جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • راهکارهای ارتقا جایگاه صنایع‌ دستی
    راهکارهای ارتقا جایگاه صنایع‌ دستی

    ارتقا جایگاه صنایع‌دستی در ایران بسیار حائز اهمیت است زیرا صنایع‌دستی یکی از روش‌های شناخت فرهنگ ایران و...

  • هنر منجوق دوزی چیست؟
    هنر منجوق دوزی چیست؟

    هنر منجوق‌دوزی  یا منجوق‌بافی فقط یک هنر دستی نیست در واقع هنری جاودانه است که برای قرن‌ها فرهنگ‌های...

  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    رنگ‌ قهوه‌ای یکی از رنگ‌های موجود در طبیعت است و همانند دیگر رنگ‌ها طرفداران و مخالفانی دارد. در ادامه ما قصد داریم براساس اصول مربوط به روانشناسی رنگ‌ها ویژگی‌های مثبت و منفی رنگ قهوه‌ای، تأثیر آن در دکوراسیون، نقش آن در بازاریابی و برندینگ، شخصیت‌شناسی رنگ قهوه‌ای و تاریخچه این رنگ را به طور کامل توضیح دهیم.

    اگر شما علاقه‌مند به این رنگ هستید یا تمایل دارید اطلاعاتی درباره رنگ قهوه‌ای کسب کنید تا انتهای این مطلب که توسط فروشگاه اینترنتی پرنون تهیه شده است با ما همراه باشید تا اطلاعات جذاب و ارزشمندی در زمینه روانشناسی رنگ قهوه‌ای کسب کنید.

    روانشناسی رنگ قهوه ای

    روانشناسی رنگ قهوه‌ای

    رنگ قهوه‌ای معمولاً با انعطاف‌پذیری همراه است و احتمالاً به دلیل رنگ‌های خاکی موجود در آن به عنوان رنگی دیده می‌شود که ایمنی و امنیت را فراهم می‌کند. زندگی ما را با یادآوری چیزهایی که از همه مهم‌تر هستند مانند ارتباطات ما با زمین، خانه و خانواده بهبود می‌بخشد؛ بنابراین، ما را تشویق می‌کند که از چیزهای کوچک در زندگی قدردانی کنیم.

    قهوه‌ای درباره چیزهای لوکس نیست بلکه برای نیازهای اولیه زندگی ارزش قائل است. قهوه‌ای همچنین به عنوان یک رنگ طبیعی توصیف می‌شود که گرما و راحتی را القا می‌کند. سایه‌های تیره قهوه‌ای نشان‌دهنده عناصر چوب است در حالی که قهوه‌ای روشن نشان‌دهنده زمین است.

    قهوه‌ای، رنگی نیست که برجسته باشد و این رنگ بیشتر یکی از سایه‌هایی است که به دنبال ترکیب شدن با جمعیت است. با این حال، حتی زمانی که از کانون توجه خارج است، قهوه‌ای قدرت خود را از دست نمی‌دهد.

    قهوه‌ای یک رنگ گرم و راحت است که همراه با زمین، درختان و حرارت خانه می‌آید.

    مردم مایل‌اند تولیدات برچسب‌دار بزرگ را در رنگ‌های خنثی خریداری کنند خصوصا یک اقتصاد نامشخص. قهوه‌ای ایجاد راحتی برای مصرف‌کننده می‌کند و هم به عنوان یک چیز با دوام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    رنگ قهوه‌‌ای دارای یک حس خاص در پوشاک است و باعث می‌شود که شخصی قابل اعتماد، صادق و امین در گفتگو به نظر برسد.

    قهوه‌ای دارای یک خصوصیت مردانه و خشن است و بیشتر مورد توجه مردان است.

    قهوه‌‌ای پاکتی که در بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای ایجاد حس طبیعی بودن کالا کاربرد دارد.

    بیشتر بخوانید: اگر علاقه‌مند به روانشناسی انواع رنگ‌ها هستید پیشنهاد می‌کنیم به مطلب روانشناسی رنگ نارنجی مراجعه کنید و اطلاعات جذابی در مورد شخصیت‌شناسی رنگ نارنجی و تاثیر آن در روحیه افراد کسب کنید.

    ویژگی‌های رنگ قهوه‌ای

    طبق روانشناسی رنگ‌ها، رنگ‌ها می‌توانند واکنش‌های روانی را برانگیزند و بر احساس و رفتار افراد تأثیر بگذارند. معنای رنگ قهوه‌ای تحت تأثیر تجربیات فردی، انجمن‌های فرهنگی و حتی سایه خاص رنگ است.

    مانند بیشتر رنگ‌ها، قهوه‌ای می‌تواند تداعی‌ها و معانی مثبت و منفی داشته باشد. برخی از ویژگی‌های کلیدی مرتبط با رنگ قهوه‌ای در روانشناسی رنگ عبارتند از:

    • احساس قدرت و قابلیت اطمینان: قهوه‌ای اغلب با انعطاف‌پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت و ایمنی همراه است.
    • احساس تنهایی، غم و انزوا: در رنگ قهوه‌ای در مقادیر زیاد، می‌تواند وسیع، واضح و خالی به نظر برسد، مانند یک بیابان عظیم و خالی از حیات.
    • احساس گرما، راحتی و امنیت: قهوه‌ای اغلب به عنوان طبیعی و معمولی توصیف می‌شود، اما قهوه‌ای می‌تواند پیچیده نیز باشد.
    • احساسات منفی: رنگ قهوه‌ای مانند سایر رنگ‌های تیره با احساسات منفی بیشتری همراه است.

     رنگ قهوه‌ای نماد چیست؟

    رنگ قهوه‌ای برای نمادی از معانی مختلف استفاده می‌شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این بسته به زمینه و انجمن‌های فرهنگی می‌تواند متفاوت باشد. برخی از نمادهای رایج قهوه‌ای عبارتند از:

    • کسالت
    • خاکی بودن
    • سادگی
    • قدردانی
    • گرما
    • ترسو
    • قابل پیش‌بینی بودن
    • حفاظت
    • صداقت
    • مرگ
    • پوسیدگی
    • راحتی
    • تنهایی
    • پوچی
    • انزوا
    • خرد

    از آنجا که قهوه‌ای رنگ زمین است، اغلب برای نماد طبیعت، پاییز یا مرگ استفاده می‌شود. چنین نمادگرایی همچنین می‌تواند بسیار فردی باشد. ممکن است یک نفر قهوه‌ای را به دلیل تداعی‌ها و تجربیات شخصی خود رنگی گرم و آرامش‌بخش بیابد. شخص دیگری ممکن است رنگ آن را تنها، بی‌حرکت یا غمگین بداند زیرا آن را با آن احساسات مرتبط می‌کند.

    رنگ قهوه ای نماد چیست

    تاریخچه رنگ قهوه‌ای

    اولین استفاده ثبت شده از قهوه‌ای به عنوان توصیف خاص برای یک رنگ در سال 1000 بود. این اصطلاح پس از قرمز، سبز، زرد، سیاه و سفید به زبان‌ها اضافه شد. بخش مهمی از آثار هنری از دوران ماقبل تاریخ بوده است. راهبان فرانسیسکو از آن به عنوان نمادی از فروتنی و فقر خود در قرون‌وسطی استفاده می‌کردند. بیشترین استفاده از رنگ قهوه‌ای در آثار هنری در قرن 18 اتفاق افتاد. بعدها رنگ قهوه‌ای نشان‌دهنده سادگی، طبیعی بودن و سلامتی بود.

    قهوه‌ای از دوران ماقبل تاریخ در هنر استفاده می‌شده است. قدمت نقاشی‌هایی با استفاده از خاکستر، یک رنگدانه رسی طبیعی متشکل از اکسید آهن و اکسید منگنز، به 40000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. نقاشی‌هایی از اسب‌های قهوه‌ای و حیوانات دیگر بر روی دیوارهای غار Lascaux پیدا شده است که قدمت آن به حدود 17300 سال می‌رسد.

    چهره‌های زن در نقاشی‌های مقبره‌های مصر باستان دارای پوست قهوه‌ای رنگ هستند. یونانیان و رومیان باستان جوهر قهوه‌ای مایل به قرمز ظریفی به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تولید می‌کردند که از جوهر انواع ماهی‌های دریایی ساخته می‌شد. این جوهر توسط لئوناردو داوینچی، رافائل و هنرمندان دیگر در دوران رنسانس و توسط هنرمندان تا زمان حاضر استفاده می‌شد.

    در روم باستان، پوشیدن لباس قهوه‌ای مربوط به طبقات پایین و اصطلاح پلبی‌ها یا فقرای شهری، پو لاتی بود که به معنای واقعی کلمه «کسانی که لباس قهوه‌ای می‌پوشیدند» بود.

    در قرون‌وسطی، راهبان فرانسیسکو لباس‌های قهوه‌ای را به نشانه فروتنی و فقر می‌پوشیدند. از هر طبقه اجتماعی انتظار می‌رفت که رنگی متناسب با جایگاه خود بپوشد؛ و خاکستری و قهوه‌ای‌رنگ فقرا بود. روست پارچه‌ای درشت و درشت بود که از پشم ساخته می‌شد و با چوب و جنون رنگ می‌کردند تا سایه‌ای خاکستری یا قهوه‌ای به آن بدهد. طبق قانون سال 1363، انگلیسی‌های فقیر ملزم به پوشیدن روست شدند.

    در قرون‌وسطی رنگدانه‌های قهوه‌ای تیره به ندرت در هنر استفاده می‌شد. نقاشان و تذهیب کنندگان کتاب، هنرمندان آن دوره، رنگ‌های روشن و متمایز مانند قرمز، آبی و سبز را به جای رنگ‌های تیره ترجیح می‌دادند. قبل از پایان قرن پانزدهم، چترها در اروپا به‌طور گسترده استفاده نمی‌شد. نقاش و نویسنده رنسانس جورجیو وازاری (1511-1574) آن‌ها را در زمان خود نسبتاً جدید توصیف کرد. 

    هنگامی که نقاشی رنگ‌روغن در اواخر قرن پانزدهم وارد شد، هنرمندان استفاده بسیار بیشتری از رنگ قهوه‌ای را شروع کردند. در دوران رنسانس، هنرمندان به طور کلی از چهار رنگ قهوه‌ای مختلف استفاده می‌کردند. چتر خام، خاک رس قهوه‌ای تیره استخراج شده از زمین در اطراف Umbria، در ایتالیا. سینا خام، زمین قهوه‌ای مایل به قرمز استخراج شده در نزدیکی سینا، در توسکانی. خاکستر سوخته، خاک رس Umbrian تا زمانی که سایه تیره‌تری پیدا کند گرم می‌شود و سینا سوخته تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز تیره در می‌آید حرارت داده می‌شود. در اروپای شمالی، یان ون ایک، رنگ‌های قهوه‌ای خاکی پرتره را در پرتره‌های خود نشان می‌دهد تا رنگ‌های روشن‌تر را نشان دهد.

    در طی آدم‌کُشی‌های سال 1980 لباس افسران خاکستری، آبی سیر و سیاه بود ولی وقتی این رنگ‌ها با رنگ قهوه‌ای ملموس‌تر جایگزین شد محیط قرن نوزدهم خانواده دوست‌تر و مهربان‌تر شد و آمار قتل پایین آمد. در طراحی داخلی، قهوه‌ای به عنوان یک اهرم بزرگ مورد توجه است و سایر رنگ‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

    رنگ قهوه ای با چه رنگی ست میشه

    شخصیت‌شناسی رنگ قهوه‌ای

    افرادی که تیپ شخصیتی قهوه‌ای دارند، سر به زیر و با اعتمادبه‌نفس هستند. از نظر برخی افراد، آن‌ها ممکن است مغرور به نظر برسند اما این چیزی نیست که واقعاً هستند. آن‌ها به سادگی عزت نفس بالایی دارند و هرگز به کسی اجازه نمی‌دهند آن‌ها را دور بزند. آن‌ها برای خود احترام زیادی قائل هستند.

    افرادی که به رنگ قهوه‌ای علاقه‌ دارند، معتقدند که حداقل تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، باید به همان شیوه با دیگران رفتار کنند.

    وقتی کسی افرادی که قهوه‌ای‌ دوست دارند را اذیت می‌کند، در دفاع از خود تردیدی ندارد. تیپ‌های شخصیتی قهوه‌ای متعلق به گروهی از افراد قابل‌اعتماد و مسئولیت‌پذیر است. آن‌ها معمولاً هرگز دیر نمی‌کنند، قرار ملاقات را از دست نمی‌دهند و از دیگران نیز همین انتظار را دارند. این ساختار و قابلیت پیش‌بینی را دوست دارند، بنابراین سبک زندگی ماجراجویانه واقعاً مناسب آن‌ها نیست.

    در عین حال این افراد کاملا دوستانه، باز، قابل‌دسترس هستند. افرادی که به رنگ قهوه‌ای علاقه دارند از راحتی فیزیکی و سادگی لذت می‌برند آن‌ها به عنوان دوستان وفادار و قابل‌اعتماد شناخته می‌شوند. کسانی که به این رنگ علاقه‌مند هستند با افرادی که در اطراف آن‌ها هستند به راحتی صحبت می‌کنند و به دنبال تشویق و حمایت هستند. قهوه‌ای‌ها حتی اگر گاهی سفت و سخت به نظر می‌رسند، مخصوصاً در محیط کار، راهی برای نشان دادن جنبه گرم و مهربان خود دارند.

    ویژگی‌های منفی رنگ قهوه‌ای

    رنگ قهوه‌ای را بسیاری کدر می‌دانند، حتی اگر یکی از غالب‌ترین رنگ‌ها در این سیاره است. قهوه‌ای نمی‌تواند هیچ اثر شگفت‌انگیزی ایجاد کند و فاقد روحیه، نشاط و انرژی است. گاهی اوقات با انفعال همراه است به همین دلیل است که رنگ قهوه‌ای می‌تواند احساسات غمگینی، بی‌حسی، پوچی را برانگیزد.

    قهوه‌ای می‌تواند ایزوله باشد و با رنگ‌های دیگر به شدت مطابقت داشته باشد. ترجیح می‌دهد به تنهایی کار کند زیرا غافلگیری را دوست ندارد. همچنین دوست دارد روی چیزها کنترل داشته باشد، خودانگیختگی ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل، گاهی اوقات دوست داشتن رنگ قهوه‌ای دشوار است. 

    بیشتر بخوانید: اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که رنگ قهوه ای با چه رنگی ست میشه و به دنبال رنگ مکمل با قهوه‌ای هستید، رنگ زرد جزء رنگ‌هایی است که با این رنگ ست می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این رنگ و خصوصیات آن می‌توانید به روانشناسی رنگ زرد مراجعه نمایید. 

    تأثیر رنگ قهوه‌ای در تجارت

    قهوه‌ای موردعلاقه بسیاری از افراد نیست، اما یکی از رنگ‌هایی است که وفاداری، اعتماد، بلوغ، قدرت را تضمین می‌کند. رنگ‌های زیادی نمی‌توانند یکسان بودن را تضمین کنند اما استفاده از رنگ قهوه‌ای در کسب‌وکار نشان‌دهنده این است که شما دارای اعتمادبه‌نفس، قابل اعتماد، مسئولیت‌پذیر، صادق هستید و جایی برای وعده‌های دروغین در تجارت شما وجود ندارد. قهوه‌ای به مردم اطمینان می‌دهد که ناامیدی‌های گذشته آن‌ها دیگر تکرار نخواهد شد.

    در بسته‌بندی کالا، انواع رنگ قهوه‌ای گویای طبیعی بودن است. استفاده از رنگ قهوه‌ای در پاکت‌های موادغدایی القاکننده‌ی تازگی غذا، یادآور روکش استفاده شده برای فروشگاه‌های کالاهای خارجی است. بعضی از کمپانی‌های تولیدکننده روغن و ژل چهره و مو از قهوه‌ای پاکتی برای ایجاد حس طبیعی بودن کالا بدون مواد افزودنی مضر استفاده می‌کنند.

    رنگ قهوه‌ای در برندسازی و بازاریابی

    رنگ نقش مهمی در روانشناسی بازاریابی و برندسازی دارد و می‌تواند بر درک افراد از شخصیت یک برند تأثیر بگذارد. انتخاب رنگی که از شخصیت برند شما حمایت می‌کند مهم‌تر از القای احساسات خاص در مشتریان بالقوه است زیرا هرکسی تجربیات و نظرات متفاوتی دارد.

    در برندسازی و بازاریابی، رنگ قهوه‌ای با قابلیت اطمینان و پرورش همراه است. برندهای معروفی در سراسر جهان هستند که از رنگ قهوه‌ای در لوگو و بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

    قهوه‌ای که با قابلیت اطمینان، اعتماد، وفاداری همراه است نشان‌دهنده برندهایی معروف در جهان است. قهوه‌ای در طبیعت رایج است و دارای معانی طبیعی، سالم، محافظ است به همین دلیل است که رنگ خوبی برای محصولات یا خدماتی است که مربوط به غذا، محصولات طبیعی، محیط‌زیست و غیره است.

    این باعث ایجاد حس راحتی و اعتماد در افراد می‌شود بنابراین رنگ مناسبی برای برندهایی است که در حال حاضر محبوب هستند، زیرا رنگ قهوه‌ای فروش را تضمین نمی‌کند. مفاهیم مثبت رنگ قهوه‌ای، مانند انعطاف‌پذیری، قابلیت اطمینان و وفاداری می‌تواند روابط مصرف‌کننده و فروشنده را بهبود بخشد.

    انواع رنگ قهوه ای

    روانشناسی رنگ قهوه‌ای در فنگ شویی

    در فنگ شویی، سیستمی برای هماهنگ کردن محیط شما با وسایل و رنگ‌ها به کار برده می‌شود. هر رنگ با یک عنصر خاص فنگ شویی مرتبط است. قهوه‌ای اگر تیره و غنی باشد، چوب را نشان می‌دهد یا اگر روشن باشد خاک را نشان می‌دهد.

     اگرچه قهوه‌ای دارای کیفیتی پرانرژی و پرورش‌دهنده است، اما باید از رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون خود کم استفاده کرد و با رنگ‌های دیگر متعادل باشد تا از کمبود جاه‌طلبی و انگیزه جلوگیری شود. رنگ آبی برای ترکیب با قهوه‌ای به دلیل هماهنگی زمین و آب مناسب است.

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

    با ارسال دیدگاه و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    جعبه پاسور چوبی

    جعبه پاسور چوبی

    250,000 تومان (بدون مالیات)
    ساعت چوبی دیواری طرح هیچ

    ساعت چوبی دیواری طرح هیچ

    275,000 تومان (بدون مالیات)
    شمعدان چوبی 2 قلو طرح چهارچوب سقف دار

    سری شمعدان چوبی 2 تایی

    300,000 تومان (بدون مالیات)
    سنتور حرفه‌ای برند نجوا

    سنتور حرفه‌ای برند نجوا

    10,000,000 تومان (بدون مالیات)
    سینی سرو

    سینی سرو چوبی

    128,000 تومان (بدون مالیات)
    قلمدان چوبی رومیزی طرح 3 گلدان

    قلمدان چوبی طرح گلدان

    490,000 تومان (بدون مالیات)
    پایه نگهدارنده موبایل چوبی تمام خاتم

    پایه نگهدارنده موبایل چوبی تمام خاتم

    3,600,000 تومان (بدون مالیات)
    چپق چوبی به همراه جعبه کادویی شیک

    پیپ چوبی دست‌ساز طرح دست شیطان

    1,400,000 تومان (بدون مالیات)
    چرتکه 10 میل چوبی دست ساز

    چرتکه 10 میل چوبی دست ساز

    595,000 تومان (بدون مالیات)
    چپق چوبی به همراه جعبه کادویی شیک

    چپق چوبی به همراه جعبه کادویی شیک

    1,150,000 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (2)

      • باستان جو
      بی نظیر بود
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از این که نظرتان را در رابطه با مطلب روانشناسی رنگ قهوه ای با ما به اشتراک گذاشتید.

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR