشی گل صورتی

    تابلو نقاشی گل صورتی با آبرنگ

    300,000 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (10)

      • هلیا
      سلام استاد یک سوال داشتم هر جا دنبالش می گردم جواب نمی گیرم آبرنگ مات بهتره یا شفاف؟
      • پرنون
      سلام و عرض ادب، تفاوت آبرنگ شفاف و آبرنگ مات در این است که آبرنگ شفاف به آن معنی است که نور از میان رنگ به سطح سفیدی بتابد و منعکس شود. رنگ شفاف به آبرنگ درخشندگی می ‌دهد. رنگ مات جلوی نور را می‌ گیرد و مانع انعکاس آن از روی صفحه می‌ شود که باعث می ‌شود در این حالت رنگ‌ ها کدر به نظر برسند. در حقیقت می‌توان گفت: خرید آبرنگ مات یا شفاف بستگی به سلیقه شما و نوع نیازتان دارد.
      • نیما
      سلام ممنون از مطالب مفیدتون باید برای پاشیدن رنگ از چه نوع رنگی استفاده بشه ؟وباید خشک باشه؟
      • پرنون
      درود وقت بخیر، قاعدتا اگر باید از رنگ‌های مخصوص نقاشی آبرنگ استفاده کنید. و نکته برای پاشیدن رنگ کافیه کمی قلم‌مو خود را خیس کنید و در رنگ مورد نظر بزنید و بعد با حرکت دادن قلم‌مو یا با ضربه زدن دست بر روی موهای قلم‌مو رنگ را را بر روی کاغذ بپاشید.
      • علی رضوانی
      سلام ، سپاس از مطالب مفیدتون با آرزوی موفقیت ?کاکو به کی قسم بُخورم ، عامو ما رباب ببخشین ربات نیسّیم Sico
      • پرنون
      درود جناب رضوانی، خوشحالیم که مطلب آموزش نقاشی با آبرنگ مورد توجه شما قرار گرفته است و ممنون از این که نظرتان را در مورد نقاشی با آبرنگ برای مبتدی‌ها با ما به اشتراک گذاشتید.
      • مونا دیانی
      سلام شما آموزش حضوری نقاشی با آبرنگ هم دارید چقدر دوره اش طول میکشه؟
      • پرنون
      درود دوست عزیز، سایت پرنون در زمینه فروش اینترنتی صنایع‌دستی و کارهای هنری فعالیت دارد و متاسفانه آموزش حضوری برای نقاشی آبرنگ نداریم.
      • نگین
      مطالب خوبی را درباره آموزش نقاشی آبرنگ توضیح داده بودید خسته نباشید
      • پرنون
      سلام وقت بخیر ممنون از این که نظر خود را در مورد مطلب آموزش نقاشی آبرنگ برای مبتدیان با ما به اشتراک گذاشتید.

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR