جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 13,050,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    انداختن سفره هفت‌سین در نوروز جز یکی از آداب و رسوم اصلی ایرانیان است و تخم‌مرغ‌های رنگی یا تزئین شده جز یکی از واجبات در این سفره می‌باشد چرا که گذشتگان ما معتقد هستند که تخم‌مرغ نماد باروری، رشد و زایش خوبی‌هاست و سمبل شکوفایی و نمو در سال نو می‌باشد. ما به‌طور جداگانه یک مدل آموزش تزئین هفت‌سین را برای شما تهیه کردیم و در اینجا فقط قصد داریم چند مدل تزئین تخم‌مرغ برای هفت‌سین را آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید خودتان درست کنید. در اینجا چند نوع اسم تخم‌مرغ ساده که در تزئین هفت‌سین‌ها استفاده شده، استفاده می‌شود. برای این کار می‌توانید از تخم‌مرغ‌های پلاستیکی یا سفالی استفاده کنید.

    1- تزئین تخم‌مرغ با پارچه:

    تخم‌مرغ‌ها را داخل یک پارچه براق یا طرح‌دار زیبای مربع شکل گذاشته و پارچه را با روبان جمع کنید و با یک روبان نازک رنگی متناسب با رنگ پارچه آن را ببندید و با یک پاپیون آن را تزئین کنید. یک روش دیگر این است که بیایید تخم‌مرغ را به چسب چوب آغشته کنید و پارچه را به آن بچسبانید تا بدنه تخم‌مرغ فیکس شود.

    تزئین تخم‌مرغ‌ با پارچه

    تصویر 1: تزئین تخم‌مرغ‌ با پارچه

    2- تخم‌مرغ تَرک:

    برای این تخم‌مرغ‌ها از مواد ترک استفاده می‌کنیم که این مواد را می‌توانید از فروشگاه‌هایی که لوازم کارهای هنری دارند، می‌توانید تهیه کنید... برای این کار اول رنگ زمینه را زده بعد از خشک شدن مواد ترک را بزنید و بگذارید کمی خشک شود و حالت نوچی به خود بگیرد و سپس مواد ترک را با قلم‌مو آهسته روی تخم‌مرغ‌ها بکشید.

    3- دیزاین تخم‌مرغ با پوست تخم‌مرغ:

    که برای این کار نیاز به پوست تخم‌مرغ خرد شده، چسب چوب، اکلیل و رنگ دارید که به دو روش می‌توانید با پوست تخم‌مرغ تزئین کنید که عبارتند از:

    • ابتدا تخم‌مرغ را رنگ کنید و بعد از رنگ‌آمیزی به چسب چوب آغشته کرده و پوست تخم‌‌مرغ‌های خرد شده را روی آن بپاشید و کمی اکلیل بزنید.
    • روش دوم این است که فقط پوست تخم‌مرغ‌های خرد شده را رنگ‌آمیزی کنید سپس بخش‌های از تخم‌مرغ را به چسب چوب آغشته کنید و خرده پوسته‌ها را به آن بچسبانید.

    تزئین تخم‌مرغ هفت‌سین با پوست تخم‌مرغ

    تصویر 2: تزئین تخم‌مرغ هفت‌سین با پوست تخم‌مرغ

    4- تخم‌مرغ‌ گرانیتی:

    دو نوع گرانیت وجود دارد که عبارتند از: گرانیت شنی و گرانیت پول. برای گرانیت شنی تخم‌مرغ‌ها را با رنگ گرانیت شنی و با قلم‌مو رنگ کنید و بعد از خشک شدن، رنگ گرانیت شنی را با ضربه‌های اسفنج روی تخم‌مرغ‌ها بگذاریم و سپس اجازه دهید تا خشک شود.

    برای تخم‌مرغ‌های گرانیت پولی ابتدا تخم‌مرغ را با رنگ اکرولیکی که همرنگ گرانیت پول انتخابی است، رنگ کنید. بعد از خشک شدن رنگ، تخم‌مرغ‌ها را به چسب چوب آغشته کرده و گرانیت پول رنگی را روی آن ریخته و بگذارید خشک شود. بعد از ماده‌ای به نام کریستال سر ونیک را روی آن مالیده و مجددا بگذارید خشک شود که با این کار تخم‌مرغ‌ها قابل شستشو می‌شوند.

    تزئین تخم‌مرغ با گرانیت پول

    تصویر 3: تزئین تخم‌مرغ با گرانیت پول

    5- تخم‌مرغ اکلیلی:

    تخم‌مرغ‌ها را با قلم‌مو آغشته و به چسب چوب کنید و اکلیل را به‌طور مساوی روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید. بعد از خشک شدن دوباره این کار را تکرار کنید تا تخم‌مرغ‌های اکلیلی شما دوام بیشتری داشته باشند.

    تخم‌مرغ را با رنگ‌های اکرولیک و با قلم‌مو کاملا رنگ کنید و با لاینر یک طراحی جزئی انجام دهید و بگذارید خشک شود.

    تخم‌مرغ تزئین شده با اکلیل

    تصویر 4: تخم‌مرغ تزئین شده با اکلیل

    6- تخم‌مرغ نما جواهر یا منجوقی:

    برای این نوع تخم‌مرغ‌ها بعد از رنگ کردن با اکرولیک به چسب چوب آغشته کرده و منجوق‌‌های رنگی را روی تخم‌مرغ‌ها بپاشید و بگذارید خشک شود.

    تخم‌مرغ تزئین شده با منجوق

    تصویر 5: تخم‌مرغ تزئین شده با منجوق

    7- تخم‌مرغ با پولک:

    برای این مدل تخم‌مرغ نیاز به پولک متری و چسب حرارتی دارید همچنین بهتر است برای درست کردن این تخم‌مرغ برای هفت‌سین از تخم‌مرغ‌های پلاستیکی موجود در بازار را تهیه کنید. (پولک‌های متری در همه رنگ موجود می‌باشد که می‌توانید متناسب با رنگ سفره هفت‌سین خود رنگ پولک را انتخاب کنید.)

    روش کار به این صورت است که از پایین تخم‌مرغ شروع به کار می‌کنید و دور تا دور تخم‌مرغ را چسب حرارتی می‌زنید و سپس پولک را در محلی که چسب زدید، می‌چسبانید. این روند را به‌صورت ردیف ادامه دهید تا به بالای تخم‌مرغ برسید. به همین راحتی می‌توانید یک مدل تخم‌مرغ برای هفت‌سین 99 خود تزئین کنید.

    تزئین تخم‌مرغ با پولک

    تصویر 6: تزئین تخم‌مرغ با پولک

    8- تخم‌مرغ با کاموا:

    در این روش می‌توانید با کامواهای رنگی که در خانه دارید به راحتی تخم‌مرغ‌های خود را تزئین کنید که فقط به چسب چوب و کامواهای رنگی نیاز دارید و روش کار همانند روش تزئین تخم‌مرغ با پولک است.

    تزئین تخم‌مرغ با کاموا

    تصویر 7: تزئین تخم‌مرغ با کاموا

    9- تزئین تخم‌مرغ با استیکر یا برچسب:

    شما می‌توانید برچسب‌های آماده را با طرح‌های متنوع در فروشگاه‌های هنری موجود می‌باشد تهیه کنید و به تخم‌مرغ‌های زیبایی برای سفره هفت‌سین خود تزئین کنید.

    تزئین تخم‌مرغ با استیکر

    تصویر 8: تزئین تخم‌مرغ با استیکر

    10- رنگ کردن تخم‌مرغ با پیاز:

    اگر شما دوست دارید برای هفت‌سین تخم‌مرغ تزیین کنید ولی هیچ‌کدام از روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم برای شما امکان‌پذیر نبود و وسایل یا رنگ نداشتید، نگران نباشید ما در اینجا روشی را به شما یاد می‌دهیم که به راحتی بتوانید برای هفت‌سین تخم‌مرغ رنگ کنید.

    برای این کار فقط نیاز به یک پیاز قرمز، ظرف آّب و تخم‌مرغ دارید و روش کار به این صورت است که تخم‌مرغ و پیاز را با هم در ظرف آب بگذاریم تا با هم بجوشند که بعد از چند دقیقه مشاهده خواهید کرد که رنگ تخم‌مرغ‌ها زرد رنگ شده است و به همین راحتی و بدون هیچ امکاناتی توانستید تخم‌مرغ را رنگ کنید.

    تهیه و گردآوری مطلب: وبلاگ فروشگاه اینترنتی پرنون

    منبع: فروشگاه اینترنتی پرنون

    خوشحال می‌شویم نظرتان را درباره این مطلب بیان کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

    اشتراک گذاری این مطلب

    دیدگاه (6)

      • پرنون
      سلام دوست عزیز سال نو مبارک، ممنون از اینکه نظر خود را درباره آموزش تزئین تخم‌مرغ سفره هفت سین با ما بیان کردید و بسیار خوشحالیم که آموزش تزئین تخم‌مرغ برای شما مفید و کاربردی بوده است.
      • شاهی
      سلام دستتون در نکنه واقعا ایده های خوبی برای تزئین تخم مرغ هفت سین داشتید من هفت سینم را انداخته بودم یادم رفته بود تخم مرغ درست کنم و وسیله ای برای تزئین تخم مرغ هفت سین نداشتم، اومدم از روشی که شما گفته بودید تخم مرغ را با پوست پیاز رنگ کنید استفاده کردم با این که ساده بود ولی خیلی قشنگ شد و حداقل با این که رنگ نداشتم به همین راحتی رنگ تخم مرغ هام زرد شد.
      • پرنون
      سلام خانم مرادی عزیز، خوشحالیم که آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین مورد توجه شما قرار گرفته و شما توانستید تخم‌مرغ‌های سفره هفت سین خود را توسط این آموزش درست کنید.
      • سمیرا مرادی
      سلام؛ ایده های خوبی برای تزئین تخم مرغ هفت سین یاد داده بودید من طبق آموزش های شما تخم مرغ با پولک و اکلیل را درست کردم خیلی قشنگ شد.
      • پرنون
      سلام دوست عزیز، بسیار خوشحالیم که آموزش تزئین تخم‌مرغ سفره هفت‌سین مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • رویا سالک
      سلام واقعا عالی بود این مطلب کلی ایده برای تزئین تخم مرغ سفره هفت سین یاد داده بودید.

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR