🌺 نوروزتان خجسته🌺
جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

  • هنر نقاشی روی مس
    هنر نقاشی روی مس

    نقاشی روی مس که به مس و پرداز نیز شهرت دارد از رشته‌های خاص و جذاب صنایع‌دستی است. نقاشی روی مس از...

  • صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)
    صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)

    صنایع‌دستی یاسوج یا صنایع‌دستی کهگیلویه و بویر احمد بیشتر توسط عشایر این...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    این روزها ساخت زیورآلات در خانه بسیار طرفدار دارد حتی افراد زیادی از طریق این کار کسب درآمد می‌کنند.زیورآلاتی که با رزین ساخته می‌شود جزء جدیدترین نوع زیورآلات هستند که زیبایی خاص و منحصربه‌فردی دارند. رزین یک ترکیب شیمیایی به صورت مایع است که و وقتی با ترکیبات دیگر به درستی مخلوط شود، سفت می‌شود و یک ماده براق، ضد آب و سخت ایجاد می‌کند. از رزین می‌توان برای ساخت زیورآلات و جواهرات زیبا و چشمگیر استفاده کرد.

    در این مطلب آموزش ساخت زیورآلات قصد داریم نحوه ساخت جواهرات با رزین، مواد اولیه موردنیاز برای کار با رزین، انواع رزین، مشکلات و سوالات متداول در زمینه کار با رزین را بررسی کنیم پس اگر قصد دارید کار با رزین را آغاز کنید و در خانه برای خود بدلیجات رزینی دست ساز درست کنید با ما همراه باشید.

    زیورآلات رزینی دست ساز

    رزین چیست؟

    رزین یک ترکیب شیمیایی است که از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت A که رزین است و قسمت B که هاردنر (سفت کننده) نام دارد. هر دو قسمت مایع هستند که وقتی با هم مخلوط شوند، سفت می‌شوند. بسته به نوع رزین، فرآیند سفت شدن بین 24 تا 72 ساعت به طول می‌انجامد. پس از خشک شدن، رزین غیر سمی، سخت، براق و ضد آب می‌شود.

    برای نگهداری رزین و هاردنر باید یکسری موارد را رعایت کنید که عبارتند از:

    • رزین و هاردنر رو در جای تاریک نگهداری کنید
    • رزین و هاردنر را در دمای اتاق نگهداری کنید سرما باعث کدر شدن رزین می‌شود.
    • در صورت کدر شدن رزین در صورت قرار دادن در محل گرم دوباره رزین شفاف می‌شود. 

    یکی از ابزارهای ساخت زیورآلات، رزین است و با توجه به این که مواد اولیه رزین سمی هستند ساخت زیورآلات رزینی به زمان و دقت زیادی نیاز دارد اما هنگامی که اصول اولیه ساخت جواهرات رزین و نحوه استفاده از رزین را فرا گرفتید، می‌توانید با طرح‌های خلاقانه خود زیورآلات خاصی را درست کنید.

    هنگامی که اشیایی مانند گل، زرق و برق، مهره‌ها یا سنگ‌های قیمتی در رزین جامد می‌شوند، این فرآیند ریخته‌گری نامیده می‌شود. رزین همچنین می‌تواند با سایر مواد جواهرات، مانند چوب یا تصاویر، برای ایجاد یک پوشش محافظ استفاده شود.

    رزین و هاردنر

    جواهرات رزینی چیست؟

    جواهرات رزینی هر نوع جواهری هستند که با رزین ساخته می‌شوند آویز رو لباسی و گوشواره محبوب‌ترین نوع زیورآلات رزینی هستند. طیف گسترده‌ای از جواهرات رزینی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بسازید، انواع زیورآلاتی که با رزین می‎توان درست کرد عبارت‌اند از:

    طرفداران طلا و جواهر به راحتی می‌توانند زیورآلات منحصربه‌فرد زیبایی را با استفاده از رزین اپوکسی ایجاد کنند. با توجه به تنوع ترکیبات رزین، عملا هیچ محدودیتی برای خلاقیت در طراحی و ساخت زیورآلات رزینی وجود ندارد. کریستال‌های شفاف رزینی با عناصر کوچک مانند گل، مروارید ترکیب شده و به یک اثر چشم‌نواز واقعی تبدیل می‌شود. در ادامه نکات و ترفندهای ارزشمندی از جمله دستورالعمل نحوه ساخت زیورآلات رزینی را برای شما توضیح خواهیم داد.

    آموزش ساخت زیورآلات رزینی

    انواع رزین برای ساخت زیورآلات

    رزین انواع مختلفی دارد و هنگام استفاده از آن باید بدانید که همه رزین‌ها یکسان نیستند. گاهی اوقات تفاوت‌های قابل‌توجهی در انواع مختلف رزین وجود دارد. می‌توانید انواع رزین را به صورت آنلاین یا از فروشگاه‌های لوازم هنری خریداری کنید. اصولا از سه نوع رزین برای ساخت زیورآلات رزینی استفاده می‌شود که عبارتند از:

    • رزین اپوکسی
    • رزین پلی‌استر
    • رزین uv

    رزین uv، رزین اپوکسی و رزین پلی‌استر دو تفاوت عمده از نظر ظاهری و مدت زمان عمل‌آوری دارند. بهترین نوع رزین برای ساخت زیورآلات، رزین اپوکسی است اما می‌توان از رزین‌های جایگزین دیگر هم استفاده کرد در ادامه ویژگی‌های رزین‌های مختلف ساخت زیورآلات را به طور جداگانه شرح داده‌ایم.

    انواع رزین

    رزین اپوکسی

     این نوع رزین دارای سطح زیبا و شفاف است و بنابراین برای تولید زیورآلات و لوازم جانبی ایده آل است. رزین اپوکسی برند ProMarine برای استفاده در کارهای هنری رزینی بسیار مناسب است چون این نوع رزین به طور خاصی ساخته شده است تا برای پروژه‌های مرتبط با هنر استفاده شود.

    شما می‌توانید در انواع آثار هنری اعم از شکننده و قوی، با پوشاندن آن با روکش سخت و شفاف این نوع رزین محافظت کنید. از رزین اپوکسی ProMarine می‌توانید برای ایجاد ایمن‌سازی و محافظت از پروژه‌های هنری از قبیل; نقاشی، آثار هنری چوبی و مجسمه‌سازی استفاده کنید. این رزین بهتر است برای موادی مانند چوب، فلز، پلاستیک و بوم استفاده شود و می‌تواند با پودرهای رنگی، رنگ‌ها و رنگ‌های مایع مخلوط شود.

    رزین اپوکسی

    رزین پلی‌استر

     بسیار سریع خشک می‌شود و همچنین بسیار محکم است بنابراین از رزین پلی‌استر در درجه اول برای قطعات قالب‌گیری شده مانند ساختمان قایق یا صفحات پروفیل استفاده می‌شود و کمتر از آن در ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده می‎شود.

    رزین UV

     برای کسانی که علاقه‌مند هستند خودشان محصولات رزینی درست کنند و نمی‌خواهند چند روز منتظر بمانند تا مواد کاملا خشک شوند، رزین UV یک جایگزین مناسب است چون لازم نیست با یک جزء دیگر مخلوط شود و در زیر نور ماوراءبنفش با استفاده از لامپ مخصوص در عرض چند دقیقه به عمل می‌آید. نکته‎‌ای که هنگام استفاده از رزین UV باید رعایت کرد این است که باید به صورت لایه‌های خیلی نازک ریخت و از آنجا که جواهرات و لوازم جانبی معمولا قطعات نسبتا کوچکی هستند، می‌توان از این رزین استفاده کرد.

    رزین uv

    وسایل موردنیاز ساخت زیورآلات رزینی

    برای ساخت جواهرات رزینی به یکسری ابزار و وسایل مخصوص نیاز دارید که باید آن‌ها را تهیه این وسایل عبارتند از:

    •         رزین و هاردنر
    •         دستکش لاتکس یا پلاستیکی
    •         پارچه و پیش‌بند
    •         عینک کار یا عینک تنفسی
    •         فندک
    •         قاشق پلاستیکی یا همزن مخصوص مخلوط کردن رزین و هاردنر
    •         لیوان اندازه‌گیری
    •         قالب
    •         ترازو دیجیتالی
    •         رنگ
    •         وسایل تزئینی مانند گل خشک، صدف

    رزین‌ها در مارک‌های مختلف در بازار موجود هستند که برای انواع مختلف زیورآلات کم و بیش مناسب هستند. برای ساخت و ریخته‌گری طلا و جواهر باید رزینی را انتخاب کنید که قوام نازک‌تری داشته باشد که انتخاب این نوع رزین به جلوگیری از ظاهر شدن حباب‌های کوچک هوا در کار شما کمک می‌کند.

    از هر نوع رزینی که استفاده می‌کنید مهم است که در یک اتاق با تهویه خوب کار کنید و از تجهیزات ایمنی برای محافظت از پوست، چشم‌ها و ریه‌های خود استفاده کنید. سطوح و کف را با یک پارچه و لباس‌های خود را با یک پیش‌بند محافظت کنید.

    وسایل ساخت زیورآلات رزینی

    بهترین قالب ساخت زیورآلات رزینی چیست؟

    در زمینه ساخت زیورآلات، اکسسوری و لوازم تزئینی رزینی بیشتر از انواع قالب‌های سیلیکونی آماده (پیش ساخته) استفاده می‌شود که در مدل‌های مختلف برای ساخت انواع زیورآلات از قبیل; انگشتر، گوشواره، النگو و غیره در بازار موجود هستند.

    قالب سیلیکونی رزین

    نحوه ساخت زیورآلات رزین با قالب به صورت مرحله به مرحله

    در این بخش، نحوه ساخت زیورآلات و جواهرات با رزین با استفاده از قالب یا روکش‌هایی که تا حدودی شبیه قالب عمل می‌کنند را بررسی خواهیم کرد. در شکل زیر به طور خلاصه مراحل کار نشان داده شده و در ادامه جزئیات هر مرحله به طور کامل توضیح داده شده است.

    مراحل ساخت زیورآلات رزینی

    مرحله 1: تهیه و گردآوری وسایل موردنیاز برای ساخت جواهرات رزینی

    قبل از شروع کار با رزین، مطمئن شوید که همه وسایل ساخت زیورآلات و جواهرات رزینی خود را آماده کرده‌اید. بیس یا قالب موردنظر خود را انتخاب کنید و گل‌ها یا سایر وسایلی را که می‌خواهید برای تزئین رزین استفاده کنید در دسترس قرار دهید. با توجه به این که رزین‌ها دارای مارک‌های مختلفی هستند حتما قبل از شروع کار دستورالعمل درج شده در بسته‌بندی آن را مطالعه کنید.

    ابزار و لوازم ساخت زیورآلات رزینی

    مرحله 2: مخلوط کردن رزین و هاردنر

    برای ترکیب صحیح رزین، دستورالعمل‌های درج شده بر روی بسته‌بندی را مطالعه کنید. دستورالعمل‌ها به شما می‌گویند از قسمت رزین (A) و هاردنر (B) چقدر استفاده کنید. برای این فرآیند وقت بگذارید زیرا نباید در رزین شما حباب هوا ایجاد شود چون ظاهر جواهرات شما را خراب می‌کند.

    مخلوط کردن رزین و هاردنر دو تا عکس را حتما در یک قاب بزار

    مرحله 3: تهیه قالب مناسب

    هنگامی که تصمیم گرفتید جواهرات رزینی یا اکسسوری‌های رزینی بسازید، اولین قدم انتخاب قالب سیلیکونی مناسب است. پس حداقل باید به طور تقریبی تخمین بزنید که برای پر کردن قالب به چه مقدار رزین نیاز دارید.

    قالب رزین

    مرحله 4: ریختن لایه اول رزین اپوکسی در قالب

    زیورآلات یا جواهراتی که دارای سایز کوچک هستند به دو تا سه لایه رزین نیاز دارند. افزودن چندین لایه نازک از ایجاد حباب جلوگیری می‌کند. لایه اول به عنوان چسبی برای چسباندن وسایل تزئینی مانند گُل و صدف قبل از ریختن روی لایه بعدی عمل می‌کند.

    همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، عناصر کوچک و سبک در رزین مایع قرار می‌گیرند. پس از آن رزین حداقل به مدت 24 ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود. (به دستورالعمل و مدت‌زمان خشک شدن رزین که روی بسته‌بندی درج شده، دقت کنید.)

    اگر می‌خواهید عناصر بزرگ‌تر و سنگین‌تری را در کار رزینی خود قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را پس از سفت شدن روی اولین لایه قالب رزینی خود قرار دهید. برای جلوگیری از سر خوردن اجسام در هنگام ریخته‌گری، می‌توانید آن‌ها را با مقداری رزین ثابت کنید.

    هنگامی که ثابت شدند، بقیه قالب سیلیکونی را می‌توان با رزین پر کرد. حالا باید همه چیز کاملاً خشک شود (روی بسته‌بندی رزین، مدت زمان عمل‌آوری رزین درج شده است).

    ریختن لایه اول رزین اپوکسی در قالب

    مرحله 5: اضافه کردن وسایل تزئینی به رزین

    اگر قصد دارید محصول رزینی خود را با گل، صدف یا سایر وسایل تزئین کنید آن را به اولین لایه رزین اضافه کنید. در صورت نیاز از میخ یا یک شیء نوک تیز برای تنظیم موقعیت آن در رزین استفاده کنید.

    اضافه کردن وسایل تزئینی به رزین

    مرحله 6: ریختن لایه دوم رزین در قالب

    چندین ساعت منتظر بمانید و مقداری دیگر از رزین را مخلوط کنید و لایه دوم را اضافه کنید. لازم نیست منتظر بمانید تا لایه اول خیلی سفت شود اما باید کاملاً محکم شده باشد.

    ریختن لایه دوم رزین اپوکسی در قالب

    مرحله 7: خارج کردن از قالب

    زمان دقیق عمل‌آوری رزین دربرندهای مختلف متفاوت است که حتما باید به اطلاعات موجود روی بسته‌بندی توجه کنید. معمولاً پس از حدود 48 ساعت قطعه کار به‌اندازه‌ای پخته می‌شود که از قالب جدا شود. مراقب باشید هنگام برداشتن آن، در لبه‌های تیز در قسمت زیرین قالب به دست خود آسیب نرسانید.

    اگر در حین عمل‌آوری رزین در دور کار لبه‌های تیز ایجاد شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را به راحتی با کاغذ سنباده از بین ببرید. پس از اتمام کار برای درخشش و براق‌تر شدن بدلیجات رزینی خود می‌توانید از خمیر پرداخت (خمیر پولیش) و یک پارچه نرم استفاده کنید تا جلوه زیبایی به کارتان ببخشد.

    خارج کردن رزین از قالب

    مرحله 8: وصل کردن وسایل جانبی به زیورآلات

    پس از اتمام مراحل ساخت رزین، جواهرات خود را جمع‌آوری کنید. ممکن است نیاز به افزودن قلاب برای گوشواره یا زنجیر و بست برای گردنبند و همچنین ابزار و سیم کوچک برای ایجاد سوراخ در رزین یا بدنه آن باشد. در صورت نیاز می‌توانید ملزومات ساخت زیورآلات را به صورت آنلاین از طریق لینک زیر خریداری کنید.

    مشکلات رایج در ساخت زیورآلات و جواهرات رزینی

    در این بخش قصد داریم مشکلاتی که ممکن است هنگام ساخت زیورآلات رزینی برای شما ایجاد شود را بررسی کنیم. همچنین در ادامه چند سوال متداول را که اکثر افراد در مورد ساخت جواهرات رزینی می‌پرسند را بررسی خواهیم کرد.

    تغییر رنگ گل‌های جاسازی شده در زیورآلات رزینی

    گله‌ای جاسازی شده در رزین ممکن است زرد شوند، رنگ خود را از دست بدهند و پژمرده شوند. اگر گل‌ها قبل از جاسازی در رزین به درستی خشک نشوند، به تدریج کم رنگ می‌شوند و رنگ خود را به قهوه‌ای یا زرد تغییر می‌دهند. برای حفظ ظاهر گل‌ها بهتر است ابتدا آن‌ها را خشک کرده و سپس به آن‌ها لاک ماوراءبنفش (لاک آنتی UV) بزنید. همچنین می‌توانید کمی رنگ همرنگ به گل‌ها اضافه کنید تا ظاهر گل‌ها تازه به نظر برسد. پیروی از روش‌های صحیح هنگام قرار دادن گل در جواهرات رزینی تنها راه برای حفظ شکل و رنگ آن‌ها است.

    تغییر رنگ گل‌های کار شده در زیورآلات رزینی

    ایجاد حباب در حین مخلوط کردن رزین و هاردنر

    در طی فرآیند مخلوط کردن رزین با هاردنر، حباب‌هایی در مخلوط ایجاد می‌شود. کسانی که به طور حرفه‌ای در زمینه رزین فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای از بین بردن حباب‌ها از تجهیزاتی مانند دیگ فشار (دیگ بخار) یا سختی گیر رزینی (دستگاه سختی گیر) استفاده کنند. این تجهیزات گران‌قیمت هستند و فقط برای کسانی که به طور مداوم اقلام رزینی می‌سازند، مناسب هستند. افرادی که در خانه کار می‌کنند یا مبتدی هستند می‌توانند برای از بین بردن حباب‌ها از فندک یا حتی خلال دندان استفاده کنند.

    حباب گیری رزین اپوکسی در هنگام ساخت زیورآلات

    سمی بودن محصولات رزین در حالت مایع

    هنگامی که رزین هنوز در حالت مایع یا رقیق است، هنگام مخلوط کردن آن، می‌تواند بخارات مضری را آزاد کند. هنگامی که رزین کاملاً سفت شد دیگر سمی نیست. هنگام خرید رزین اپوکسی بررسی کنید که اپوکسی شما فاقد بیسفنول A بوده و از نظر FDA دارای گواهی مواد غذایی باشد. در همه موارد، هنگام کار با رزین اپوکسی، توصیه می‌شود از تجهیزات محافظ مانند دستکش و ماسک استفاده کنید. محل کار شما نیز باید به خوبی تهویه هوا داشته باشد و ترجیحا در یک اتاق جداگانه باشد.

    رزین اپوکسی سمی است؟

    زرد شدن رزین به مرور زمان

    بیشتر رزین‌ها در نهایت با گذشت زمان زرد می‌شوند، به خصوص اگر اغلب در معرض نور خورشید قرار بگیرند. کیفیت رزین شما به افزودن فیلتر UV یا تثبیت‌کننده بستگی دارد و با افزودن این موارد مدت زمان لازم برای زرد شدن رزین را به تعویق می‌اندازد.

    علت زرد شدن رزین

    سوالات متداول در زمینه ساخت زیورآلات رزینی

    پاسخ

    ابتدا باید گل‌ها را با ماسه سیلیکات خشک کنید. برای راحتی کار می‌توانید گل‌های خشک آماده موجود در بازار را تهیه کنید. ابتدا باید کمی رزین اپوکسی را در قالب جواهرات بریزید و گل را در آن قرار دهید. سپس قالب را با رزین پر کنید و صبر کنید تا قطعه خشک شود.

    پاسخ

    رزین اپوکسی که برای ساخت زیورآلات و جواهرات استفاده می‌شود، پس از این که به عمل بیایید و سفت شود دیگر سمی نیست.

    پاسخ

    جواهرات رزینی که ترکیبی از مواد رزین اپوکسی و چوب هستند، لوکس و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند اما تولید چنین جواهرات رزینی کمی پیچیده‌تر است. ابتدا یک یا چند تکه چوب را در قالب (معمولاً مستطیل شکل) سیلیکون یا قالب‌های دست‌ساز قرار می‌دهند سپس قالب را با رزین ریخته‌گری (به رزینی که با هاردنر ترکیب شده است به اصطلاح رزین ریخته‌گری می‌گویند) پَر می‌کنیم. اگر رزین قبل از ریخته‌گری رنگ‌آمیزی شود، جلوه خاصی پیدا می‌کند. هنگامی که رزین کاملاً سفت شد، می‌توان آن را از قالب جدا کنید و به شکل دلخواه برش دهید، سپس آن را سنباده بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود.

    پاسخ

    بله جواهرات رزینی ضد آب هستند. از آنجا که فلزات مورد استفاده در ساخت زیورآلات می‌تواند آسیب ببیند یا تغییر رنگ دهد ترجیحا هرگونه زیورآلات را هنگام دوش گرفتن، شنا کردن یا کار با آب به هر نحوی استفاده نکنید.

    پاسخ

    جواهرات رزینی می‌توانند در مدت زمان طولانی دوام بیاورند، بهتر است از قرار دادن جواهرات در دمای بالا خودداری کنید و باید به طور مناسب از آن‌ها مراقبت کنید.

    پاسخ

    زیورآلات و جواهرات رزین سخت شده یا سفت شده غیر سمی است. این خطر زمانی به وجود می‌آید که رزین هنوز به شکل مایع است و می‌تواند بخارات مضر را آزاد کند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید همیشه رزین اپوکسی را انتخاب کنید که دارای درجه گواهی مواد غذایی بر روی بسته‌بندی آن درج شده باشد.

    پاسخ

    بله پس از سفت شدن رزین، استفاده از آن برای کودکان و همچنین زنان باردار بی‌خطر است.

     

     

    منابع: acrylgiessen.com,skillshare.com

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

     با ارسال دیدگاه و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

     

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    دستبند رزینی رافا طرح چشم

    دستبند رزینی رافا طرح چشم

    52,000 تومان (بدون مالیات)
    نیم‌ست دشت آبی شقایق

    نیم‌ست دشت آبی شقایق

    0 تومان (بدون مالیات)
    گردن آویز رزین پروانه

    گردن آویز رزین پروانه

    70,000 تومان (بدون مالیات)
    گردن آویز رزینی دریا

    گردن آویز رزینی دریا

    70,000 تومان (بدون مالیات)
    گردنبند گل خشک و رزین نوبهار با قاب و زنجیر جنس برنج

    گردنبند نوبهار

    0 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (12)

      • مرجان فشارکی
      خیلی خوب و کامل همه چی را درباره زیورآلات رزینی گفته بودید
      • پرنون
      درود خانم فشارکی، خوشحالیم که مطلب آموزش ساخت زیورآلات رزینی در خانه مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • فریده
      عالی بود عالی
      • پرنون
      سلام وقت بخیر، ممنون از این که نظر خود را در مورد آموزش زیورآلات رزینی با ما به اشتراک گذاشتید‌
      • مظاهر سلیمانی
      سلام استاد من به کار زیورآلات بسیار علاقه دارم خواهش میکنم کمکم کنید تا بتونم این کار یاد بگیرم برای خودم درست کنم ممنون میشم. ****۰۹۱۱۶۲۶ این شماره من
      • پرنون
      درود جناب سلیمانی، این مطلب صرفا فقط برای آشنایی با نحوه ساخت زیورآلات رزینی در وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون تهیه شده است و آموزش نداریم.
      • پرنون
      درود دوست عزیز خوشحالیم که مطللب آموزش ساخت زیورآلات رزینی مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • فریبا جلیل وند
      توضیحاتتون در مورد نحوه ساخت زیورآلات رزینی عالی بود، خسته نباشید
      • پرنون
      سلام وقت شما هم بخیر، این مطلب صرفا جهت معرفی آموزش ساخت زیورآلات رزینی در وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون منتشر شده است. شاد و پیروز باشید‌.
      • میثم همتی
      سلام استاد وقت عالی بخیر. استاد بنده علاقه دارم وارد شغل ساخت زیورآلات شوم. اما نیاز به راهنمایی دارم اگر امکان داشت و فرصت دارید لطف بفرمایید به شماره بنده یک پیامک بدهیدتا تماس بگیرم و سوالاتم رو بپرسم. سپاسگزارم استاد عزیز. ۰۹۳۵۹۸۲****
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم که آموزش ساخت زیورآلات رزینی مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • گلناز
      سلام عالی بود ممنون بابت توضیحات کاملتون

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR