جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 14,250,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ
  • هنر منجوق دوزی چیست؟
    هنر منجوق دوزی چیست؟

    هنر منجوق‌دوزی  یا منجوق‌بافی فقط یک هنر دستی نیست در واقع هنری جاودانه است که برای قرن‌ها فرهنگ‌های...

  • آموزش نقاشی روی چوب
    آموزش نقاشی روی چوب

    نقاشی روی چوب یکی از زیباترین سبک‌های هنر نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک می‌توانید آثار هنری خلاقانه‌ای بر...

  • هنر نقاشی روی مس
    هنر نقاشی روی مس

    نقاشی روی مس که به مس و پرداز نیز شهرت دارد از رشته‌های خاص و جذاب صنایع‌دستی است. نقاشی روی مس از...

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    یکی از سنت‌ها و آئین‌های ما ایرانی‌ها در نوروز انداختن سفره هفت‌سین می‌باشد که وجود هر یک از سین‌های هفت‌سین برای ما بیان‌کننده یک نماد خاص می‌باشد. در سال‌های اخیر ایرانی‌ها تمایل پیدا کرده‌اند تا سفره هفت‌سین نوروزی خود را به زیباترین شکل تزئین کنند. فروشگاه اینترنتی پرنون قصد دارد یکی از مدل‌های شیک هفت‌سین سال 1401 را به نام نما فیروزه یا گرانیت پول، از صفر تا صد به شما آموزش دهد. در ادامه وسایل مورد نیاز و مراحل درست کردن آن را مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید با کمترین هزینه در منزل این هفت‌سین لاکچری را تهیه کنید.

    وسایل موردنیاز هفت‌سین مدرن نما فیروزه

    برای درست کردن هفت‌سین زیبا نیاز نیست حتما از ظرف‌های گران قیمت استفاده کنید. ما در این‌جا روشی را به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید به‌راحتی از ظرف‌هایی که در منزل دارید یا با ظرف‌های خام که با هنر سفالگری درست شده‌اند هفت‌سین سال 1401 خود را به زیبا‌ترین نحو ممکن تزئین کنید.

    برای ایجاد تکنیک نما فیروزه بر روی ظروف به یکسری لوازم نیاز دارید که این وسایل قیمت خیلی گرانی ندارند و به‌راحتی می‌توانید در هر جای ایران هستید از فروشگاه‌هایی که لوازم هنری دارند آن‌ها را خریداری کنید. وسایل موردنیاز هفت‌سین نما فیروزه در شکل «1» نمایش داده شده‌اند و در ادامه کاربرد هریک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

    وسایل موردنیاز برای تزئین سفره هفت‌سین سال 1399 با گرانیت پول

    شکل 1: وسایل موردنیاز برای تزئین سفره هفت‌سین سال 1401 با گرانیت پول

    1- گرانیت پول: گرانیت پول در رنگ‎‌های مختلفی در بازار موجود است که هر فرد می‌تواند متناسب با سلیقه خود یا طیف رنگ چیدمان منزل خود، رنگ مورد نظرتان را انتخاب کند و ظرف گرانیت پول برای هفت‌سین درست کند. با توجه به این که رنگ آبی فیروزه‌ای یکی از پر طرفدارترین رنگ‌ها می‌باشد و زیبایی خاصی دارد ما به شما پیشنهاد می‌کنیم ظرف‌های خود را با رنگ آبی فیروزه‌ای گرانیت پول تزئین کنید.

    گرانیت پول

    تصویر 1: گرانیت پول

    2- ظرف: برای اجرای سفره هفت‌سین شیک با گرانیت پول می‌توانید از هر ظرفی که دارید استفاده کنید که می‌تواند جنس آن از سفال، شیشه، فلز، چوب و غیره باشد.

    3- رنگ اکرولیک: برای رنگ کردن زیر کار ظرف‌هایی که می‌خواهیم تزئین کنیم به رنگ اکرولیک نیاز داریم؛ که باید متناسب با رنگ گرانیت پول که انتخاب می‌کنیم، رنگ آکرولیک را هم انتخاب کنیم مثلا اگر رنگ گرانیت پول خود را آبی فیروزه‌ای انتخاب کردیم باید حتما رنگ اکرولیک خود را هم آبی فیروزه‌ای انتخاب کنیم.

    نکته: نیاز نیست حتما از رنگ‌های اکرولیک خارجی استفاده کنید شما می‌توانید رنگ‌های اکرولیک ایرانی را بخرید که قیمت مناسب‌تری دارند.

    4- قلم‌مو: برای رنگ کردن ظرف با رنگ اکرولیک به قلم‌مو نیاز دارید. برای رنگ کار کردن این کار شماره قلم‌مو مهم نیست و شما می‌توانید اگر در خانه هم از قبل قلم‌مو دارید از آن استفاده کنید.

    5- سنباده: اگر ظرف خود را از جنس سفال انتخاب کردید حتما به سنباده نیاز دارید و قبل از این که آن را رنگ کنید باید به تمام سطح آن سنباده بکشید تا همواری‌های روی ظرف سفالی به‌طور کامل از بین برود.

    سنباده

    تصویر 2: سنباده

    6- چسب چوب: برای چسباندن گرانیت پول‌ها بر روی ظرف حتما باید از چسب چوب استفاده کنید؛ و برای این که هفت‌سین شیکی داشته باشید فوت کوزه‌گری آن، این می‌باشد که چسب چوبی را انتخاب کنید که بعد از خشک شدن کاملا بی‌رنگ شود و رد سفیدی رو کار باقی نگذارد و ظاهر آن را زشت کند.

    چسب چوب

    تصویر 3: چسب چوب

    همان‌طور که قبلا در طرز تهیه خمیر چینی اشاره کردیم بهترین و مرغوب‌ترین مارک چسب چوب برای کارهای هنری چسب چوب شمال می‌باشد چون بعد از خشک شدن رنگ آن بر روی کار کاملا محو می‌شود.

    7- کریستال سر وِنیک: در اصل کریستال سر ونیک یک ماده مایع است که در فروشگاه‌های لوازم هنری موجود می‌باشد که پس از اتمام کار اگر دوست داشتیم ظرف‌هایی را که با گرانیت پول برای هفت‌سین درست کردیم، قابل شستشو باشند از کریستال سرونیک استفاده می‌کنیم.

    کریستال سرونیک

    تصویر 4: کریستال سرونیک

    مراحل ساخت هفت‌سین جذاب با گرانیت پول

    1- ما در اینجا خودمان از ظرف سفالی استفاده کردیم و اولین مرحله اجرایی این می‌باشد که تمام سطوح ظرف سفالی را سنباده بکشیم تا کاملا سطح ظرف صاف و یکدست شود.

    2- پس از آن آمدیم ظرف‌هایمان را کاملا با آّب شستیم تا کاملا تمیز شود و گذاشتیم که خشک شوند.

    3- بعد از خشک شدن ظرف‌ها چون ما از گرانیت پول آبی استفاده کردیم تمام بدنه و داخل ظرف را با رنگ آبی اکرولیک رنگ زدیم. نکته‌ای که اینجا لازم است به شما یادآور شویم این است که حلال رنگ‌های اکرولیک آّب می‌باشد و مقداری از رنگ اکرولیک را باید با آب مخلوط کرد و بر روی سطح مورد نظر رنگ‌آمیزی را شروع کرد.

    4- برای این‌که تمام ظرف کاملا با رنگ پوشش داده شود و زیرکار آن تمیز باشد مجددا مرحله سه را تکرار می‌کنیم.

    5- در این مرحله می‌آییم کمی از چسب چوب را در یک ظرف می‌ریزیم (اگر خواستیم می‌توانیم به آن مقدار کمی آب اضافه کنیم تا رقیق شود)، سپس با انگشت یا قلم‌مو بر روی تمام قسمت‌های ظرف می‌زنیم. حواستان باشد اگر از قلم‌مو برای زدن چسب چوب استفاده کردید بعد از این که کارتان تمام شد بلافاصله قلم‌مو خود را با آب بشویید تا موهای آن خراب نشود.

    6- برای راحتی کار می‌توانیم گرانیت پول‌ها را در یک ظرف ریخته و بلافاصله بعد از اینکه به ظرف چسب چوب زدیم ظرف را در گرانیت پول‌ها بغلتانیم تا تمام گرانیت پول‌ها به ظرف بچسبد.

    بعضی‌ها ممکن است سرعت عمل بالایی نداشته باشند یا نتوانند این کار را با سرعت انجام دهند و چسب‌ها روی ظرف سریع خشک شوند نگران نباشید ما برای این هم راهکار داریم شما می‌توانید یک بخش از ظرف خود را چسب بزنید و سپس با دست خود روی آن قسمتی که چسب زدید گرانیت پول را بپاشید یا این که بیایید همان قسمتی را که چسب زدید در گرانیت پول بغلتانید و پس از اتمام یک بخش ظرف مجددا بخش دیگر ظرف را چسب چوب بزنید و همین روال را ادامه دهید تا ظرف شما تکمیل شود.

    ظرف هفت‌سین گرانیتی

    تصویر 5: ظرف هفت‌سین گرانیتی

    7- در نهایت اگر تمایل دارید ظرف‌های لاکچری خود را که برای هفت‌سین درست کردید قابل شستشو باشند بر روی آن با قلم‌مو کریستال سر وِنیک بزنید و بگذارید تا خشک شود. به همین راحتی می‌توانید در نوروز 1400 یک هفت‌سین زیبا درست کنید و تخم‌مرغ، آیینه و شمعدان‌های خود را با همین تکنیک تزئین کنید. البته در بخشی جداگانه ایده‌های خاص و جذاب برای تزئین تخم مرغ هفت سین آموزش داده شده است. 

    آیینه و شمعدان تزئین شده با گرانیت پول

    تصویر 6: آیینه و شمعدان تزئین شده با گرانیت پول

    ایده برای مدل هفت‌سین

    شما می‌توانید بر اساس آموزش‌هایی که تا الان برای هفت‌سین گرانیتی به شما دادیم مدل‌ها مختلف دیگری را هم با گرانیت پول‌ها درست کنید. ممکن است بعضی‌ها دوست نداشته باشند تمام سطح ظرف‌شان با گرانیت پول پوشیده شود که در این مورد به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بخشی از ظرف خود را با یک رنگ متضاد رنگ کنید و فقط بخش‌های از ظرف را گرانیت پول بزنید.

    به‌عنوان مثال ترکیب رنگ آبی فیروزه‌ای با رنگ طلایی هم خیلی زیبا می‌شود شما می‌توانید بخشی از ظرف‌تان را با مداد بر روی آن طرح بته جقه، گلبرگ و دیگر اشکال تزئینی رسم کنید و فقط روی آن قسمت را گرانیت‌پول کار کنید و ما بقی ظرف رنگ آن طلایی باشد.

    ظرف هفت‌سین تزئین شده با گرانیت پول و رنگ اکرلیک طلایی

    تصویر 7: ظرف هفت‌سین تزئین شده با گرانیت پول و رنگ اکرلیک طلایی

    یا حتی می‌توانید ظرف شما اگر به‌صورت پایه‌دار یا جام می‌باشد به بخش پایه آن گرانیت پول نزنید.

    حتی اگر دوست دارید ظرف‌های پذیرایی عیدتان مانند شیرینی‌خوری، گزخوری و میوه‌خوری با سفره هفت‌سین‌ شما سِت باشد می‌توانید این تکنیک را به را حتی بر روی ظرف‌های خود اجرا کنید.

    ظرف پذیرایی تزئین شده با گرانیت پول

    تصویر 8: ظرف پذیرایی تزئین شده با گرانیت پول

    خیلی از افراد دوست دارند که شمع سفره هفت‌سین را خودشان تهیه کنند و هنر دست خودشان باشد، اگر شما هم جز افراد علاقه‌مند هستید که شمع درست کنید ما مطلبی را تحت عنوان ابزار و وسایل مورد نیاز هنر شمع‌سازی در وبلاگ پرنون منتشر کردیم که با مطالعه آن به‌راحتی می‌توانید شمع درست کنید و آن را با گرانیت پول تزئین کنید.

    شمع تزئین شده با گرانیت پول

    تصویر 9: شمع تزئین شده با گرانیت پول

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

     

    خوشحال می‌شویم نظرتان را درباره این مطلب بیان کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    اشتراک گذاری این مطلب

    دیدگاه (6)

      • پرنون
      سلام خانم عزتیان عزیز، اگر با دقت مطلب آموزش هفت سین با گرانیت پول را مطالعه کرده باشید ما در این مطلب روی این نکته تاکید داشتیم که باید برای درست کردن هفت‌سین با گرانیت پول از چسب چوب مرغوب استفاده کنید که بهترین مارک آن هم گفتیم چسب چوب شمال است و الان هم باقی ماندن لکه‌های سفید روی کار شما به خاطر استفاده کردن از چسب چوب نامرغوب است.
      • ساناز عزتیان
      سلام ببخشید طبق دستوری که شما تو آموزش هفت سین توضیح داده بودید برای درست کردن ظرف با گرانیت پول انجام دادم فقط روی کارم سفید سفید مونده دلیلش چیه؟
      • پرنون
      سلام خانم پاکروان عزیز، ممنون از دیدگاه ارزشمند شما، خوشحالیم که مطلب آموزش تزئین هفت‌سین مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • مبینا پاکروان
      وقت بخیر، ممنون از مطلب خوبی که برای آموزش هفت سین تهیه کرده بودید عالی بود
      • پرنون
      سلام، سپاس فراوان بابت این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم که مطلب آموزش هفت‌سین برای شما مفیده بوده است.
      • دانشور
      سلام، ممنون از مطلب کاملی که برای آموزش هفت سین تهیه کرده بودید، قشنگ مرحله مرحله توضیح داده بودید و من کامل متوجه شدم

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR