جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 13,050,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    اگر علاقه‌مند به ساخت زیورآلات دست‌ساز هستید و قصد شروع به کار ساخت بدلیجات و زیور آلات دارید و نمی‌دانید به چه ابزاری نیاز دارید و  به دنبال مکانی برای خرید ابزار ساخت زیورآلات دست‌ساز هستید نگران نباشید ما در این مقاله تمام ملزومات ساخت زیورآلات و وسایل مورد نیاز ساخت اکسسوری  را به شما معرفی خواهیم کرد همچنین برای راحتی کار شما انواع ملزومات مورد نیاز ساخت زیورآلات و بدلیجات را در بسته‌بندی مناسب تهیه کرده‌ایم که می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه پرنون خرید کنید پس تا انتها با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را کسب کنید.

     

    ابزار ساخت زیورآلات

    خرید ابزار ساخت زیورآلات دست‌ساز

    اگر شما تازه وارد حرفه ساخت زیورآلات و بدلیجات شده‌اید و قصد کسب از درآمد از این هنر را دارید و به دنبال خرید وسایل ساخت زیورآلات هستید که مقرون به صرفه باشد پیشنهاد ما به شما این است که پکیج ساخت زیورآلات و بدلیجات را خریداری کنید.

    در واقع در پکیج ساخت زیورآلات انواع ابزار ساخت زیورآلات از قبیل انبردست، دم باریک، سیم‌چین، قیچی، متر و همچنین ملزومات ساخت بدلیجات مانند سنگ، مهره، خرج کار، سیم مفتولی، قفل و غیره موجود است که به صورت یکجا می‌توانید تهیه کنید و هزینه کمتری را نیز پرداخت کنید.

    فروشگاه اینترنتی پرنون برای رفاه حال شما هنرمندان عزیز که در زمینه ساخت زیورآلات و بدلیجات دست‌ساز از سطوح مبتدی و حرفه‌ای فعالیت دارید 4 نوع مختلف جعبه‌ ابزار ساخت زیورآلات دست‌ساز را با قیمت مقرون به صرفه تهیه کرده است که با خرید آنلاین می‌توانید درب منزل تحویل بگیرید همچنین در صورت نیاز به دریافت مشاوره در این زمینه با شماره 09363197760 تماس بگیرید. 

     

    ملزومات ساخت زیورآلات

    تنوع وسایل ساخت زیورآلات دست‌ساز و ابزار ساخت زیورآلات بسیار گسترده است و شاخه‌های هنری مختلفی برای ساخت زیورآلات و بدلیجات وجود دارد که برخی از شاخه‌های ساخت بدلیجات دست‌ساز عبارتند از:

    • زیورآلات رزینی
    •  زیورآلات و بدلیجات مفتولی
    • بافت زیورآلات فلزی
    •  بدلیجات سنگ و مهره
    • زیورآلات کریستالی
    • و...

    متناسب با شاخه‌ای که در آن فعالیت دارید قطعا وسایل و ابزار ساخت بدلیجات فرق می‌کنند اما بعضی از آن‌ها در تمام شاخه‌های هنری ساخت بدلیجات دست‌ساز مشترک هستند در ادامه به طور کامل کامل تمام ابزار و وسایل ساخت زیورآلات معرفی کرده‌ایم.

    لوازم ساخت بدلیجات دیجی کالا

    1- انواع انبر در ساخت زیورآلات

    برای ساخت زیورآلات به سه گونه انبر احتیاج داریم که عبارتند از: دم مفتول یا دم گرد، دم باریک و انبر مخصوص استاپر که این سه انبر از واجبات است.

    دم مفتول یا دم گرد: این انبر برای ساخت حلقه‌های باز و بسته بسیار کاربرد دارد.

    دم گرد

    تصویر1: دم گرد یا دم مفتول

     دم باریک: این انبر بهترین وسیله برای خم کردن 90 درجه مفتول است که در نهایت حلقه‌ای گرد و بی نقص می‌سازد. برای باز کردن انواع  حلقه و تا کردن قسمت اضافه‌ی مفتول هنگام ساخت حلقه از این انبر استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای محکم کردن سیم جواهرسازی استفاده می‌شود.

    دم باریک

    تصویر 2: دم باریک

     انبر مخصوص استاپر: این انبر مخصوص ساخت زیورآلات مفتولی است و کاربرد این انبر در له کردن استاپرها است و به کمک این انبر استاپرها خیلی تمیز و صاف و دقیق فشرده و له می‌شوند. 

    2- انواع سیم‌چین در ساخت زیور آلات

    دست کم به یک سیم‌چین برای ساخت زیورآلات نیاز دارید. از سیم‌چین برای بریدن سیم مفتول، سوزن میخی (پین) و در برخی موارد برای نخ‌های جواهرسازی استفاده می‌شود. در این میان سه نوع سیم‌چین بیشترین کاربرد را برای ساخت زیورآلات دارند که عبارتند از:

     سیم‌چین زاویه‌دار: مفتول را به گونه‌ای برش می‌زنند که یک زاویه‌ی نوک تیز در لبه‌ی بریده به‌وجود بیاید. از این سیم‌چین فقط در مواقعی استفاده کنید که به یک نوک تیز احتیاج دارید (مثلا می‌خواهید سنگی را در مفتول بیندازید) یا قرار است مفتول را پیچیده و نوک تیزش کاملا روی کار بخوابد.

    سیم‌چین معمولی: برشی صاف و یکدست در سطح مقطع مفتول ایجاد می‌کنند و بهترین گزینه برای مواقعی هستند که نوک مفتول با پوست یا لباس افراد در تماس است.

    نکته: شاید در نگاه اول نتوان متوجه تفاوت بین سیم‌چین‌های زاویه‌دار و معمولی شد، فرق این دو سیم‌چین در زاویه‌ی لبه‌ی برنده آن‌ها می‌باشد.

    سیم چین مخصوص مفتول فنری یا قیچی فلزبری: مستحکم‌تر از دو سیم‌چین بالا هستند و منحصرا برای بریدن مفتول‌های سخت و محکم فنری به کار می‌روند. (مفتول‌های فنری همان مفتول‌هایی هستند که برای ساخت دستبندهای مارپیچ به کار می‌روند.)

    3- صفحه میخی

     با یک دم باریک و یک سیم‌چین می‌شود زیورآلات مفتولی ساخت اما اگر می‌خواهید دائم به این کار بپردازید و زیورآلاتی یک شکل و یک اندازه درست کنید بهتر است صفحه میخی پلاستیکی بخرید. این صفحه میخی از یک تخته‌ی پلاستیکی سوراخ‌دار به همراه چندین میخ پلاستیکی تشکیل شده است. بنا بر طرح مورد نظرتان، این میخ‌ها را در سوراخ‌ها فرو می‌کنید و سپس مفتول را دورشان می‌پیچید. با تغییر مکان میخ‌ها، اَشکال مفتولی متفاوتی تولید می‌شود.

    4- سوهان

     سوهان وسیله‌ای است که با آن سطوح زبر و لبه‌های زبر را صاف و یکدست می‌کنند. وقتی با سیم‌چین مفتول‌ها را می‌برید لبه‌های تیز و برنده را با سوهان صاف کنید.

    5- مته مروارید

     وسیله‌ای است که با آن می‌توان سوراخ‌های تنگ مهره‌های سنگی و مرواریدهای ریز را به آرامی بزرگ‌تر کرد. سر گرد این مته به تدریج قطر سوراخ را افزایش و به شما این امکان را می‌دهد که مته را به آهستگی بچرخانید و لبه‌های ناهموار سوراخ‌ را صاف کنید.بیشترین بازدهی این مته‌ها هنگامی است که از آن‌ها برای باز کردن سوراخ سنگ‌های طبیعی و مروارید استفاده می‌شود. اگر بیشتر از کریستال‌، شیشه یا مهره‌های فلزی استفاده می‌کنید به این وسیله نیاز ندارید چون این مهره‌ها سوراخ‌هایی با قطر استاندارد دارند.

    6- قیچی

     بسته به نوع کاری که می‌کنید قیچی خیلی به دردتان می‌خورد. اگر با مهره و منجوق کار می‌کنید باید همیشه یک قیچی تیز و برنده کنار دستتان داشته باشد تا بتوانید به راحتی نخ‌های باریک و ظریف ابریشمی یا نایلونی را ببرید. همیشه یک قیچی خوب در جعبه ابزار جواهر سازیتان دم دست داشته باشید.

    7- زیردستی

     زیردستی تکه‌ای پارچه یا نمد است که مهره‌ها را روی آن پخش می‌کنید. این پارچه به واسطه جنس خاصش، از سُر خوردن مهره‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین اگر هنگام کار مهره از دستتان بیفتد این پارچه جلوی سر خوردن و گم شدن آن را خواهد گرفت.

    8- جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها

     این جعبه‌ها اندازه‌ها و انواع بسیاری دارند و به راحتی در بازار پیدا می‌شوند. جعبه‌ی مهره‌ها بخش‌بندی‌هایی دارند که می‌توانید در هرکدام تعداد زیادی سنگ یا مهره بریزید بی‌آنکه با هم قاتی شوند.

    جعبه نگهداری مهره‌ها

    تصویر3 : جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها

    9- متر یا خط‌کش

     متر و خط‌کش  از جمله ابزار موردنیاز و ضروری در ساخت بدلیجات و زیورآلات می‌باشد.

     

    خرید جعبه ابزار کامل ساخت زیورآلات و بدلیجات

    10- انواع مهره‌ها

    مهره‌ها هزاران شکل و رنگ و اندازه دارند برخی از این مهره‌ها را همه می‌شناسند مثل مهره‌های اشکی، گرد، دو سر مخروط و بیضی که در اندازه‌ها و جنس‌های گوناگون تولید می‌شوند.

     مهره دو سر مخروط: مهره یا کریستال دو سر مخروط شکل جالبی دارد، یک جورهایی انگار دو مخروط را از طرف مسطح‌شان به هم چسبانده باشند. مرکز این مهره‌ها پهن است و هر چه به سوی سر مخروط‌ها می‌رویم قطر آن کمتر می‌شود. این مهره‌ها در دو نوع ساده و تراش‌دار در بازار موجودند که انواع تراش‌دار آن در ساخت زیورآلات بسیار پرکاربرد است.

    مهره مکعبی: مهره‌های مکعبی همان طور که از نامش پیداست چهارگوش‌های شش وجهی هستند و در دو نوع ساده و تراش‌دار تولید می‌شوند. انواع کریستالی این مکعب‌ها حتما باید تراش خورده باشد اما جنس‌های دیگر می‌توانند ساده و بدون تراش هم باشند.

    گوشواره با مهره مکعبی

    تصویر 4: گوشواره ساخته شده با مهره مکعبی

    مهره نامنظم: این مهره‌ها هیچ شکل خاصی ندارند و معمولا از سنگ ساخته می‌شوند و لبه‌های زاویه‌دار و نابرابر دارند.

    - مهره کُروی و گرد: این مهره‌ها به شکل کُره‌های بسیار منظم در بازار موجود هستند و معمولا هم ساده و بدون تراش هستند. این مهره‌ها، مهره‌های همه کاره هستند و به تنهایی یا به‌صورت ترکیبی کنار مهره‌های دیگر کاربردی گسترده در ساخت زیورآلات دارند.

    مهره‌های برش کریستالی: این مهره‌ها چیزی بین دایره و بیضی هستند، انگار گرد هستند و یک جورهایی پخ شده‌اند، سوراخ این مهره‌ها روی سطح صاف آن‌هاست نه بر لبه مورب آن‌ها. این لبه‌ی مورب معمولا یا تراش می‌خورد یا در انواع خاصی از این مهره‌ها با کریستال‌ها و نگین‌های ریز تزئین می‌شوند.

    مهره کریستالی

    تصویر 5 : مهره کریستالی

     مهره استوانه‌ای: این مهره‌ها همان‌طور که از نامشان پیداست استوانه‌ای شکل هستند و طول‌شان بیش از عرض‌شان است.

    منجوق‌ها: مهره‌های ریز از شیشه‌های رنگارنگ ساخته شده‌اند و بخشی جداناپذیر از ساخت و بافت زیورآلات هستند. منجوق‌های بزرگ‌تر در دستبند و گردنبند و گوشواره کنار دیگر مهره‌ها قرار می‌گیرند.

    انواع منجوق

    تصویر6: انواع منجوق

    11- انواع سنگ‌ها

    وقتی اسم سنگ و گوهر می‌آید آدم بی اختیار یاد الماس و یاقوت و زمرد می‌افتد ولی خوشبختانه سنگ‌ها و گوهرهای دیگری هستند که وسع ما به خریدشان می‌رسد، مثل انواع مرواریدها و سنگ‌هایی مثل اونیکس، هماتیت، فلوریت و غیره. شما می‌توانید انواع با کیفیت این سنگ‌ها را با قیمتی مناسب خریداری کنید

    12- شیشه و کریستال

    مهره‌های شیشه‌ای معمولی قیمتی ندارند و مقرون به صرفه هستند اما آن دسته از این مهره‌ها که تراش‌های آن چنانی خورده‌اند وقتی توی کار بیایند جلوه و نمای دیگری به آن بخشیده و کار را متمایز می‌کنند. در واقع با چند عدد مهره‌ی شیشه‌ای خوشگل می‌توانید کارهای درست حسابی و زیبا خلق کنید.

    گرچه بسیاری از این مهره‌های شیشه‌ای بسیار ساده و ابتدایی هستند، گروه دیگری از آن‌ها نیز وجود دارد. بسیاری از هنرمندان و استادکاران شیشه متخصص ساخت مهره‌های دست‌ساز شیشه‌ای بسیار خاص و مرغوب‌اند.

     شیشه‌های دو رنگ: این نوع شیشه‌ها در ساخت زیورآلات مهره‌ای، آویزهای گردن و آویزهای تزئینی کاربرد فراوانی دارند. بر سطح آن‌ها لایه‌ی فلزی نازکی کشیده‌اند که در کوره همراه شیشه پخته و جزئی از آن شده است. همین لایه‌ی فلزی است که به این مهره‌ها ظاهر زیبای قوس قزحی می‌دهد و باعث می‌شود از هر طرف به آن نگاه کنید رنگی متفات ببینید.

    مهره‌های شیشه‌ای دست‌ساز: این مهره‌های شیشه‌ای با مشعل و شیشه‌ی مذاب در چند مرحله ساخته می‌شوند. فرآیند ساخت به این گونه است که استاد شیشه‌گر در ابتدا فرم اولیه‌ی مهره‌ی موردنظر را می‌سازد و سپس طرح‌ها را به آن می‌افزاید به عبارتی روی آن‌ها با شیشه‌ی مذاب نقش و نگار می‌کشد.

    کریستال: کریستال هم در واقع شیشه‌هایی هستند که به آن‌ها سرب اضافه شده است. روی برخی کریستال‌های بی رنگ لایه‌ای کشیده می‌شود که بیشتر مواقع از جنس طلای عیار پایین است که به کریستال درخشندگی خاصی می‌بخشد.

    13- فلزها

    مهره‌های فلزی به زیورآلات نمای خاصی می‌دهند این مهره‌ها به گونه‌ای رنگ آمیزی شده‌اند که شبیه برنز یا مس یا نقره کهنه به نظر برسند.

    14- خمیر پلیمری

    امروزه تعداد بسیاری مهره‌های خمیری با مزه و جالبی در بازار موجود است و برخی از سازندگان زیورآلات فقط و فقط با این خمیرها کار می‌کنند و مهره‌های گلدار رنگارنگ و زیبایی می‌سازند.

    آویز رومانتویی پلیمری

    تصویر 7: آویز رومانتویی ساخته شده با خمیر پلیمری

    15- انواع مفتول

    اگر فکر می‌کنید همه‌ی مفتول‌ها بلند و باریک هستند کاملا در اشتباهید. اگر تکه‌ای مفتول بردارید و سطح مقطع را زیر میکروسکوپ ببینید متوجه تفاوت‌های بین مفتول‌های به ظاهر مشابه خواهید شد.  یک قاعده کلی هست که می‌گوید هر چه عدد مفتول بالاتر باشد اندازه مفتول کوچکتر است یعنی سطح مقطع آن کمتر و در نتیجه مفتول نازک‌تر است. بنابراین مفتول ا میلی‌متری از مفتول 0.4 میلی‌متری ضخیم‌تر است. به‌طور کلی مفتول‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

    • مفتول‌‌های نرم: به آسانی خم و راست شده و خیلی سریع تغییر شکل می‌گیرند.
    • مفتول‌های معمولی: به نرمی دسته قبلی نیستند اما سفت هم نیستند.
    • مفتول‌های سخت: به آسانی در برابر فشار سر خم نمی‌کنند.

     

     مفتول

    تصویر 8: انواع مفتول

    16- نخ، کلاف و سایر وسایل بندکردن مهره‌ها

    امروزه می‌توانید هر جور بند و نخی با هر جنسی در بازار پیدا کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

    کش جواهرسازی: در مراحل ابتدایی ساخت زیورآلات از کش جواهرسازی زیاد استفاده می‌شود چون به کمک آن می‌توان بدون نیاز به قفل، کارهای با مزه و آسان ساخت. کش به دلیل خاصیت ارتجاعی خود راحت از سر یا دست انسان رد می‌شود و دیگر نیاز به استفاده از قفل نیست.

    چرم: تقریبا در هرکاری می‌توان از چرم استفاده کرد. بندهای چرم بهترین گزینه برای گره زدن هستند اگر هم از گره زدن خوش‌تان نیاید می‌توانید با خرج کارهای مناسب کارهای چرمی زیبایی خلق کنید.

     سیم جواهرسازی: این سیم‌ها از رشته‌های نازک فولاد ضد زنگ با روکش نایلونی ساخته شده است و برای بسیاری از سازندگان زیورآلات جز مهم‌ترین ابزار کارشان به شمار می‌رود. این نوع سیم تلفیقی باورنکردنی از انعطاف و استحکام بوده و همین ویژگی آن را تبدیل به یکی از پرکاربردترین مواد اولیه در ساخت زیورآلات کرده است.

    اگر جایی به عبارت «سیم جواهرسازی» برخورد کردید، بدانید منظور همین سیم‌های فولادی با روکش پلاستیکی است. هر کجا دیدید فقط «سیم» آورده شده، منظور همان مفتول‌های آلیاژی است.

    نخ نایلونی با نام تجاری نیمو: نیمو نوعی نخ نایلونی است که در ساخت زیورآلات به کار رفته و بی شباهت به نخ‌های مخصوص کار با چرخ خیاطی نیست. تفاوت عمده‌ی این نخ با نخ خیاطی در مقدار آن است و به صورت قرقر‌ه‌های بسیار کوچک در بازار به فروش می‌رسد و تنوع رنگ گسترده‌ای دارد. علاوه بر این نخ نایلونی دارای ضخامت‌های متفاوتی هم هست که هر یک در ساخت گروه متفاوتی از زیورآلات کاربرد دارد. نخ نیمو پیش از آغاز باید به موم آغشته شود تا از ریش ریش شدن آن جلوگیری شود.

     نخ نایلونی مومی یا سیلامید: این نخ برای آن دسته از افراد که مایل‌اند خیلی به خودشان زحمت موم زدن ندهند بسیار ایده‌آل است. نخ‌های سیلامید تنوع رنگ نیمو را ندارد ولی می‌شود در همین طیف محدود هم رنگ‌های زیبایی انتخاب کرد.

    کِولار: هیچ نخی به اندازه کِولار استقامت ندارد. این استحکام و در عین حال ظرافت و نازکی، کولار را به یکی از پرطرف‌دارترین نخ‌ها تبدیل کرده است.

     نخ تافته یا نخ ماهیگیری: این نخ‌ها استحکام بالایی دارند و از آن‌جا که رنگش شیشه‌ای و نامرئی است و می‌توان در هر کاری از آن استفاده کرد. که یکی از نخ‌های محبوب سازندگان زیور آلات به شمار می‌رود.

    نخ ابریشمی: از نخ ابریشمی برای بند کردن و گره زدن رشته‌های مروارید و سایر سنگ‌ها استفاده می‌شود که در رنگ‌های گوناگون در بازار موجود می‌باشد.

     نخ نایلونی و پلی استر: برخی از سازندگان زیورآلات ترجیح می‌دهند به جای ابریشم از نخ نایلونی استفاده کنند چون ریش ریش نمی‌شوند و مشکلات الیاف طبیعی را ندارند. وقتی می‌خواهید در یک ریسه میان سنگ‌ها گره‌ی تزئینی نخ نایلونی به کارتان می‌آید.

     

    خرید ابزار و وسایل ساخت زیورآلات

    17- خرج کار

    اگر خرج کار نباشد زیورآلاتی که می‌سازیم تنوع آنچنانی نخواهد داشت چون در نهایت فقط می‌توانیم مهره‌ها و سنگ‌ها را بند کنیم و دور گردن بیندازیم. به طور کلی خرج کار برای ساخت زیورآلات به انواع قفل، حلقه، زنجیر، مفتول، استاپر و هر چیزی غیر از مهره‌ها گفته می‌گویند که در ساخت زیورآلات استفاده می‌شود. خرج کار به زیورآلات دست‌ساز جلوه می‌دهد و آن‌ها را از یک کار سرهم‌بندی شده به یک کاری شیک و زیبا تبدیل می‌کند. جنس بیشتر خرج کارها فلزی است اما ممکن است با سنگ یا نگین هم رویشان کار شده باشد. خرج کارهای فلزی وزن کار را هم بالا می‌برند.

    انواع خرج کار

    تصویر 9: انواع خرج کار در ساخت زیورآلات

     

    17-1- انواع قفل

    قفل از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین خرج کارهاست اگر قفل نباشد ممکن است زیورآلات‌تان از دست یا گردن‌تان باز شوند و بیفتند. وقتی می‌خواهید برای دست‌سازه‌های خود قفل تهیه کنید و نکته را مد نظر داشته باشید:

    قرار است کاری را که ساخته‌اید چطور بیندازید؟ مثلا بهتر است از قفل جان‌دار و درست حسابی (مثل قفل طوطی یا قفل مُدبُر) یا سهولت در بستن و بازکردن کار (استفاده از قفل تی (T)یا قفل آهنربایی؟)

    جنس فلز چه باشد؟ حداقل کاری که هنگام ساخت بدلیجات انجام می‌دهید این است که رنگ قفلی که استفاده می‌کنید به رنگ خرج کارها و کل کار بخورد.

    انواع قفل

    تصویر 10: انواع قفل

    17-2- انواع اتصلات

    اتصال‌دهنده‌ها قطعاتی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید مهره و سنگ و قفل را به یکدیگر وصل کنید تا محصولی واحد و زیبا به‌وجود بیاید. برای مثال اگر دستبندی ساخته باشید و بخواهید یک آویز به آن وصل کنید به یک اتصال دهنده نیاز خواهید داشت. در ادامه انواه اتصال دهنده‌ها شرح داده شده‎اند.

    استاپر: استاپرها از بهترین و پرکاربردترین اتصالات هستند و در اصل استاپرها برای پرس شدن دور بند یا سیم جواهرسازی به وجود آمده‌اند و هدف‌شان جلوگیری از حرکت مهره‌ها، قفل‌ها یا آویزهایی است که نخ کرده‌اید.

    استاپر

    تصویر 11: استاپر

    حلقه و حلقه‌چه: حلقه‌ها جز بهترین و ایده‌آل ترین و بهترین انواع اتصالات هستند. جنس‌شان فلزی است ولی خشک و سفت نیستند و می‌توانید از قسمت بریدگی وسط‌شان آن‌ها را باز و بسته کنید. به کمک انبرهایتان می‌توانید به سادگی از دو طرف بریدگی وسط حلقه را بگیرید و آن را بتابانید تا حلقه باز شود سپس از آن برای هزار جور کار مختلف استفاده کنید. می‌توانید حلقه‌ها را به انواع زنجیر و مهره و مهره و سنگ و آویز وصل کنید.

    حلقه ساخت زیورآلات

    تصویر 12: حلقه در ساخت زیورآلات

    پوشاننده‌ها: پوشاننده‌ها اتصالات کوچک و به درد بخوری هستند که گره‌ها را در یک محفظه‌ی کروی خود پنهان می‌کنند، قلاب ریزی هم به انتهای این گره وصل است که مستقیم به قفل متصل می‌شود و یک کار تمیز تحویل شما می‌دهد. از این رو به آن « گره مخفی کن» هم می‌گویند.

    گره مخفی کن

    تصویر 13: پوشاننده یا گره مخفی کن

    تیغه موازی: این تیغه‌های  موازی به درد به خور هنگامی به کارتان می‌آیند که  می‌خواهید چند رشته را در کنار هم قرار دهید. تیغه موازی در ساخت مچ بندهای النگویی و گردن‌بندهای طوقی کاربرد دارد. به‌طور کلی می‌توانید از تیغه‌های موازی برای ساختن هر کاری که چند رشته با طول برابر دارد، استفاده کنید. تیغه‌های موازی انواع گوناگون دارند، مثلا سه یا پنج سوراخه.

    18- قلاب گوشواره و سوزن میخی (pin)

    گوشواره‌ها جز پرطرف‌دارترین انواع زیورآلات هستند که برای ساخت آن‌ها به چند چیز خیلی مهم احتیاج دارید، اولی قلاب گوشواره است که هم به‌صورت آماده وجود دارد و هم می‌توانید آن را با مفتول بسازید و بدون آن نمی‌توانید گوشوراره از گوش‌تان آویزان کنید. سوزن میخی یا پین هم کمک می‌کند مهره‌ها و سنگ‌های موردنظرتان را به قلاب گوشواره وصل کنید.

     

    18-1- انواع قلاب گوشواره

    این قلاب‌ها در هر رنگ و جنس و اندازه‌ای که فکر می‌کنید تولید شده‌اند، بهتر است با انواع مختلف کار کنید و ببینید کدام یک را بیشتر می‌پسندید. بعضی‌ها می‌گویند با هرچیزی می‌شود زیورآلات ساخت اما این سخن همیشه درست نیست بسیاری از مردم به آلیاژهایی غیر از طلا و نقره حساسیت دارند. شاید  بتوانید گردنبند یا دستبندی را که از فلزات نامرغوب ساخته شده و کمی شل و آزاد هم باشند بیندازید اما گوشواره فرق می‌کند چون قلاب یا سوزن گوشواره در گوش فرو می‌رود و ممکن است باعث بروز حساسیت شود. این افراد فقط باید گوشواره‌هایی را بیندازند که از فلزات گران‌بها ساخته شده‌ است. پس هنگام ساخت گوشواره حواس‌تان باشد همیشه با فلزاتی کار کنید که حساسیت‌زا نیست مثل گلدفیلد یا نقره.

    انواع قلاب گوشواره

    تصویر 14: انواع قلاب گوشواره

    18-2- انواع سوزن میخی

    این سوزن‌ها برای ساخت انواع آویزها با هر اندازه‌ای فوق‌العاد و ایده‌آل هستند. بیشترین کاربرد سوزن میخی در ساخت گوشواره است ولی بسیاری از طراحان و سازندگان زیورآلات از آن برای ساختن انواع آویز گردنبند و دست‌بند نیز استفاده می‌کنند. روش کار با دو دسته‌ی اصلی این سوزن‌ها یکسان است و این دو فقط در قسمت انتهایی تفاوت دارند.

    سوزن میخی ته تخت: کله‌ای تخت دارد و معمولا جنسش سفت‌تر و محکم‌تر است. می‌توانید به با خیال راحت مهره‌ها و کریستال‌هایتان را در آن بیندازید چون از آن طرفش نمی‌ریزند. کله‌‌ی سوزن میخی ته تخت همان‌طور که گفتیم معمولا تخت و پخ است اما بعضی از انواع آن سری گرد دارند یا نگینی به سرشان وصل است.

    سوزن  میخی ته تخت

    تصویر 15: سوزن میخی ته تخت

    سوزن میخی ته قلاب: درست مثل سوزن میخی ته تخت است با این تفاوت که در انتهای خود یک حلقه دارد اگر می‌خواهید چند آویز را به یکدیگر وصل کنید، این نوع پین بهترین گزینه است. با استفاده از دم باریک به آرامی حلقه‌ی انتهایی را باز کنید و اجزای کار را به هم اتصال دهید و حلقه‌ها را ببندید.

    سوزن میخی ته قلاب

    تصویر 16: سوزن میخی ته قلاب

     

    منبع: کتاب طراحی و ساخت زیورآلات به زبان آدمیزاد

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان کنید

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    متریال و لوازم ساخت زیورآلات و بدلیجات به همراه جعبه 12 قسمتی

    متریال ساخت زیورآلات با جعبه

    265,000 تومان (بدون مالیات)
    گردن آویز رهاد

    گردن آویز رهاد

    350,000 تومان (بدون مالیات)
    گردنبند نگارگری بزرگ

    گردنبند نگارگری بزرگ

    49,000 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (37)

      • مریم
      سلام وقتتون بخیر عذر میخوام من برای ساخت گردنبند از یه نخ نامرعی استفاده کردم و داخلش یه مروارید انداختم ولی همش تو گردن فر میخوره و صاف نیست، چه نخ نامرعی استفاده کنم که صاف تو گردن بایسته؟؟؟
      • پرنون
      درود دوست عزیز وقت شما هم بخیر، می‌توانید از نخ نامرئی کشی استفاده کنید.
      • لیلا
      سلام ممنون از مطالب جامعتون من اگه بخوام سنگ فلوریت برای ساخت گردنبند بخرم از کجا باید بخرم؟؟
      • زهره
      پک کامل ساخت بدلیجات همراه با ابزار الات چنده
      • پرنون
      دورد دوست عزیز وقت بخیر، در حال حاضر پک ساخت زیورآلات در فروشگاه موجود نیست.
      • شادی
      سلام من شادی خیر هستم کی می توانم کارم را شروع کنم؟
      • پرنون
      درود وقت بخیر، برای گذاشتن محصولات خود در سایت پرنون باید در بخش فروشنده باش فروشگاه ثبت نام نمایید و بعد از تایید آن توسط مدیریت سایت می‌توانید محصولات خود را در سایت بارگذاری نمایید.
      • سوگندضیایی
      سلام وعرض ادب قیمت این محصول چندتومان هست
      • پرنون
      سلام وقت بخیر در حال حاضر فقط جعبه ابزار ساخت زیورآلات طرح اقتصادی موجود است که قیمت آن 555000 تومان است.
      • دریا علیمحمدی
      ممنون که اینقدر خوب و کامل همه چی را توضیح داده بودید و معرفی کردید
      • پرنون
      درود خانم علیمحمدی ممنون از این که نظرتان را در مورد مطلب وسایل ساخت بدلیجات با ما در میان گذاشتید.
      • سارا
      بسیار مطالب مفید و زیبایی بود
      • پرنون
      درود وقت بخیر، ممنون از این که نظر خود را در مورد مطلب ابزار ساخت زیورآلات دست ساز با ما به اشتراک گذاشتید.
      • نازنین
      بسیار مطالب مفید و درستی بود ممنون از شما
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از این که نظر خود را درباره مطلب ابزار ساخت بدلیجات با ما به اشتراک گذاشتید، شاد و پیروز باشید.
      • پرنون
      درود وقت بخیر خوشحالیم که مطلب معرفی ابزار ساخت زیورآلات دست ساز برای شما مفید و کاربردی بوده، ممنون از این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
      • شیما
      مطلب بسیار مفیدی بود.
      • پرنون
      سلام و عرض ادب، متاسفانه اطلاعات دقیقی در این مورد نداریم دوست گرامی.
      • بهادری
      سلام وقت بخیر لطفا در مورد الیاژ و روکش طلایی که عقلب سوزن میخی های ته تخت و انواع قلاب گوشواره و ... دارند توضیحات بفرمایید. الیاژ انها چیست؟ روکش طلایی ایا واقعا از جنس طلا است یا خیر. بعضی از فروشندگان عنوان میکنند طلای 14 و 18 است. آیا در زمان ابکاری مواد دیگری هم موجود است ظاهر همان طلا را داشته باشد و در قالب طلا به مشتریان بفروش برسد. لطفا توضیح بدهید. ارادتمند
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، خیر جعبه ابزارها را به صورت خالی برای فروش نداریم.
      • آقاجانی
      سلام و عرض ادب جعبه های ابزار رو بصورت خالی و بدون متریال هم میفروشید؟ اگر پاسختون مثبت هست لطفا بگید قیمت جعبه ازار خالی چنده؟
      • پرنون
      سلام و عرض ادب ممنون سلامت باشید، جنس زنجیرها، عصایی گوشواره و قفل دستبند از زینک هست، دارای رنگ ثابت نیستند ولی به زودی هم تغییر رنگ نمی‌دهند.
      • جهانگیر ستاره
      سلام و خسته نباشید من پک کامل وسایل تزیینی رو سفارش دادم ب مبلغ ۴۸۰ تومن میخاستم بدونم اون زنجیرهایی ک داخل پک هس جنسشون چیه و اینکه رنگ ثابت هستند یا نه؟؟؟ همچنین عصایی گوشواره و قفل دستبند ی توضیحی بدید ممنون میشم...
      • پرنون
      درود دوست عزیز, در حال حاضر ابزار ساخت زیورآلات فقط به صورت پکیج به فروش می‌رسد و فروش دم باریک، سیم چین به صورت تکی نداریم.
      سلام من فقط ابزارهای ساخت بدلیجات مثل دم باریک و سیم چین را میخوام موجود دارید؟
      • پرنون
      سلام دوست عزیز برای این کار بافت با نخ هم جنس و همرنگ کیف بهتر بنظر میرسه اگر کیف شما بافت نیست اینکه چه نوع و ضخامتی از نخ استفاده کنید بستگی به مدل مورد نظرتون داره از نخ های مکرومه یا ابریشمی و نایلون و کلا نخ های محکم استفاده بشه بهتره. استفاده از مفتول یا سیم رو پیشنهاد نمیکنم چون موقع اتصال به حلقه ی بند کیف جالب نمیشه مگر مهارت کافی وجود داشته باشه و حلقه کیف با شکل دادن به مفتول بوسیله ابزار درست بشه در این صورت مفتول نازک چندلا مناسب خواهد بود.
      • رازقی
      برای درست کردن بند کیف با مهره های بزرگتر از 1/5 سانت چه نخ یا مفتول یا سیمی رو پیشنهاد میدید؟
      • پرنون
      سلام دوست عزیز وقت بخیر، این سفارش توسط خود فروشگاه پرنون قابل انجام است برای اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی فروشگاه پرنون به شماره 09363197760 تماس بگیرید و طرح و سبک مد نظرتان را بیان کنید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.
      • سلام
      سلام فروشگاه عمده ای که مثلا گردنبند یک طرح خاص بخوام برام بزنرو میشناسید معرفی کنید به تعداد زیادم میخوام سفارش بدم ممنون
      • پرنون
      درود بر شما دوست عزیز برای سوراخ کردن میتونید از دریل های مینیاتوری برقی و یا دریل های دستی موجود در بازار استفاده کنید ولی به دلیل سایز بسیار کوچک سنگ ها کار راحتی نیست و استفاده از سنگ های سوراخ دار آماده توصیه میشه. البته سنگ های ریسه ای خودشون سوراخ دار هستند.
      • نفیسه
      درود بر شما من میخوام سنگ های ریسه ای 8 میل و صدف های شکل دار (مربع یا مستطیل شکل) بصورت افقی و عمودی سوراخ کنم کارم در منزل هست و کارگاه ندارم میشه راهنماییم کنین چه وسیله ای باید خریداری کنم؟
      • پرنون
      سلام دوست عزیز، تفاوت این جعبه‌ها در تنوع و تعداد متریال‌های ساخت زیورآلات است. ارسال برای استان‌های همجوار اصفهان ۲۴ تا ۴۸ ساعت و دیگر استان‌ها ۴۸ تا ۷۲ ساعت می‌باشد.
      • قاسمی
      سلام،این جعبه های پیشرفته و اقتصادی چه فرقی باهم دارن و اینکه چند روزه به دستمون میرسه
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما خانم باسره عزیز، در حال در فروشگاه پرنون ابزار بدلیجات از جمله جعبه نگهداری مهره‌ها موجود نمی‌باشد، انشاله در آینده نزدیک به لیست محصولات پرنون وسایل ساخت زیورآلات و بدلیحات برای فروش اضافه خواهد شد.
      • سمانه باسره
      ببخشید من از این جعبه های نگهداری مهره ها برای زیورآلات میخوام که عکس را گذاشتید تو مطلب کدوم قسمت سایتتون هست تا سفارش بزنم ؟
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما، در فروشگاه اینترنتی پرنون فقط زیورآلات دست‌ساز برای فروش موجود است و متاسفانه ابزار و وسایل ساخت زیورآلات را برای فروش نداریم.
      • زهرا زمانی
      سلام پس کدوم قسمت سایت تان وسایل زیورآلات را برای فروش دارید؟

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR