جستجوی پیشرفته محصولات

قیمت

0 تومان - 13,050,000 تومان

نوع صنایع دستی

دارای تخفیف

موجود در انبار

کیفیت ساخت

جدیدترین مطالب وبلاگ

بازدید از وبلاگ

در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی
compress فهرست محتوا:

    دستبندهای کشی به دلیل یک‌دست بودن طرح‌هایشان و استفاده سریع و راحت از آن‌ها، جزو محبوب‌ترین زیورآلات در بین مردم هستند. در این مطلب نکات لازم برای ساخت دستبندهای کشی، همچنین طریقه ساخت یک مدل دستبند زیبا را خواهید آموخت. در ادامه تصویر چند مدل دستبند کشی زیبا را جهت ایده گرفتن مشاهده نمائید.

    چند طرح مختلف از دستبندهای کشی

    تصویر1: چند طرح مختلف از دستبندهای کشی

    انتخاب کش مناسب و با کیفیت جهت ساخت زیورآلات نکته‌ی مهمی است به این دلیل که در صورت استفاده از کش‌های نامرغوبی که برای ساخت زیورآلات مناسب نبوده و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند باعث پاره یا شل شدن دستبند شده و نتیجه‌ی کار را خراب خواهند کرد.

    لوازم مورد نیاز جهت ساخت دستبندهای کشی

    جهت ساخت دستبندهای کشی لوازم زیر مورد نیاز است که در تصویر2 نیز مشاهده می­‌نمائید:

    • کش: کش نامرئی مخصوص ساخت زیورآلات
    • سنگ یا مهره: انواع مختلف سنگ، مهره و منجوق در جنس‌ها و رنگ‎های مختلف وجود دارد که بر اساس سلیقه شخصی خود انتخاب می‌نمائید و تعداد آن بستگی به سایز سنگ و مهره‌ها همچنین سایز دور مچ جهت ساخت دستبند دارد.
    • نخ­ چین یا قیچی: برای چیدن کش در پایان کار استفاده می‌شود.
    • چسب: جهت چسباندن و محکم کردن گره‌ی دستبند در پایان کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • متر یا خط‌کش: جهت اندازه‌گیری طول دستبند استفاده می‌شود.
    • خرج‌کار: انواع مختلف خرج‌کار که به‌صورت آویز و یا بین‌کار موجود است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خرج‌کارها در جنس و رنگ‌های مختلف وجود دارد که طبق سلیقه شخصی انتخاب می‌شوند. در این نوع دستبند از خرج‌کارهای موجود، هم بین‌کارها و هم آویزها مورد استفاده هستند.

    لوازم مورد نیاز جهت ساخت دستبندهای کشی

    تصویر2: لوازم مورد نیاز جهت ساخت دستبندهای کشی

    نکته1: تهیه‌ی لوازم و ابزار زیورآلات معمولاً کاری وقت‌گیر است، همچنین بسیار پیش آمده که تمامی لوازم و متریال مورد نیاز برای ساخت زیورآلات در یک محل یا مغازه‌ی خاص پیدا نشود.همچنین کسانی که می‌خواهند به تازگی ساخت زیورآلات را شروع کنند معمولاً در ابتدای کار دچار سردرگمی در تهیه‌ی‌ وسایل ضروری جهت خرید برای شروع این کسب و کار پردرآمد خواهند شد و بعضاً خریدهای اضافه‌ای خواهند داشت که مورد استفاده‌ای برایشان نداشته و صرفاً برای آن‌ها هزینه‌بر بوده است. سایت پرنون با استفاده از تجارب حرفه‌ای افراد مشغول در کار ساخت زیورآلات دست‌ساز اقدام به تهیه‌ی بسته‌‌های شروع به کار این شغل خانگی پردرآمد کرده است. این بسته‌ها طوری تهیه شده اند که کلیه‌ی لوازم ضروری را شامل شده و کارهای هنری متنوع و زیادی می‌توان با آن‌ها ساخت. ضمن این‌که متریال و ابزار از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد انتخاب شده‌اند.اگر شما هم جزو علاقمندان به هنر ساخت زیورآلات هستید و تا به الان برای شروع کار تردید داشتید، الان زمان شروع است. همین‌جا خواندن این متن را پایان داده ابتدا وسایل لازم خود را خریداری کرده سپس با خیال راحت از داشتن متریال مورد نیاز به ادامه‌ی آموزش‌ها بپردازید.

    ضمن این‌که گروه تولید آموزش‌های هنری سایت پرنون مدتی است به آموزش ساخت زیورآلات نیز در کنار بقیه‌ آموزش‌های هنری، با کیفیت بالا و کاملاً کاربردی پرداخته است. در نتیجه نگران چگونگی استفاده از ابزار و لوازم ساخت زیورآلات نباشید، ما شما را در یادگیری ابتدائی‌ترین تا حرفه‌ای‌ترین نکات ساخت زیورآلات همراهی خواهیم نمود. اگر هنوز تصمیم به شروع نگرفته‌اید از همین الان می‌توانید با امید به خدا این کار هنری لذت‌بخش را شروع کنید و امیدواریم یادگیری این هنر برایتان یک کار پربرکت و درآمدزا نیز باشد.

     خرید ابزار و لوازم ساخت انواع دستبند

     

    مراحل ساخت دستبندهای کشی

    کش‌های مخصوص ساخت زیورآلات در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف در دسترس است ولی به این دلیل که کمتر کسی دوست دارد کش دستبند پس از پایان کار نمایان باشد، بهترین گزینه استفاده از کش نامرئی است. کش‌های نامرئی داخل جعبه‌های ساخت زیورآلات و بدلیجات پرنون، مخصوص ساخت زیورآلات، از جنس بسیار مرغوب و دارای ضخامت 0/6 می‌باشند که می‌توانید به صورت یک‌لا یا برای محکم کاری به صورت دولا نیز از آن استفاده کنید.

    ابتدا طرح دلخواه خود را به طول دور مچی که اندازه گرفته‌اید، روی یک سطح صاف بچینید. مزیت این کار این است که قبل از شروع کار طرح را بررسی کرده و در صورت لزوم به سرعت می‌توانید طرح مورد نظر را عوض کنید.

    پس از آن که به طرح دلخواه خود از نظر طرح و رنگ و تعداد رسیدید، کش نامرئی را برداشته و مهره‌ها را به ترتیب وارد آن نمائید. وقتی کار نخ کردن مهره‌ها تمام شد طول آن را با متر اندازه بگیرید تا مطمئن شوید به اندازه‌ی دور مچ مورد نظرتان باشد.

    نکته2: به دلیل کشسان بودن و استفاده‌ی راحت از این مدل دستبند طول مهره‌ها را دقیقاً هم اندازه‌ی دور مچ قرار دهید و نیازی به در نظر گرفتن طول اضافه نیست.

    در مرحله‌ی بعدی چند سانتی‌متر از دو طرف کار رها کرده و کش را بچینید. حالا نوبت گره زدن کش دستبند است. برای این کار از هر نوع گره‌ی دلخواه می‌توانید استفاده کنید ولی استفاده از گره‌ی جراحی در این کار مرسوم‌تر است که در ادامه‌ی مطلب طریقه زدن این گره آموزش داده خواهد شد. پس از آن روی گره کمی چسب بچسبانید و در انتها اضافه کش‌ها را از دو سمت بچینید. تصویر3 مراحل کلی ساخت دستبند کشی را نمایش می‌دهد.

    مراحل کلی ساخت دستبندهای کشی

    تصویر3: مراحل کلی ساخت دستبندهای کشی

    نکته3: در صورتی‌که گره‌ی کار بدفرم بوده و یا به هر دلیل می‌خواهید گره‌ی‌ کش اصلاً نمایان نباشد، استفاده از بین‌کارهای با سوراخ بزرگ می‌تواند این مشکل را حل کند. به این ترتیب که پس از آخرین مهره‌ها یک بین‌کار با سوراخ بزرگ نیز وارد کش نامرئی کرده و پس از اتمام کار گره را داخل آن پنهان می‌نمائیم.

    آموزش گره جراحی مورد استفاده در دستبندهای کشی

    گره جراحی یکی از گره‌های محکم مورد استفاده در دستبندهای کشی است که با دنبال کردن مراحل مشخص شده در تصویر4 این گره را به راحتی آموزش خواهید دید. فراموش نکنید پس از اتمام کار حتماً روی گره کمی چسب بزنید.

    آموزش گره‌ی جراحی مورد استفاده در ساخت دستبندهای کشی

    تصویر4: آموزش گره‌ی جراحی مورد استفاده در ساخت دستبندهای کشی

    آموزش یک مدل دستبند کشی زیبا

    همان‌طور که در تصویر5 مشاهده می‌نمائید، مراحل آموزش ساخت این مدل دستبند زیبا، به ترتیب قرار داده شده است که از روی تصاویر به راحتی قابل انجام است.

    مراحل گام به گام ساخت یک مدل دستبند کشی زیبا

    تصویر5: مراحل گام به گام ساخت یک مدل دستبند کشی زیبا

    امیدواریم از این آموزش لذت برده و مورد استفاده‌­­ی خود و عزیزانتان قرار دهید. فراموش نکنید با نظرات ارزشمند و سازنده‌ی خود، ما را در بالا بردن کیفیت آموزش­ها و مطالب بعدی یاری رسانده و همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه‌های مربوط به هر مطلب بیان کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

    موفق باشید

    تهیه شده در وبلاگ فروشگاه اینترنتی صنایع دستی پرنون

    اشتراک گذاری این مطلب

    محصولات مرتبط

    دستبند اسپرت برزین

    دستبند اسپرت برزین

    48,000 تومان (بدون مالیات)
    دستبند اسپرت نادین

    دستبند اسپرت نادین

    48,000 تومان (بدون مالیات)
    دستبند اسپرت پسرانه نامی

    دستبند اسپرت پسرانه نامی

    28,000 تومان (بدون مالیات)
    دستبند عقیق چرمی دستدوز

    دستبند عقیق چرمی دست دوز

    0 تومان (بدون مالیات)
    دستبند فیروزه کوب طرح آیما

    دستبند فیروزه کوب طرح آیما

    85,000 تومان (بدون مالیات)
    دستبند نازلی

    دستبند نازلی

    70,000 تومان (بدون مالیات)
    متریال و لوازم ساخت زیورآلات و بدلیجات به همراه جعبه 12 قسمتی

    متریال ساخت زیورآلات با جعبه

    265,000 تومان (بدون مالیات)
    نیم ست دستبند، و گوشواره پردیس

    نیم ست دستبند، و گوشواره پردیس

    42,000 تومان (بدون مالیات)

    دیدگاه (45)

      • وندا
      عالی بود
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم از این که مطلب آموزش ساخت دستبند کشی مورد توجه شما قرار گرفته است.
      • پاک
      سلام من چند حلقه کش ضخامت 8دهم دارم گره های که باهاش میزنم خیلی ضایع درشت میشه و نمیشه توی کار پنهان کرد چون پیشنهادی دارین،؟
      • پرنون
      درود وقت بخیر، بهتر است کش‌هایی با ضخامت کمتر مثلا با ضخامت 0/6 جهت ساخت دستبند کشی استفاده کنید.
      • ایدا
      واقعا عالی من الان ۴ تا برای دوستام درست کردم و از اموزشتون ممنون?????
      • پرنون
      سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز، ممنون از این که نظر ارزشمندتان را با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم از این که مطلب آموزش ساخت دستبند کشی برای شما مفید و کاربردی بوده است.
      • نسیم
      سلام ودرود ممنون میشم بگید ازمهره یامروارید شماره چند برای این نوع دستبندهااستفاده باید کرد
      • پرنون
      درود دوست عزیز وقت بخیر، سایز مروارید برای دستبند کشی بستگی به سلیقه شما دارد که شما ترجیح می‌دهید مرواریدهای دستبندتان ریزش باشند یا درشت. اصولا سایز 4 میلیمتر الی 10 میلیمتر برای دستبند مناسب است.
      • پاکدل
      درود عالی بود من که یاد گرفتم و برای دوستم درست کردم
      • پرنون
      سلام و عرض ادب، سپاس فراوان از این که نظرتان را در مورد مطلب آموزش ساخت دستبند کشی با ما به اشتراک گذاشتید.
      • فاطمه
      سلام وقت بخیر چطوری سفارس بدیم
      • پرنون
      دورد دوست عزیز وقت شما هم بخیر، برای ثبت سفارش به بخش زیورآلات دست‌ساز مراجعه نمایید یا با پشتیبانی فروشگاه پرنون به شماره 09363197760 تماس بگیرید.
      • شیوا نصرتیان
      سلام به نظرتان این مدل دستنبد برای فروش مقرون به صرفه است؟
      • پرنون
      درود دوست عزیز، این مدل دستبند مواد اولیه‌ی مقرون‌ به صرفه‌ای دارد و مورد پسند همه سلیقه‌ها است اما نحوه فروش آن به توانایی بازاریابی شما بستگی دارد.
      من که نفهمیدم
      • ترنم
      سلام و عرض ادب، اتفاقا بسیار ساده بیان شده بود و من تونستم چنتا برای خودم دوستام درست کنم ❤️❤️❤️
      • پرنون
      درود وقت بخیر، سعی شده است مطلب آموزش ساخت دستبند کشی به صورت ساده و روان همراه با جزئیات توضیح داده شود. در صورتی که در انجام مراحل کار به مشکل خورده‌اید مجدد مطلب را مطالعه نمایید و تمرین کنید.
      • فاطمه
      لایک خیلی خوبه وعالی است
      • آیناز
      زیباست آفرین
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از این که نظرتان را در مورد مطلب آموزش ساخت دستبند کشی با تیم محتوایی فروشگاه پرنون به اشتراک گذاشتید.
      • فاطمه
      خیلی ممنونیم بابت اموزش خوشکلتون من درست کردم خیلی عالی شد ??
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از این که نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید و خوشحالیم از این که آموزش ساخت دستبند کشی برای شما مفید و کاربردی بوده است.
      • زینب
      تصویر آخر شماره پنج میشه واضح تر آموزش میدین
      • پرنون
      سلام وقت بخیر، درخواست شما در مورد آموزش ساخت دستبند کشی به تیم تولید محتوا فروشگاه پرنون منتقل خواهد شد.
      • پرنون
      سلام وقت شما هم بخیر، به جز چسب حرارتی از هر نوع چسبی که محکم و مقاوم باشد می‌توانید استفاده کنید دو نوع از بهترین چسب‌ها برای محکم کردن گره دستبندهای کشی عبارتند از: چسب E-6000 و چسب T-8000
      سلام وقتتون بخیر برای محکم کردن گره دستبند کشی میشه از چسب رازی استفاده کرد.؟
      • پرنون
      درود دوست عزیز ممنون سلامت باشید، به جز چسب حرارتی از هر نوع چسبی که محکم و مقاوم باشد می‌توانید استفاده کنید دو نوع از بهترین چسب‌ها برای محکم کردن گره دستبندهای کشی عبارتند از: چسب E-6000 و چسب T-8000
      سلام خسته نباشید برای چسباندن و محکم کردن گره دستبند کشی باید از چ نوع چسبی استفاده کنیم؟؟
      • پرنون
      سلام وقت بخیر، از کش نامرئی مخصوص ساخت زیورآلات باید استفاده کنید.
      • محمد رسول آموزگار
      سلام برای تصویر ۵ چه نوع کشی باید باشه؟ با کشه نامرئی کردم نشد سپاس????????????????
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم که آموزش ساخت دستبند کشی برای شما مفید بوده و ممنون از این که نظر خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک گذاشتید.
      • پریسل
      سلام،ممنون بابت آموزش خوبتون،واقعاکاربردی بود.من استفاده کردم
      • پرنون
      سلام دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب ارائه شده مورد توجه شما قرار گرفته و ممنون که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
      • پرنون
      درود آرشین عزیز، خوشحالیم که مطلب آموزش ساخت دستبند کشی برای شما مفید و کاربردی بوده، شاد و پیروز باشید.
      • فاطمه زهرا
      خوب بود ولی ای کاش فيلم دستبند شماره 2 و 3 را میذاشتین
      • آرشین
      این مطلب خیلی خوب بود کلی دستبند های خوشگل درست کردم آموزش گره جراحی هم خیلی عالی بود ممنون ????????????????
      • پرنون
      درود دوست عزیز، خوشحالیم که مطلب آموزشی برای شما مفید بوده و ممنون از این که نظر خودتان را با ما به اشتراک گذاشتید.
      • سارا
      با سلام و خسته نباشید عالی بود. به صورت کامل توضیح داده شده.ممنون
      • پرنون
      سلام دوست عزیز ممنون از محبت شما
      • پرنون
      درود دوست عزیز، ممنون از توجه شما
      • مژگان
      عالی بود، خسته نباشید
      • پرنون
      درود خانم صبوری، خوشحالیم که مطلب آموزش ساخت دستبند کشی برای شما کاربردی بوده.
      • لادن صبوری
      خیلی خوب و با جزئیات مراحل ساخت دستبند کشی را توضیح داده بودید واقعا ممنون
      • پرنون
      سلام وقت بخیر، خوشحالیم که آموزش ساخت دستبندهای کشی برای شما مفید بوده و ممنون از این که نظر خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک گذاشتید.
      • قریبیان
      سلام واقعا ممنون از آموزش خوبتون من قشنگ تونستم طبق این آموزش دو مدل دستبند درست کنم

    دیدگاه جدید

    شما در حال پاسخ به دیدگاه هستید

    تنظیمات

    اشتراک گذاری

    فهرست

    کد QR