🌺 سال نو مبارک🌺 تخفیف‌های نوروزی!
جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

  • هنر نقاشی روی مس
    هنر نقاشی روی مس

    نقاشی روی مس که به مس و پرداز نیز شهرت دارد از رشته‌های خاص و جذاب صنایع‌دستی است. نقاشی روی مس از...

  • صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)
    صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویر احمد (یاسوج)

    صنایع‌دستی یاسوج یا صنایع‌دستی کهگیلویه و بویر احمد بیشتر توسط عشایر این...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    امروزه استفاده از زیورآلات و بدلیجات دست‌ساز و همچنین نحوه ساختن آن‌ها طرفداران زیادی دارد و برای ساخت آن‌ها به ابزارهای مختلفی نیاز است که در مقاله‌ای تحت عنوان  ابزار ساخت زیورآلات دست‌ساز این ابزار و نحوه استفاده از آن‌ها به‌طور کامل معرفی و توضیح داده شده‌اند. اما ساخت زیورآلات پایان کار نیست، نگهداری از آن‌ها هم مرحله مهمی است که نباید فراموش شود. در این مقاله به شما 10 نکته مفید برای نگهداری و مراقبت از دست سازه‌هایتان را یاد می‌دهیم. همچنین شیوه‌ی برق انداختن و تمیز کردن آن‌ها را هم خواهیم گفت. وقتی بدانید چطور از زیورآلات خود نگهداری کنید و آن‌ها را کجا بگذارید می‌توانید سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید. اگر هم برای مشتری ساختید بعضی از نکات را به آن‌ها یاد دهید.

    1- استفاده از جلاسنج و دستمال نقره پاک‌کن

    یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین لوازم مخصوص برق انداختن زیورآلات، دستمال نقره پاک‌کن و جلاسنج است. فقط کافی است کمی جلاسنج را روی پارچه نرمی بزنید و با آن نقره یا فلزات دیگر را برق بیندازید. البته کشیدن پارچه روی کار کمی زور بازو می‌خواهد ولی ارزشش را دارد. دستمال نقره پاک‌کن هم قیمتی ندارد و از کارخانه به ماده جلاسنج آغشته شده است.

    دستمال نقره‌ پاک‌کن

    تصویر 1: دستمال نقره‌ پاک‌کن

    2- انتخاب شیوه نگهداری مناسب

    بسته به طرح و شکل زیورآلات دست‌ساز شما و نحوه ساخت آن، دو راه برای نگهداری وجود دارد که عبارت‌اند از:

    الف) آویختن زیورآلات: بهتر است گوشواره و گردنبندها را جایی بیاویزید، این‌گونه دیگر زنجیرشان توی هم نمی‌رود و گره نمی‌خورد.

    ب) گذاشتن کار در جعبه: برخی از کارها را اگر در جایی به‌صورت خوابیده بگذارید عمر بیشتری خواهند کرد. گردنبندها و دستبندهایی که با کش، نخ نایلون، یا ابریشم ساخته می‌شوند در این دسته قرار می‌گیرند. وزن مهره‌ها باعث کش اومدن و شل شدن قطعه می‌شود و به‌مرور آن را از ریخت می‌اندازد. بهتر است این کارها را در کشو یا جعبه جواهرات نگهداری کنید.

    اگر بتوانید یک کمد جواهرات گیر بیاورید خیلی خوب می‌شود. این کمدها برای نگهداری زیورآلات ساخته‌شده‌اند و هم فضا برای آویختن کارها دارند و هم کشو. اگر زیورآلات و جواهرات زیادی دارید خریدن چنین کمدی ایده خوبی است.

    جعبه یا کمد نگهداری زیورآلات

    تصویر 2: جعبه یا کمد نگهداری زیورآلات

    3- زیورآلات ست را کنار هم بگذارید

    بهتر است دستبند، گوشواره و گردنبندهای جفت را در مکانی واحد بگذارید چرا که اگر هر تکه از یک ست کامل را یکجا بگذارید وقتی به‌کل ست نیاز دارید به دردسر می‌افتید و زمان زیادی باید دنبالش بگردید.

    ست دستبند، گوشواره و گردنبند

    تصویر 3: ست دستبند، گوشواره و گردنبند

    4- حواستان به گره‌های موجود در زیورآلات باشد

    گره انداختن بین مهره‌ها باعث می‌شود به هم ساییده نشوند و ترک برندارند. تازه اگر گردنبندتان پاره شود همین گره‌ها جلو ریختن مهره‌ها را می‌گیرد پس باید حواستان به گره‌ها باشد و هر از گاهی نگاهی به آن‌ها بیندازید.

    نخ و بند بسیاری زیورآلات به‌ویژه گردنبندهای مروارید باید سالیانه تعویض شوند و از نو گره بخورند. اگر وقت این کار را نداشتید یا به هر دلیل فراموش کردید، هر از گاهی گره‌ها را وارسی کنید و ببینید وضع و روزشان چگونه است. اگر شل یا نخ‌نما شده باشند دیگر وقتش رسیده است که بند کار را عوض کنید و از نو گره بزنید.

    دستبند تاجی رزگلد با قفل کشویی (گره‌ای)

    تصویر4: دستبند تاجی رزگلد با قفل کشویی (گره‌ای)

    5- نحوه مراقبت از سنگ‌های زیورآلات

    سنگ‌های سست معمولا به‌راحتی ترک برمی‌دارند و می‌شکنند. فیروزه، مروارید، انواع اوپال و مالاکیت سنگ‌هایی از این دست هستند. مروارید از شکننده‌ترین و سست‌ترین مهره‌ها است و می‌بایست آن را در کیسه‌ای نرم و مخملی نگهداری کرد تا خش برندارد. سنگ‌های چون هماتیت، الماس، اونیکس و یشم از سنگ‌های سخت و محکم هستند و لازم نیست زیاد نگران باشید. هرگز سنگ‌های سست را در مواد شوینده و پاک‌کننده یا در دستگاه صیقل سنگ قرار ندهید.

     دستبند دست‌ساز با سنگ هماتیت

    تصویر 5: دستبند دست‌ساز با سنگ هماتیت

    تمیز کردن خرج کارهای اطراف این سنگ‌ها (مثل اجزای مفتولی و فلزی یا قفل‌ها) چند راه دارد که نخستین و ساده‌ترین آن‌ها استفاده از جلاسنج یا دستمال نقره پاک‌کن است. گزینه‌ی دیگر خرید دستگاه آبکاری و پرداخت است. این دستگاه‌های کوچک جان می‌دهند برای برق انداختن انواع زیورآلات چون در عرض چند ثانیه کار را تمام می‌کنند و نیازی به زمان طولانی ندارند، با برق‌کار می‌کنند و حاوی محلولی تمیزکننده هستند. فقط کافی است قسمت فلزی قطعه موردنظر را به گیره‌ی این دستگاه متصل کنید و آن را در محلول تمیزکننده‌ی دستگاه قرار دهید. حالا دکمه روشن را بزنید، چند ثانیه بعد می‌توانید کار را بیرون بیاورید، زیر آب بگیرید و بگذارید کامل خشک شود. از تمیزی آن شگفت‌زده خواهید شد.

    6- زیورآلات را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید

    اشعه‌ی خورشید فقط برای پوست مضر نیست، بلکه می‌تواند به زیورآلات هم آسیب برساند، به‌ویژه زیورآلاتی که با سنگ ساخته‌شده باشند. نور خورشید رنگ و درخشش سنگ را از بین می‌برد که تا حدودی مربوط به دست‌کاری سنگ‌ها می‌شود.

    دستنبد دست‌ساز با سنگ فیروزه

    تصویر 6: دستنبد دست‌ساز با سنگ فیروزه

    7- چگونه فرآیند سیاه شدن فلزات را به تعویق بیندازیم؟

    هر فلزی بالاخره کمی سیاه یا به‌اصطلاح اکسید می‌شود این اتفاق بیشتر از همه‌ی فلزات برای نقره اتفاق می‌افتد برای به تعویق انداختن فرآیند سیاه شدن نقره دو راه دارید:

    1. وقتی از زیورآلات نقره خود استفاده نمی‌کنید، آن‌ها را در محفظه‌ای بسته نگه دارید حتی یک کیسه پلاستیکی یا زیپ کیپ هم کفایت می‌کند. فقط جایی باشد که از نفوذ هوا به داخل جلوگیری شود. وقتی اکسیژن نباشد فلزات اکسید نمی‌شوند یا لااقل فرآیند اکسیدشان کند می‌شود.
    2. به دنبال محصولات ضد اکسید شدن بگردید، می‌توانید از پدهای ضد اکسیدشدگی هم استفاده کنید. این پدها خیلی ارزان هستند و می‌توانید یکی از آن‌ها را توی محفظه‌ی نگهداری نقره‌ها بگذارید.

     

    8- هنگام ورزش از زیورآلات استفاده نکنید

    زیورآلات خوب و قشنگ هستند ولی دیگر که نباید همه‌جا آن‌ها را به خود آویزان کنید، ورزش روزانه برای جسم شما مفید و برای جواهرتان مضر است، بنابراین پیش از آغاز ورزش یا رفتن به باشگاه، انگشتر و گردنبند و گوشواره‌های خود را در بیاورید. ورزش سنگین یا هر ورزش دیگری ممکن است به جواهرات آسیب بزند، مثلا حین ورزش نوک سنگ انگشترتان بپرد یا مهره‌ی گردنبندتان ترک بردارد. آن دسته از افرادی هم که زیاد استخر می‌روند باید بدانند کلر دشمن سنگ و فلز است.

    9- نظافت را رعایت کنید

    مهم‌ترین اصل، تمیز نگه‌داشتن زیورآلات است، این اصل چند نکته هم دارد، اول از همه زیورآلات شما باید همیشه تمیز و آماده باشند، فقط فکر کنید با عجله دارید حاضر می‌شوید جایی بروید و کلی از شب قبل فکر کرده‌اید که کدام لباستان را بپوشید که به فلان گردنبند یا دستبندتان بخورد بعد می‌بینید قطعه‌ی موردنظرتان آن‌قدر سیاه و اکسیدشده که اگر آن را بیندازید فقط آبروی خود را برده‌اید. دوم این‌که باید بدانید تمیز نگه‌داشتن زیورآلات، عمر آن‌ها را زیاد می‌کند.

    10- هنگام خروج از منزل، اول کامل حاضر شوید و بعد زیورآلات خود را بیندازید

    دنیای امروز، دنیای مواد شیمیایی و انواع افزودنی‌‌های مجاز و غیرمجاز است، از غذا گرفته تا عطر و کرم و تافت مو و لوازم‌آرایشی. بیشتر ما هرروز هزار جور چیز به سرتا پای خود می‌زنیم و هفت‌قلم آرایش می‌کنیم. هر کاری دوست دارید بکنید، فقط یادتان باشد زیورآلات‌تان را پس از خودآرایی بیندازید نه پیش از آن. موادی که در عطرها و لوازم‌آرایشی و حتی افشانه‌های مو به کار رفته‌اند زیورآلات را کدر می‌کنند و به آن‌ها آسیب می‌رسانند.

    منبع: کتاب ساخت زیورآلات به زبان آدمیزاد

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    دستبند اسپرت ناهیرا

    دستبند اسپرت ناهیرا

    24,000 تومان (بدون مالیات)
    دستبند فیروزه کوب طرح آیما

    دستبند فیروزه کوب طرح آیما

    85,000 تومان (بدون مالیات)
    نیم‌ست گوشواره و انگشتر نگارگری

    نیم‌ست گوشواره و انگشتر نگارگری

    78,000 تومان (بدون مالیات)
    گردنبند نگارگری بزرگ

    گردنبند نگارگری بزرگ

    49,000 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (6)

      • پرنون
      سلام وقت بخیر، خیر متاسفانه این مدل جعبه جواهرات در فروشگاه موجود نیست.
      • حدیثه زمانیان
      سلام مثل این جعبه زیورآلات که عکسش را گذاشتید برای فروش دارید رو سایت؟
      • پرنون
      سلام کاربر گرامی، ممنون از دیدگاه ارزشمند شما
      • bahareh
      جالب بود، نکات خوبی را بهش اشاره کرده بودید.
      • پرنون
      سلام دوست عزیز ممنون از شما، متاسفانه در فروشگاه پرنون دستمال نقره پاک کن که مربوط به برق انداختن زیورآلات و بدلیجات می‌باشد موجود نیست.
      • مهدیس غلامی
      سلام چقدر خوب درباره نگهداری از زیورآلات توضیح داده بودید فقط اینکه شما دربخش فروشگاه سایت دستمال نقره پاک کن را دارید؟

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR