🌺 نوروزتان خجسته🌺
جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

  • هنر نقاشی روی مس
    هنر نقاشی روی مس

    نقاشی روی مس که به مس و پرداز نیز شهرت دارد از رشته‌های خاص و جذاب صنایع‌دستی است. نقاشی روی مس از...

  • صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)
    صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)

    صنایع‌دستی یاسوج یا صنایع‌دستی کهگیلویه و بویر احمد بیشتر توسط عشایر این...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    بدلیجات و زیورآلات دست‌ساز را می‌توان با وسایل مختلف ساخت که یکی از کاربردی‌ترین وسایل ساخت زیورآلات، رزین است. شما می‌توانید با استفاده از قالب یا بدون قالب، زیورآلات رزینی زیبایی را در خانه درست کنید. اگر علاقه‌مند به آموزش ساخت زیورآلات در خانه هستید در این مطلب قصد داریم به شما نحوه ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب را آموزش بدهیم پس با ما همراه باشید و دستورالعمل‌های گام به گام ساخت زیورآلات رزینی در خانه را بخوانید.

    زیورآلات رزینی بدون قالب

    وسایل مورد نیاز ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب

    از مهم‌ترین مراحل کار، تهیه ابزار ساخت زیورآلات رزینی است که در جدول زیر لیستی از وسایل مورد نیاز را برای شما تهیه کرده‌ایم.

    وسایل ساخت بدلیجات رزینی بدون قالب

    رزین و هاردنر

    دستکش

    ماسک و عینک

    قاشق یا همزن مخصوص مخلوط کردن رزین

    ظرف مخصوص ترکیب رزین و هاردنر

    خلال دندان

    پیمانه اندازه‌گیری یا ترازو دیجیتال

    وسایل تزئینی

    نوار چسب

     

    مراحل ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب به صورت مرحله به مرحله

    در مطلب آموزش ساخت زیورآلات رزینی به صورت مرحله به مرحله نحوه ساخت بدلیجات رزینی با قالب را آموزش دادیم که بیشتر از قالب‌های سیلیکونی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما سوال اینجاست که چطور می‌توان بدلیجات رزینی بدون قالب درست کرد برای این کار کافی است از یک قاب استفاده کرد که مراحل کار آن به نسبت راحت‌تر از ساخت زیورآلات رزینی با قالب است. در نمودار زیر مراحل کار ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب نمایش داده شده و در ادامه مراحل کار به صورت کامل توضیح داده شده است.

    آموزش ساخت زیورآلات رزینی با قاب

    1- تهیه رزین مخصوص ساخت زیورآلات

    همان‌طور که می‌دانید رزین دارای انواع مختلفی است و نحوه کار با هر یک از آن‌ها متفاوت است. قبل از شروع کار مهم است که مدت زمان عمل‌آوری رزین و میزان ترکیب رزین و هاردنر را بدانید. زیورآلات رزینی را می‌توان با دو نوع رزین درست کرد که عبارتند از:

    • رزین اپوکسی به همراه هاردنر (سخت‌کننده) که باید این دو مایع را با هم مخلوط کنید. هنگام مخلوط کردن رزین و هاردنر باید دقت کنید تا نسبت‌ها را به درستی با یکدیگر ترکیب کنید.
    • رزین آماده یا از پیش مخلوط شده که هنگام استفاده از رزین نیاز به ترکیب با ماده دیگری نیست و بلافاصله می‌توانید از آن استفاده کنید.

    به طور کلی کار با رزین اپوکسی به نسبت رزین‌های دیگر راحت‌تر است و بعد از مخلوط کردن رزین و هاردنر با یکدیگر به زمان زیادی نیاز دارید تا مواد سفت شوند.

    نکته: هنگام مخلوط کردن رزین و هاردنر، همیشه دستورالعمل‌های روی بسته را مطالعه کنید. برای این که مقدار این دو ماده را به درستی ترکیب کنید باید از ترازو دیجتال استفاده کنید. (در برخی از برندهای رزین باید به میزان مساوی یا یک به یک رزین و هاردنر را با هم مخلوط کنید که برای افراد مبتدی این نوع رزین‌ها بسیار مناسب هستند).

    رزین و هاردنر

    2- آماده‌سازی وسایل مورد نیاز برای ساخت بدلیجات رزینی

    قبل از شروع کار باید میز و کف محل کار خود را با پارچه یا روزنامه بپوشانید چون هنگام کار امکان دارد رزین بر روی این سطوح بریزد. اگر چه اکثر رزین اپوکسی‌ها غیر سمی هستند اما توصیه می‌شود در یک منطقه با تهویه خوب کار کنید و هنگام کار از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

    در این مرحله باید بطری‌های رزین و هاردنر را در یک کاسه آب داغ قرار دهید. این کار به بهتر مخلوط شدن رزین و هاردنر کمک می‌کند و از ایجاد حباب جلوگیری می‌کند.

    در حالی که بطری‌ها کمی گرم می‌شوند، بقیه لوازم خود را مانند گل خشک، یراق و قاب را بر روی میز کار قرار دهید.

    آموزش ساخت زیورآلات رزین در اصفهان

    3- تهیه وسایل تزئینی

    وسایل تزئینی که می‌خواهید در ساخت زیورآلات رزینی استفاده کنید را باید تهیه کنید. بهترین گزینه برای تزئین گل‌های خشک هستند چون برخی اجسام مانند کریستال یا سنگ‌های تزئینی زمانی که در رزین به کار می‌روند در رزین محو می‌شوند و مشخص نیستند.

    هنگام انتخاب وسیله تزئینی که می‌خواهید در رزین به کار ببرید باید قبل از شروع کار تست کنید و مطمئن شوید که سایز آن با قاب شما همخوانی داشته باشد و به راحتی در قاب قرار ‌بگیرد.

    وسایل تزئینی برای ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب

    4- آماده‌سازی قاب

    درست است که در حال ساخت جواهرات رزینی بدون قالب هستیم، اما هنوز به چیزی شبیه به قالب مانند قاب نیاز دارید تا رزین در آن بریزید و سفت شود. قاب‌ها یا قطعات جواهرات قدیمی و شکسته برای این کار بسیار خوب هستند.

    قاب‌ها به صورت تو خالی هستند و بعد از این که رزین را در آن ریختید باید اجازه دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود. از آنجا که کف قاب‌ها باز و خالی هستند، باید چیزی را در پشت آن قرار دهید در غیر این صورت، رزین از طرف دیگر آن می‌ریزد. برخی از قاب‌های مخصوص آویز یا گردنبند با کفی طراحی شده‌اند که برای افراد مبتدی استفاده از این نوع قاب‌ها بهتر است.

     بزرگ‌ترین تفاوت بین قاب‌ها و قالب‌ها این است که با سفت شدن رزین در قاب مراحل کار به پایان می‌رسد اما هنگام کار با قالب‌ها پس از سفت شدن، رزین باید از قالب جدا شود که خود این مرحله کمی دردسر دارد.

    اگر قاب شما کفی یا پشتی ندارد برای این که بتوانید برای قاب خود پشتی ایجاد کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه چسب محکم یا نوارچسب است. نوار را با دقت به یک طرف قاب بچسبانید و مطمئن شوید که نوار محکم است و هیچ شکافی بین کناره قاب و نوار وجود ندارد.

    ساخت زیورآلات رزینی با قاب

    5- مخلوط کردن رزین و هاردنر

    دستورالعمل‌های روی بطری را در مورد نحوه اندازه‌گیری و مخلوط کردن صحیح رزین و هاردنر بخوانید. این دو را در یک لیوان پلاستیکی تمیز و کوچک ترکیب کنید و بر اساس دستورالعمل موجود در مدت مورد نیاز به‌طور مداوم با یک قاشق چوبی هم بزنید.

    ابتدا رزین را در لیوان بریزید و سپس مقدار مورد نیاز هاردنر بر اساس دستورالعمل روی جعبه به آن اضافه کنید. (برای اندازه‌گیری دقیق رزین و هاردنر باید از ترازو دیجیتال یا یک لیوان اندازه‌گیری درجه‌دار استفاده کنید.)

    نکته قابل توجه در این مرحله این است که هنگام مخلوط رزین و هاردنر باید به اندازه‌ای که نیاز دارید از آن‌ها استفاده کنید، مخلوط کنید. رزین مدت زیادی در حالت مایع خود باقی نمی‌ماند و نمی‌توانید از آن بعدا استفاده کنید.

     توجه: از لیوان یا پیمانه‌ای که برای ترکیب یا اندازه‌گیری رزین و هاردنر استفاده می‌کنید بعد از آن دیگر نمی‌تواند برای غذا یا نوشیدنی استفاده کنید.

    ترکیب کردن رزین و هاردنر برای ساخت بدلیجات رزینی

    6- ریختن رزین در قاب

    مخلوط رزین را به آرامی در قاب خود بریزید. به آرامی ریختن رزین می‌شود که حباب در کار کمتر ایجاد شود و اگر حباب ایجاد شد با یک خلال دندان آن را از بین ببرید.

    اگر در حال ایجاد یک طرح لایه‌لایه هستید، تزئینات خود را اضافه کنید و بین هر لایه مقداری رزین بریزید در غیر این صورت جسم فقط به پایین فرو می‌رود. روند کار به این صورت است که جسم خود را روی اولین لایه رزین قرار دهید، کمی رزین دیگر اضافه کنید و ادامه دهید تا تمام لایه‌های شما کامل شوند. این مرحله باید سریع انجام شود زیرا رزین خیلی سریع به صورت ژل در می‌آید.

    چگونه زیورآلات رزینی بسازیم

    هنگامی که طراحی شما کامل شد و قاب پر شد، رزین باید سفت شود. اکثر رزین‌ها در عرض 24 ساعت سفت می‌شوند. برای جلوگیری از شناور شدن خاک و گرد و غبار بر روی قطعه نهایی، یک جعبه روی کار خود قرار دهید. بعد از این که رزین داخل قاب سفت شد، زیورآلات شما آماده است و می‌توانید به آن زنجیر یا حلقه وصل کنید.

     

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: thecreativefolk.com

     با ارسال دیدگاه و پیشنهادات خود ما را در بهبود مطالب یاری کنید.

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    رولباسی طرح برجسته رزینی زیبنده

    رولباسی طرح برجسته رزینی زیبنده

    58,000 تومان (بدون مالیات)
    گردن آویز رزین پروانه

    گردن آویز رزین پروانه

    70,000 تومان (بدون مالیات)
    گردن آویز رزینی دریا

    گردن آویز رزینی دریا

    70,000 تومان (بدون مالیات)
    گردنبند مردانه چوب و رزین شبتاب

    گردنبند مردانه چوب و رزین شبتاب

    220,000 تومان (بدون مالیات)
    گردنبند گل خشک و رزین نوبهار با قاب و زنجیر جنس برنج

    گردنبند نوبهار

    0 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (15)

      • رزین
      سلام. واقعا بد توضیح دادین. ??
      • پرنون
      درود وقت بخیر، ممنون از این که نظر خود را در مورد آموزش نحوه ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب با ما به اشتراک گذاشتید. هدف تیم تولید محتوا فروشگاه پرنون ارائه مطالبی به زبانی ساده و قابل درک برای کاربران عزیز است ارائه نظرات منفی یا مثبت شما عزیزان ما را در بهبود و ارتقا مطالب بعدی کمک خواهد کرد. شاد و پیروز باشید.
      • لیلا
      عزیزم اصفهان هستی ؟ آموزش حضوری داری ؟لطفا تلفن بگذار
      • پرنون
      درود وقت بخیر، دوست عزیز مطلب فقط جهت آشنایی هنردوستان عزیز با نحوه ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب توسط فروشگاه اینترنتی پرنون تهیه شده است و آموزش نداریم.
      • میترا
      من درست کردم ولی حباب گرفت نمی دونم چیکار کنم
      • لیلا دیبا
      من دوست دارم حضور آموزش ببینم
      • پرنون
      درود دوست عزیز، رزین را باید در قالب یا شیء موردنظرتان به آرامی بریزید تا از ایجاد حباب جلوگیری شود و اگر هم حباب ایجاد شد، می‌توانید با فندک یا خلال دندان حباب ایجاد شده را از بین ببرید.
      • زهرا شمس
      سلام ای کاش ویدئو آموزشی هم برای ساخت بدلیجات رزینی بدون قالب آماده کنید
      • پرنون
      سلام و عرض ادب، متاسفانه در حال حاضر امکان تهیه ویدئو برای آموزش زیورآلات رزینی بدون قالب نیست اما در کل مطلب به طور واضح و به صورت مرحله به مرحله آموزش ساخت بدلیجات رزینی بدون قالب توضیح داده شده است.
      • علی رضا برزگر
      ممنونم از مطالب بسیار آموزنده تون . من که پاسخ خیلی از سوال هام رو گرفتم .
      • پرنون
      درود جناب برزگر خوشحالیم که مطلب آموزش ساخت زیورالات بدون قالب برای شما مفید و کاربردی بوده است.
      • مریم
      خیلی ممنون بابت آموزش خوبتون
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم که آموزش ساخت زیورآلات رزینی بدون قالب مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • پرنون
      سلام‌ وقت بخیر، ممنون که نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید.
      سلام نه بدون قالب هم من دیدم می ریزند رو مشما کاملا بدون قالب با قالب خیلی گران میشه بعد می خوای چقدر بفروشی زنجیرش و هزینه ارسال فقط میشه ۷۰ تومان مگه آدم صادر کنه

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR